|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kjernesnill
|
Vintervotter til snart-2-åringenHva bør jeg skaffe? Vi trenger helt klart flere par varme vintervotter til bruk når snøen kommer. Jeg har fra før av Trollvotter som jeg synes har litt underlig passform, og hjemmestrikkede ullvotter.
|
|
|
#2 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vintervotter til snart-2-åringenVi bruker tova ullvanter for det meste, så har vi troll votter med ullfôr på regnværsdager/sludd.
|
|
|
#3 |
|
Ute på tur
|
Sv: Vintervotter til snart-2-åringenJeg liker Reimavottene med glidelås oppå, for de er enkle å ta på til så små. Ellers brukte vi mye vanlige ullvotter, for det ble best passform og hadde heller flere par i bhg slik at de kunne bytte om de ble våte.
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Vintervotter til snart-2-åringenPoden har hatt Reimatec og MinTec-votter siden første vinteren. Veldig fornøyd med begge deler.
|
|
|
|
#5 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Vintervotter til snart-2-åringenVi er veldig glad i gullikvottene fra gullull.
|
|
|
#6 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vintervotter til snart-2-åringenI år har vi kjøpt Nanook-votter (250,- på barnetøybutikken Junior på Triaden). Det er 100% vanntette vintervotter med god grip på tommel og i håndflate (dermed lett å gripe ting). De ser veldig lovende ut og ble varmt anbefalt i butikken.
|
|
|
#7 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Re: Sv: Vintervotter til snart-2-åringen
Har samme positive erfaring. Varme og gode votter. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Vintervotter til snart-2-åringenNå er minsten 5 år, men fra han var to år brukte ReimaTec og Troll om hverandre. Troll vanlige vintervotter og regnvotter med ull på våte dager.
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Sv: Vintervotter til snart-2-åringenTroll-vottene med glidelås hadde vi veldig god erfaring med i fjor. God passform, godt gripetak og sitter godt. De egner seg for kalde og vindfulle dager, men er ikke like godt egnet til de våteste dagene. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Vintervotter til snart-2-åringenStorebror går i friluftsbarnehage. Der anbefaler de å ha flere ullvotter i forskjellig tykkelse samt noen par regnvotter uten for (Kappahl og PoP har slike). Billig, lett å tilpasse været og helt tørt |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Vintervotter til snart-2-åringenDet trikset med regnvotter+ullvotter er veldig smart. Duger nok fint hvis det ikke er veldig kaldt, om det er minus 5 eller kaldere tror jeg vi må ha noe annet på lur. Heldigvis god tid igjen for å finne noe.
|
|
|
#15 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Vintervotter til snart-2-åringenJeg har kjøpt regnvotter til poden på Obs! i år, de hadde på tilbud, og vi hadde god erfaring med regnvotter i fjor, da riktignok fra G-sport.
|
|
|
#16 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Vintervotter til snart-2-åringen
Det kommer vel litt an på ullvottene? Pedlederen på storebrors avdeling sa at de med reimavotter ble fortere kald enn de med ullvotter. Uansett vær. Hvilke votter mener du holder ved -5 eller kaldere? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Vintervotter til snart-2-åringenHestra sine er vi fornøyd med. Har glidelås på siden og er enkel å få på: |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fornøyd
|
Sv: Vintervotter til snart-2-åringen
H&M-vottene funker kjempefint, de. Jeg anbefaler ofte disse til foreldre i barnehagen. Da har man faktisk råd til å ha et par-tre par liggende i barnehagen, og kan bytte dersom de blir våte. På våte dager er det ullvotter og regnvotter som er tingen.
|
|
|
#19 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Vintervotter til snart-2-åringenJeg har ei jente på 3,5 år med små hender, og kjøper gjerne 1-2 år da de blir for store og uhåndterbare. Har beste erfaring med hjemmestrikkede votter, lettere å få i str enn polvotter og sånt. Det er først når sønnen min ble ca 4-5 år at jeg syntes vanlige votter passet i str. Hadde et par reimavotter som gikk langt oppå albuene som var babystr, de passet til han var 4 år.
|
|
|
#20 |
|
Fornøyd
|
Sv: Vintervotter til snart-2-åringenVi har forresten veldig god erfaring med ullvottene fra Janus (Regnbueull). De har smal, fin passform og funker kjempefint nå utover høsten og på milde vinterdager. Og så er de perfekte under regnvottene.
|
![]() |
|
|