Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når er det greit å sykemelde seg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-08, 01:25   #101
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det greit å sykemelde seg?

Jeg HATER å sove i telt OG er lærer. Jeg ble IKKE lærer for å sove i telt. Men jeg tar ikke en egenmelding for å slippe altså. Klassene mine har akkurat hatt en kroppsøvingstur hvor kontaktlærere skulle være med. Jeg slapp heldigvis fordi jeg rett og slett ikke fikser det. Men jeg var med på ettermiddag/kveld og hele dagen etter. Men jeg vil ikke sove i telt. (Jeg tror jeg må øve meg på å sove i telt.... for jeg vet ikke hvor mange år til jeg kan slippe unna med det. )

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 01:33   #102
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det blir for enkelt å snakke om legens grenser her.
Jeg tror våre holdninger i forhold til bruk av sykelønnsordninger kan være avgjørende for hvordan ordningene blir i fremtiden. Dersom folk føler at folk utnytter ordningene i stor grad tror jeg ordningene etterhvert kan komme i fare. Dette vil gå ut over de av oss som virkelig er avhengig av de gode ordningene vi har i dag.

Når man leser tråder på gravidfora for hvordan man "fikser" sykmeldinger hos lege så er det ikke bare snakk om legers grenser. Leger er ikke orakler og har ingen overnaturlige egenskaper. De kan kun forholde seg til det de får vite fra pasienten.

Jeg syntes man skal være _veldig_ ydmyk ovenfor det at man aldri kan sette seg inn i en annen persons ståsted 100%.
Sier ikke at det ikke skjer unødvendige sykmeldinger, for det gjør det helt sikkert. Men hvem er vi til å sitte og dømme og synse? Vet vi bedre en de selv og legen? Neppe.

Disse som fisker etter sykmeldinger kan ha grunner de ikke vil si, og de kan ikke ha andre grunner enn latskap. Men så lenge vi har et system som er som det er, så må man rett og slett akseptere at man aldri kan vite. Om ikke annet så for de som faktisk har gode grunner de ikke vil ut med. Ser ikke helt hvordan man skal komme til bunns i problemet heller. Det koster nok mer å evaluere alle som vil sykmeldes, skikkelig, enn det faktisk koster å bare gjøre det. Dumt men sånn er det.

Når det kommer til mennesker, følelser, sykdom.. fysisk og kanskje mest psykisk, så er det ikke noen fasit utenom den følelsen vedkomne sitter på selv. Og verken jeg kan ikke si at noen føler feil. Så enkelt er det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 01:38   #103
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Det er utrolig mye som kan ligge bak utsagnet "nå sykemelder jeg meg". Min erfaring er at det ofte er tomme trusler. Selvsagt er det mange som misbruker egenmeldingsystemet, men slik som jeg oppfatter HI tenker jeg at her dreier det seg mye om frustrasjon over dårlig lederskap og/eller dårlig stemning blant kollegaer. Jeg ville sluttet med å bry meg om det som HI gjør og heller jobbet aktivt med å bedre jobbmiljøet. Et godt jobbmiljø gjør også folk mer lojale. Hvis det derimot ikke er så ok, blir folk demotiverte og illojale.

Jeg har nå også lest hele tråden - og jeg synes ikke at det er slik at mange kverulerer med rine unødig. Når jeg leser innleggene opplever jeg at hun har en tone som minner meg om noe "besserwisser"-aktig, og slike kollegaer kan være slitsomme og igjen være med på å skape et dårlig arbeidsmiljø.

1: Og min erfaring er at det ofte ikke er det. (Skremmende nok.)
2. Det kan du nok ha helt rett i.
3. Jeg synes godt du kan sitere et utsagn fra meg som du oppfatter som "besserwisseraktig." Det hadde jeg satt pris på, for det er ikke meningen å virke sånn. Og om jeg skulle være "besserwisser" i denne diskusjonen, så blir det jo helt på jordet å gå ut fra at jeg da er nedlatende mot mine kollegaer og at jeg er årsaken til et evt. dårlig arbeidsmiljø på min skole. Det du egenlig sier er jo at jeg er skyld i at mine kollegaer sykemelder seg.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg HATER å sove i telt OG er lærer. Jeg ble IKKE lærer for å sove i telt. Men jeg tar ikke en egenmelding for å slippe altså. Klassene mine har akkurat hatt en kroppsøvingstur hvor kontaktlærere skulle være med. Jeg slapp heldigvis fordi jeg rett og slett ikke fikser det. Men jeg var med på ettermiddag/kveld og hele dagen etter. Men jeg vil ikke sove i telt. (Jeg tror jeg må øve meg på å sove i telt.... for jeg vet ikke hvor mange år til jeg kan slippe unna med det. )

Hater også å sove i telt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 01:48   #104
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Litt på siden kanskje, men den eneste konstruktive diskusjonen jeg har deltatt i ang sykefravær på mitt arbeidssted (som i et kvartal i 2004 hadde 33 % sykefravær i snitt!!), var den gangen vi snakket om nærværsfaktorer.

Altså de faktorer som gjør at du velger å dra på jobben den dagen i stedet for å bli hjemme. Snakker da først og fremst om egenmeldingsdagene.
En foreleser delte sykefraværet i 3 grupper: de som regelrett skulker (estimert til ca 4-5 %, de som har kroniske sykdommer som enten gir hyppig, kortvarig sykdom eller langtidssykdom, og de som er forkjøla, omgangssyke, feber, influensa osv osv.
Sistnevnte gruppe kalte han "vurderingssyke".

Nærværsfaktorer er altså de positive faktorene som gjør at du faktisk ønsker å dra på jobben i stedet for å bli hjemme.
Kan f.eks være at på jobben er det LOV å være småsjuk, man kan hangle litt og melde seg litt ut av stress og mas om nødvendig.
Ellers alle generelle trivselsfaktorer selvfølgelig.

Opplevde en veldig konstruktiv dialog mellom ansatte og ledelse ang hva som er ønskelig og forventet.

Helt ærlig så tror jeg absolutt at sykefravær og økningen av denne er noe som vi alle som en bør ta på alvor, og gjerne drøfte i flere ulike fora.
For det er skremmende hvordan det stiger, og det er bare vi som kan gjøre noe med det. Men debatten må gå bort fra mistenkeliggjøring, og heller snakke om konstruktive løsninger (eller nærværsfaktorer).
Man vet utrolig mye om hvordan ledelse og arbeidsmiljø generelt spiller inn når det gjelder sykefraværet, og da er det der man har mest å hente også. Ikke på å gå etter enkeltpersonene!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 01:54   #105
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mye klokt her, Najade!!

Gammel 01-10-08, 01:55   #106
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

3. Jeg synes godt du kan sitere et utsagn fra meg som du oppfatter som "besserwisseraktig." Det hadde jeg satt pris på, for det er ikke meningen å virke sånn.

Ikke mytet på meg denne da egentlig, men det virker som om du og mange andre med deg, mener du/dere kan sette deg inn i andres ståsted og vite hvordan det er å være et annet menneske 100%. Og det er hele essensen i denne debatten mener jeg.

Besserwisser er feil ord for meg, men lite ydmykt.. ja.
Synd noen utnytter sykeordningen, for det gjør det vanskelig for de som faktiske er syke og gjør at folk trekker egne konklusjoner. Er det rettferdig?

Da legger jeg meg i frykt for å repetere meg i det uendelige.

Gammel 01-10-08, 01:58   #107
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Helt ærlig så tror jeg absolutt at sykefravær og økningen av denne er noe som vi alle som en bør ta på alvor, og gjerne drøfte i flere ulike fora.
For det er skremmende hvordan det stiger, og det er bare vi som kan gjøre noe med det. Men debatten må gå bort fra mistenkeliggjøring, og heller snakke om konstruktive løsninger (eller nærværsfaktorer).
Man vet utrolig mye om hvordan ledelse og arbeidsmiljø generelt spiller inn når det gjelder sykefraværet, og da er det der man har mest å hente også. Ikke på å gå etter enkeltpersonene!

Veldig enig.

Gammel 01-10-08, 02:00   #108
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ikke mytet på meg denne da egentlig, men det virker som om du og mange andre med deg, mener du/dere kan sette deg inn i andres ståsted og vite hvordan det er å være et annet menneske 100%. Og det er hele essensen i denne debatten mener jeg.

Besserwisser er feil ord for meg, men lite ydmykt.. ja.
Synd noen utnytter sykeordningen, for det gjør det vanskelig for de som faktiske er syke og gjør at folk trekker egne konklusjoner. Er det rettferdig?

Da legger jeg meg i frykt for å repetere meg i det uendelige.

Jeg legger meg også, for er det noen som har gjentatt seg selv i det uendelige i dag, så er det meg... Tror fremdeles ikke at du har lest hele tråden, Joika. Les s. 2 eller 3 (?) der jeg presiserer litt mer. Var nemlig ikke frustrert over alle som var sykemeldte, det var en noget spesiell form for dette jeg beklaget meg litt over.

Gammel 01-10-08, 02:01   #109
Joika
Pauset

Standard

Jeg legger meg også, for er det noen som har gjentatt seg selv i det uendelige i dag, så er det meg... Tror fremdeles ikke at du har lest hele tråden, Joika. Les s. 2 eller 3 (?) der jeg presiserer litt mer. Var nemlig ikke frustrert over alle som var sykemeldte, det var en noget spesiell form for dette jeg beklaget meg litt over.

Ja jeg så det. Men du har fortsatt ikke rett til å tro at du vet bedre enn de selv og legen deres.

Gammel 01-10-08, 08:35   #110
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Grunnen til at jeg i det hele tatt skrev dette innlegget var en ganske hårreisende episode på dette som jeg kaller "sykemelde seg(egenmelding) pga at man ikke får det akkurat som man vil." Nettopp fordi jeg ikke vil utlevere kollegaen min- og meg selv for den del- skrev jeg ikke det som var den egentlige grunnen til min frustrasjon. De andre episodene jeg nevner? Jo, noen er selvopplevde, om det er på min nåværende arbeidsplass, min bror eller venninnes, eller noe som skjedde for 7 år siden spiller vel liten rolle? Jeg var interessert i den selve diskusjonen. Finnes det folk som bruker syke/egenmelding som et pressmiddel? Eller skal man alltid gå ut fra at det er noe annet som ligger bak, selv om personen sier åpent rundt lunsjbordet: Skjer det og det kommer ikke jeg på jobb neste uke, og dæven døtte meg er ikke han/hun borte også!

Er klar over at det er et kjempetabu (noe det verste man kan gjøre bortimot?) i borskjemte, lille Norge å faktisk mistenke folk for å utnytte det fantastiske godet trygdesystemet engang er.

Dette er ikke et innlegg der jeg mistenker mine kollegaer (som jeg setter stor pris på, for det meste) for å trygdemisbruk hver gang de er borte fra jobb. ( Gudene vet at jeg har såpass mye å gjøre at jeg har minimal oversikt over hvem som er borte når og hvorfor.... det er jo heller ikke min jobb.) Det jeg snakket om her, er mennesker som sier mer eller mindre rett ut at de bruker egenmeldingen som et pressmiddel på jobben.
Og ja, Kaisa, selvfølgelig er jeg klar over at det kan være andre ting som ligger bak hos noen.... but still.

Jeg siterer meg selv, Joika..... Prøver ikke å si at jeg vet bedre enn en lege, snakket om en del tilfeller som jeg mener er spesielle. (Jeg nekter å tro at du har lest hele tråden? )

Justtrykk som ;la tvilen komme tiltalte til gode og enhver er uskyldig til det motsatte er bevist er i og for seg fine. (Ser at mange av dere er tilhenger av dette.) Men i de tilfellene jeg har beskrevet er det (mer enn) skjellig grunn til mistanke, som er et annet fint uttrykk fra jusen. Det er det jeg har lagt til grunn for min deltakelse i debatten.

Er klar over at mye kan være annerledes enn det ser ut på utsiden, men jeg mener at det ikke er ulovlig å bruke hodet og fornuften også av og til: If it walks like a duck.... osv. Mange ganger er jo faktisk ting slik de ser ut ved første øyekast også! For å sitere en gruppe jeg liker ganske godt: Sad but true.

Gammel 01-10-08, 11:17   #111
Lyra
Gizmor

Lyra sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Lyra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Syns denne tråden bærer preg av det som alle sykemeldingstråder/trydgetråder alltid utvikler seg til - at noen føler seg i overkant truffet. Og etter det så skal de ut fra eget ståsted angripe innlegg og beskytte sine egne eller familie/venners valg av sykemelding.
Kanskje man skal løfte nesen opp litt, og slutte å synes så SYND på alle mennesker. Det er nemlig ikke synd på alle.
Vi må slutte å syte og heller prøve å løse problemene som oppstår i arbeidslivet.
Selfølgelig - ingen forventer at en person med spysjuka eller feber skal stille på jobb, heller ikke de som er sterkt psykisk syke, deprimerte e.l. Og jeg har selv sittet med bekkenløsning ala rullestol og blitt forventet at jeg iallefall jobbet litt hjemmefra (jeg jobber med PC), det var rimelig frustrerende.
Men de situasjonene som ble initielt diskutert - er situasjoner som heller burde blitt løst, fremfor satt i større konflikt med sykemelding. Jeg blir stadig paff over å oppleve kollegaer som mener at lederen "burde sett det". Ledere er ikke overnatulige - kan ikke lese tanker og heller ikke lukte at du ikke har det bra hjemme. Dersom noen har behov for tilrettelegginger, så opplever iallefall jeg at bedrifter blir stadig flinkere til å løse dette sammen med den ansatte. Slik vil den som trenger tilrettelegging (om det er fritak fra teltovernatting eller fjelltur) slippe å måtte føle seg syk (egenmelding) for å klarer å fortsette i jobben.

Alle må gjøre en innsats for at vi skal få beholde retten til egenmeldinger i Norge. Om det er å oppmuntre kollegaer, støtte dem til en bedre arbeidsdag eller å tenke gjennom engen bruk - så kan vi alle gjøre noe.

Lyra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 12:26   #112
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg forstår også godt at folk reagerer på å bli påtvunget arbeidsoppgaver som man ikke synes er morsomme, men så lenge det er innenfor rammene av det man kan pålegges når man har valgt et yrke så er det noe man må leve med.

Er det å dra på telttur noe man kan pålegges som mattelærer, altså?

Gammel 01-10-08, 12:42   #113
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvis det er en felles skoletur der man trenger voksenpersoner tilstede vil jeg tro faget man underviser i er underordnet. På samme måte som en som er ansatt i en bedrift må regne med å delta i prosjekter som er felles for alle og ikke bare omhandler egne arbeidsoppgaver. Dette går på å være en del av en større gruppe. Hvis man ikke er fysisk eller psykisk i stand til å delta på slike ting så må det avklares med overordnede.

En ting er at man ikke skal spekulere på hvorfor noen er borte eller sykemeldt. Det kan være mange grunner til det. Jeg synes derimot også at det bør være forståelse andre veien. Når noen uteblir gjentatte ganger så skaper det merarbeid for dem som er igjen. Ryddig kommunikasjon er stikkordet her. Har man plager som gjør at det er vanskelig å delta bør dette informeres om, ikke nødvendigvis hvilke plager. Personlig vil jeg ha mye mer forståelse for en slik beskjed.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 13:10   #114
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Jeg har nå også lest hele tråden - og jeg synes ikke at det er slik at mange kverulerer med rine unødig. Når jeg leser innleggene opplever jeg at hun har en tone som minner meg om noe "besserwisser"-aktig, og slike kollegaer kan være slitsomme og igjen være med på å skape et dårlig arbeidsmiljø.

Jeg synes innlegget ditt var veldig velskrevet, og er enig med deg i alt - bortsett fra dette siste avsnittet. Det synes jeg var urettferdig. Jeg er temmelig allergisk mot besserwissere, og plukker ikke opp besserwisservibber i det hele tatt i rines HI.

Jeg synes ikke hun tillater seg å tolke kollegene og fantasere villt om hva som kan være grunner til det ene og det andre.
Hun snakker om kolleger som på bramfritt vis snakker om - og setter ut i livet - sykmelding/fravær som en protest mot pålagte aktiviteter eller ting som ikke går deres vei.

Ellers synes jeg du har et kjempepoeng i å innse at denne ukulturen skyldes et dårlig arbeidsmiljø, og at man som arbeidstaker kan ha sympati med kolleger som ikke takler et slikt miljø på annen måte enn dette, samt å selv være seg bevisst på å bidra til en positiv endring av miljøet rundt seg.

Gammel 01-10-08, 15:07   #115
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja. Og tilstedeværelse på "festlige" dager, hjelpe til på idrettsdag, turer og ekskursjoner i hytt og pine.

Gammel 01-10-08, 18:37   #116
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er jo ganske stor forskjell på å stå å si at "om det blir fjelltur neste uke så tar jeg ut egenmelding/får sykmelding... " - og på det å ikke kunne være med på slike ting på diverse lidelser.

Når dette er noe som uttales offentlig ville jeg ha tatt det opp med verneombud/leder, og fått tatt tak i arbeidsmiljø og moral. Det er tydeligvis på bærtur.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 21:42   #117
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Slik jeg tolket hi,synes jeg guiness forklarer forskjellene godt, og har et godt forlag til løsning.
Ble mye skryt nå guiness.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 22:38   #118
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Slik jeg tolket hi,synes jeg guiness forklarer forskjellene godt, og har et godt forlag til løsning.
Ble mye skryt nå guiness.

Thanks!

Gammel 02-10-08, 23:26   #119
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Thanks!

Å hjelpes, det var mange feilstavelse jeg hadde i nicket ditt.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 23:28   #120
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Å hjelpes, det var mange feilstavelse jeg hadde i nicket ditt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:51.