|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har fått viljen sin
|
Sunne ting å by gjesterJeg serverte kake i dag, uten å kunne spise selv. Det er ikke en opplevelse jeg har lyst å gjenta. Kake serveres heretter i helgene |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunne ting å by gjesterKan du ikke servere vanlig lunsjmat/middagsmat/kveldsmat? Dvs. det som du uansett kommer til å spise selv?
|
|
|
#3 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Sunne ting å by gjesterDet tar for lang tid. Også er det ikke sånn "matbesøk" som regel. Da lager jeg gjerne en pai eller noe. Det er mer "drikke en kopp te-besøk" og da trenger jeg noe som substitutt for søte kaker. Må liksom servere ettellerannet til føler jeg. Kjeks uten sukker? Neh. Grove muffins kunne gå, men de blir vel ikke noe god etter de har vært i fryseren |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Etylbarbital
Sv: Sunne ting å by gjesterMå man servere noe til en drikke en kopp te-besøk, altså?
|
|
|
#8 |
|
Einsam
|
Sv: Sunne ting å by gjesterGrove vafler med pålegg? Halvstekte rundstykker? (Slike man steker ferdige på 0-komma-svitsj). Frukt? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Sunne ting å by gjesterJeg slår ett slag for grønnsaker/frukt og dip. Friskt og godt, og lett å lage.
|
|
|
|
#11 |
|
Etylbarbital
Sv: Sunne ting å by gjesterScones kan fryses. http://www.melk.no/LevLettRedArticle.aspx?artid=10240
|
|
|
#12 |
|
Etylbarbital
Sv: Sunne ting å by gjesterAlt som knaser utgår fra din hverdagsmeny. :hjelpsom:
|
|
|
#14 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Sunne ting å by gjester
Jo absolutt, men da må jeg stå og skjære opp. Det har jeg ikke tid til når jeg skal passe ungene alene og får overaskelsesbesøk. I tillegg ville det alternativet utgått i dag, for jeg brukte opp siste rest av dip-bare grønnsaker til middag. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
By the Sea
|
Sv: Sunne ting å by gjesterJeg har levd på lavkarbokost lenge nå, og man venner seg overaskende raskt til å servere kake uten å spise av den selv.
|
|
|
#17 |
|
I mål
|
Sv: Sunne ting å by gjesterRitz er ikke butterdeig tror jeg, men det er skikkelig fett. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Har fått viljen sin
|
Grønnsaker knaser! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
I mål
|
Men hvor mye vafler spiser gjestene dine? Det er vel ikke snakk om enorme mengder? Du kan da steke 4-5 plater underveis bare? |
|
|
|
![]() |
|
|