Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Er du en matcher

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-08, 12:17   #41
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en matcher

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, altså, hva man synes er meningsløst kommer såklart an på hva man selv er opptatt av. Det var ikke noen objektiv vurdering.

Jada, skjønte det. Følte bare for å forsvare litt.

Jentene mine har f.eks. fire ytterdresser hver, og hver gang mamma er på besøk gjemmer jeg to av de. De har absolutt ikke bruk for mer enn én, toppen to, men jeg liker å variere og er opptatt av at det jeg trer på dem er av god kvalitet, noe som også betyr at de koster litt.

Sist redigert av Skremmern : 03-10-08 kl 12:46.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:18   #42
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@esme

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:18   #43
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke en matcher, men jeg er heller ikke slik at jeg bevisst velger mismatch.

Bukse og genser matcher stort sett, men det er fordi de fleste buksene til guttene er i dongeri eller i sort. Sokker finner ungene alltid selv. Yttertøy kjøper jeg etter kvalitet og etter hvilke farger guttene liker og da tenker jeg ikke på matching i det hele tatt.

Til meg selv forsøker jeg å unngå fullstendig mismatch, men sånn i det daglige kan jeg godt finne på å ha på turkis jakke og ha rød genser under for eksempel. Om jeg skal en kjapp tur i barnehagen er jeg heller ikke redd for å ta på meg de lilla crocsene sammen med min røde fleecejakke.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:19   #44
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg har en avtale om at jeg bestemmer antrekk til spesielle anledninger som jul/bursdag osv. Da matcher tøyet sånn passelig. Ellers er det barna selv som bestemmer - stort sett. Og da matcher det en gang hvert jubelår. Men når jeg handler tøy, tenker jeg jo på hva jeg allerede har og prøver å kjøpe ting som passer til. Ellers er jeg enig med Esme og Skilpadda...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:21   #45
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, jeg er ingen matcher. Det er klart, jeg velger heller noe som passer sammen, enn som ikke gjør det, men å styre slik som HI? Nei takk.

Edit: kanskje til jul, forresten.

Gammel 03-10-08, 12:22   #46
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I forhold til HI så kunne jeg visst ikke brydd meg mindre om at Veslas klær skal matche. Hvis jeg bestemmer så er det sjelden skrikende kombinasjoner og ting som ser bra ut sammen, men jeg dør ikke om noe ser litt odd ut en dag. Og jeg har iallefall ikke et lager av sko, jakker, luer, votter og whatsnot for å sikre optimal matching. Det er ikke så veldig viktig for meg at utestøvlene matcher underbuksa liksom, og utetøy ser jeg mer på som nødvendig utstyr enn oppkledning.

Nå bestemmer hun stort sett selv hva hun vil ha på seg og har gjort det ganske lenge. Det plager meg overhodet ikke at hun setter sammen ting som ikke matcher nøyaktig.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:24   #47
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er menn av kvinnelige matchere like opptatt av matching tro? Eller får de ikke slippe til?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:28   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er menn av kvinnelige matchere like opptatt av matching tro? Eller får de ikke slippe til?

Mannen får absolutt slippe til, og han er (etter litt opplæring ) like flink som meg. Nå synes han det er morsomt å kle opp ungene.

Gammel 03-10-08, 12:29   #49
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Uten megling først?

«Hvorfor kan ikke du bruke rosa slips og matche resten av familien Mauser, betyr ikke jentene og jeg og våre fargevalg noe for deg?»
«Jeg vil at du skal se meg Skremmern, se forbi de mosegrønne buksene og den eplegrønne skjorta!»

Gammel 03-10-08, 12:29   #50
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her matcher stort sett ungene både seg selv og hverandre og ofte meg også. Det er rett og slett fordi jeg handler alle klærne, og vet hva jeg liker. (Altså, ikke fargematching, men stilmatching. Ton-i-ton er da fryktelig kjedelig?)

For å si det sånn. Eldstebrors Rolling Stone t-skjorte, Led Zeppelin-bukselapp, mitt Rockstar (fnis) belte, svarte skinnjakke og lillebrors Motörhead-genser går fint sammen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:30   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stilmatching ja, der sa du det aC. Fargematching er ikke alltid like spennende, men de må stilmatche.

Gammel 03-10-08, 12:31   #52
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er nok en matcher, men ikke en fundementalistisk en.
Jeg liker at fargene passer til hverandre, og må litt flau innrømme at det plager meg hvis det krasjer (ref mannens valg eller ungene selv). Men jeg har ikke xxx antall utedresser eller annet kun for matchingen, men vi er så heldige at vi arver en god del tøy, så jeg har mange utejakker og ellers mye klær til minste. Så jeg er altså sånn, at jeg legger fram klær på kvelden pga kontrollbehovet mitt når det gjelder matching og ellers passende klær til vær og vind, og da skal bukse, genser, sokker, jakke være i passende farger til hverandre. Jeg kan stå med kvaler over sokkeutvalget hvis mye er til vask og jeg ikke finner noe som passer til resten. Derfor er jeg veldig, veldig glad i mye ensfarget tøy.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:33   #53
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kort og greit: nei.

Jeg prøver å finne genser og bukse eller genser og skjørt som går sånn noenlunde sammen, men finner jeg det ikke så blir det noe annet. Og vil de velge selv, så får de det, så lenge klærene er passe varme bryr ikke farge og mønster meg. På meg selv matcher jeg litt mere.

Men jeg er veldig begeistret for alle dere som kjøper mange og dyre klær og så gir til arv eller til Fretex. Siden alle mine døtres klær enten er arvet eller kjøpt på Fretex.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:36   #54
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Esme:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:36   #55
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg er en delvis matcher, jeg liker at klærene ser OK ut sammen. Men jeg tror jeg ligger noen (mange) hakk under deg.

Samme her.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:40   #56
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker at det matcher i farge, men er liksom ikke krise hvis det ikke gjør det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:41   #57
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg gidder ikke bry meg med matching. Poden har nesten bare arvetøy likevel, og av en eller annen grunn er nesten alt i mørkeblått, så sånn sett er jo saken grei.

Når vi en sjelden gang kjøper klær, prøver vi å kjøpe noe annet enn blått. Og da bryr vi oss ikke om det matcher med resten av garderoben.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:42   #58
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Nok en matcher melder seg
Var hardere rammet når snuppen var liten og ikke hadde noen meninger om klærne sine, da matchet det fra topp til tå inkludert smokken. Nå er det litt forhandlinger om morgenen om han skal ha uglegenser eller kattegenser og rød eller brun bukse. Sokker har jeg helt gitt opp å matche for nå for tiden skal snuppen alltid ha en av hver farge
Yttertøy matcher inntil vinteren kommer. Han har mange hettejakker og fleecejakker i ulike farger og mønstre, men bare en skikkelig vinterjakke.

Gammel 03-10-08, 12:42   #59
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Her må det også matche

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:43   #60
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er som regel samboer som kler på Storesøster og han pleier vel å matche bukse og genser (ihvertfall sånn delvis). Tror det handler om de har god tid eller ikke. Hun matcher ikke i yttertøy. Alt vintertøyet hennes er rødt, og sånn er det bare. Kjøper ikke brunt for å ha flere farger og spille på.

Småttisene matcher stort sett ikke. De sikler og gulper og griser sånn når de spiser at de skiftes på ustanselig. For rene barn liker jeg Her går det omhverandre i klær også. Lillebror har stadigvekk jentebodyer på for de har vi flest av Smokker får de den som er nærmest. Jeg var også ute her en dag hvor jeg (uten å tenke på det) hadde tatt på Lillebror ulljakken til lillesøster med blomster o hun hadde hans ensfargete.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.