Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

PC-en min dør etter 20 minutter

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-08, 23:51   #29
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: PC-en min dør etter 20 minutter

Vet ikke hvor gammel denne maskinen er og hvor den er brukt. Skulle det være at det er støy vil nødvendigvis ikke støvsuger hjelpe, men kanskje at man må bruke trykkluft og skru opp pc-en. Skal aldri si aldri, men jeg tviler på at det direkte er problemet.

For WinXP (engelsk, husker ikke hva det heter i norsk utgave, men sikkert en logisk oversettelse):
En videre anbefaling vil være å se i Windows' Event Viewer, og se om noe blir registrert der. Videre bør man slå på visning av blåskjerm.
Får å slå på blåskjermsvisning: Velg Properties for My Computer, gå videre på tab'en Advance og videre Settings for Startup and Recovery. Fjern her avkryssingen for Automatic restart.

For å se om det evt. ligger noen feilmelding i Event Viewer velger man Manage på My Computer og videre Event Viewer / System. Noen meldinger der i henhold til tidspunkt der pc-en krasjet?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.