Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Steking av bamsekake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-08, 21:54   #1
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Steking av bamsekake

Vi skal ha 2-årsdag her på lørdag, og jeg skal lage bamsekake.
Dere som har laget bamsekake; Hvor lenge stekte dere den, og på hvor mange grader? Hvor i ovnen hadde dere den?

(Jeg skal bruke oppskriften til en vanlig rund sjokoladekake. I fjor brukte jeg oppskriften på en langpannekake og det ble ikke vellykket, for kaken ble aldri gjennomstekt. Tenker at en vanlig rund kake er nærmere bamsekake enn det en langpannekake er.)

:amatør:

Gammel 29-09-08, 21:58   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steking av bamsekake

Er det sånn svær bamseform? Jeg har den største, og bruker en stor langpannekake-oppskrift i den. Tror jeg har stekt den like lenge som det står i oppskriften, kanskje litt lenger, har aldri vært noe problem. 175 grader i en times tid? Midt i ovnen. Beregn god tid og sjekk med en kakepinne. Blir kaken litt brent på toppen kan du legge sølvfolie over.

Gammel 29-09-08, 21:59   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg brukte en halv porsjon av vaniljekaken (oppskrift finner du her inne et sted), og stekte ca halve tiden. Vil tro det tar like lang tid som vanlig, om det er oppskrift til en vanlig springform. Kanskje noen få minutter mindre.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 22:00   #4
kiki

kiki sin avatar

kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Den er liten, ca på størrelse med en medium spring-form. Kanskje jeg bare skal prøve å følge tid og grader til den oppskriften jeg bruker da? Problemet i fjor var at kaken ble så mye tykkere enn langpannekaken, så den ble aldri ferdig stekt i midten.

Gammel 29-09-08, 22:02   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Beregn god tid og sjekk med en kakepinne. Blir kaken litt brent på toppen kan du legge sølvfolie over.

Jeg gjorde dette på en vanlig kake og det økte steketiden veldig. Bakepapir var bedre syntes jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 22:27   #6
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har den største, og det er aldri noen fasit her.
Kan ta fra 35 min til halvannen time.
Buler skikkelig opp på toppen, men det skjæres av.

Sjekker den jevnlig etter 30 min.
Plutselig er den stekt.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 23:15   #7
kiki

kiki sin avatar

Standard

Takk for alle svar!

Får ta tiden til hjelp, og følge nøye med.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.