|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?Jeg HATER å sove i telt OG er lærer. Jeg ble IKKE lærer for å sove i telt. Men jeg tar ikke en egenmelding for å slippe altså. Klassene mine har akkurat hatt en kroppsøvingstur hvor kontaktlærere skulle være med. Jeg slapp heldigvis fordi jeg rett og slett ikke fikser det. Men jeg var med på ettermiddag/kveld og hele dagen etter. Men jeg vil ikke sove i telt. (Jeg tror jeg må øve meg på å sove i telt.... for jeg vet ikke hvor mange år til jeg kan slippe unna med det. ) |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Pauset
|
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?
Jeg syntes man skal være _veldig_ ydmyk ovenfor det at man aldri kan sette seg inn i en annen persons ståsted 100%. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
1: Og min erfaring er at det ofte ikke er det. (Skremmende nok.)
Hater også å sove i telt. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?Litt på siden kanskje, men den eneste konstruktive diskusjonen jeg har deltatt i ang sykefravær på mitt arbeidssted (som i et kvartal i 2004 hadde 33 % sykefravær i snitt!!), var den gangen vi snakket om nærværsfaktorer. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Halloen!
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?Mye klokt her, Najade!! |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Pauset
|
Ikke mytet på meg denne da egentlig, men det virker som om du og mange andre med deg, mener du/dere kan sette deg inn i andres ståsted og vite hvordan det er å være et annet menneske 100%. Og det er hele essensen i denne debatten mener jeg. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Pauset
|
Veldig enig. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Halloen!
Jeg legger meg også, for er det noen som har gjentatt seg selv i det uendelige i dag, så er det meg... |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Pauset
|
Ja jeg så det. Men du har fortsatt ikke rett til å tro at du vet bedre enn de selv og legen deres. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Halloen!
Jeg siterer meg selv, Joika..... Prøver ikke å si at jeg vet bedre enn en lege, snakket om en del tilfeller som jeg mener er spesielle. (Jeg nekter å tro at du har lest hele tråden? |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Gizmor
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?Syns denne tråden bærer preg av det som alle sykemeldingstråder/trydgetråder alltid utvikler seg til - at noen føler seg i overkant truffet. Og etter det så skal de ut fra eget ståsted angripe innlegg og beskytte sine egne eller familie/venners valg av sykemelding. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
saftig
|
Er det å dra på telttur noe man kan pålegges som mattelærer, altså?
|
|
|
#113 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
|
|
#114 |
|
By the Sea
|
Jeg synes innlegget ditt var veldig velskrevet, og er enig med deg i alt - bortsett fra dette siste avsnittet. Det synes jeg var urettferdig. Jeg er temmelig allergisk mot besserwissere, og plukker ikke opp besserwisservibber i det hele tatt i rines HI.
|
|
|
#115 |
|
Travelt opptatt
|
Ja. Og tilstedeværelse på "festlige" dager, hjelpe til på idrettsdag, turer og ekskursjoner i hytt og pine.
|
|
|
#116 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?Men det er jo ganske stor forskjell på å stå å si at "om det blir fjelltur neste uke så tar jeg ut egenmelding/får sykmelding... " - og på det å ikke kunne være med på slike ting på diverse lidelser.
|
|
|
#117 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?Slik jeg tolket hi,synes jeg guiness forklarer forskjellene godt, og har et godt forlag til løsning.
|
|
|
|
#118 |
|
Erfaren nok
|
Thanks!
|
|
|
#119 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Å hjelpes, det var mange feilstavelse jeg hadde i nicket ditt.
|
|
![]() |
|
|