Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg har aldri laget cookies men vil gjerne ...

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-08, 16:06   #1
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri laget cookies men vil gjerne ...

Lillesøster er snart to og skal feires søndag. Da har jeg lyst til å servere noen barnevennlige cookies, sammen med eplekaken og gulrotkaken.
Gjerne noen jeg kan stikke ut med morsomme former.

Oppskrift, tips og råd?

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 16:10   #2
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Jeg har aldri laget cookies men vil gjerne...

Disse er vel ikke egnet til lage figurer av, men de er definitivt det beste jeg har smakt innen cookies. Og veldig enkle å lage dessuten.

Gammel 03-10-08, 17:50   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har aldri laget cookies men vil gjerne ...

Jeg Craig! Så kjeksene hans er garantert gode!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 21:12   #4
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Jeg baker en del cookies og har ingen fast oppskrift. Men her er baseoppskriften hvertfall.

150 g smør
50 g sukker
150 g brunt sukker
2 egg
150 g hvetemel
100 g sammalt hvete (eller havregryn + litt mel)
0,5 ts bakepulver
200 g +/- nøtter, sjokolade, frukt/rosiner.

Man varierer ganske uti fra hvordan konsistens man vil ha og hva som skal være i.

Jeg vet ikke hvordan de vil være å stikke ut i former, det kan hende de flyter ut litt da. Men du kan kanskje lage de noe fastere med mer mel.

Gammel 03-10-08, 22:35   #5
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.