Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Når narkomane renser sprøytene sine i sitroner i butikken

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-08, 13:01   #21
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når narkomane renser sprøytene sine i sitroner i butikken

Herved gått over til sitron på flaske.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 13:24   #22
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fysj, dette visste jeg ikke.

Gammel 01-10-08, 13:42   #23
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

jeg har alltid tenkt at jeg må begynne å kjøpe sitroner, liksom kjekt å ha, men nå synes jeg det er helt greit å fortsette med flaske som før.

Gammel 01-10-08, 14:20   #24
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke si at jeg blir spesielt bekymret over dette. Har ingen tro på at det er et stort problem.

Gammel 01-10-08, 14:32   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg kan ikke si at jeg blir spesielt bekymret over dette. Har ingen tro på at det er et stort problem.

Ikke jeg heller. Men det er visst et problem på butikken "min" så jeg unngår å kjøpe sitroner der. Holder meg til de litt dyrere kjedene når jeg skal kjøpe slikt, for jeg tror sjansen er litt mindre for at slikt skjer der.

Gammel 01-10-08, 14:33   #26
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Vi kjøper bare det, aldri løse sitroner.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 14:39   #27
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ikke jeg heller. Men det er visst et problem på butikken "min" så jeg unngår å kjøpe sitroner der. Holder meg til de litt dyrere kjedene når jeg skal kjøpe slikt, for jeg tror sjansen er litt mindre for at slikt skjer der.

Ja, det skjønner jeg godt. Ville sikkert gjort det samme siden jeg er rimelig bakterienevrotisk. Jeg blir jo litt nysgjerrig på om det er et problem i butikken, og om det er noe som man observerer stadig vekk. Det er lett at en enkeltepisode hauses opp slik at det framstår som et stort problem. Min erfaring med folk som bruker sprøyte er at de virker opptatt av hygiene både for egen og andres del. Men unntak finnes selvsagt. Jeg antar at tilgjengeligheten på sprøyter i dag er ganske annerledes enn for 15 år siden f.eks, og at dette med sprøyterensing i sitrusfrukt knapt skjer.

Gammel 01-10-08, 14:39   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ja, det skjønner jeg godt. Ville sikkert gjort det samme siden jeg er rimelig bakterienevrotisk. Jeg blir jo litt nysgjerrig på om det er et problem i butikken, og om det er noe som man observerer stadig vekk. Det er lett at en enkeltepisode hauses opp slik at det framstår som et stort problem. Min erfaring med folk som bruker sprøyte er at de virker opptatt av hygiene både for egen og andres del. Men unntak finnes selvsagt. Jeg antar at tilgjengeligheten på sprøyter i dag er ganske annerledes enn for 15 år siden f.eks, og at dette med sprøyterensing i sitrusfrukt knapt skjer.

Du har rett i det. Jeg er sikker på at dette er hauset betydelig opp. Men på den annen side så bor jeg i et område med svært mange narkomane og blir jo litt paranoid.

Gammel 01-10-08, 15:00   #29
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Jeg tror det er både og hvor opptatt de er av hygiene, altså. Jeg kjenner personlig en narkoman altfor godt, og han sa at han aldri gjorde noe tull når det kom til sprøyter. I ettertid har han fortalt at han til og med brukte en sprøye han visste en hepatitt-smittet hadde brukt før han, rett og slett fordi han var desperat. Når de er rusa er de nok nøye, men når de er desperate etter en rus tror jeg de driter i det meste. Dessverre.

Pia: Det er godt mulig det er sånn noen steder at narkoman får sprøyter, men det er i alle fall ikke sånn her jeg bor. Jeg tviler på at det er så mange andre steder enn i de største byene det skjer.

Gammel 01-10-08, 15:08   #30
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Grey, her.

Pia: Det er godt mulig det er sånn noen steder at narkoman får sprøyter, men det er i alle fall ikke sånn her jeg bor. Jeg tviler på at det er så mange andre steder enn i de største byene det skjer.

Ah, jeg led nok midlertidig av NorgeStopperVedSinsenkryssetsyndromet. : osloboer:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 18:19   #31
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Det er en uting. Der jeg jobber hadde de store problemer med dette en stund, de tok folk på fersken omtrent hver dag. Og det var ikke bare appelsiner og sitroner som ble brukt til sprøytevask.
Nå er fruktavdelingen flyttet til lagerinngangen, pluss at det alltid er folk i avdelingen, resultat: ingen narkomane i nærheten av frukten lengre.

Gammel 01-10-08, 18:36   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Det er en uting. Der jeg jobber hadde de store problemer med dette en stund, de tok folk på fersken omtrent hver dag. Og det var ikke bare appelsiner og sitroner som ble brukt til sprøytevask.
Nå er fruktavdelingen flyttet til lagerinngangen, pluss at det alltid er folk i avdelingen, resultat: ingen narkomane i nærheten av frukten lengre.

DER SER DERE! :skriker høyt:

Gammel 01-10-08, 18:38   #33
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Handle på steder der frukten er overvåket ja!
Jeg grøsser når jeg tenker på det.

Gammel 01-10-08, 18:45   #34
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Er dere sikker på at dette bare handler om å "rense" sprøyter? Slik jeg forsto det på et foredrag jeg hørte på jobb en gang, var det ascorbinsyra (c-vitamin) de var jakt etter. Det er visstnok en ingrediens som man trenger for å løse opp heroinet. Sitroner er mer "populært" enn appelsiner, da de inneholder mer av denne syren.

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 18:45   #35
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at dette orker jeg ikke forholde meg til. Sprøytenarkomane er sjelden vare på min nærbutikk iallefall. Uansett så driter jeg rett å slett i å tenke på det.
Jeg er jo så sjuskete fra før så..

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 19:58   #36
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

det gunnis sa....

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 20:27   #37
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Brukes sitronene til å rense sprøyter da?
Jeg lærte en gang at de bruker sitronsyre for å blande ut heroinen med.
Noen kjemiske forklaringer på det. Veronal?

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.