Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Er du en matcher

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-08, 15:37   #101
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du en matcher

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg er en matcher. Noen ganger (når far har ansvaret om morningen) kan det hende "matchenerva" roes ned noen hakk, men jeg må innrømme at det kan irritere meg når ingenting av klærne passer sammen i farge.

Verst er jeg på sokker og gensere - de må matche i farge, eller aller helst være fra samme klesmerke og dermed laget for å brukes sammen. Det er viktig at også ungene er presentable.

Mannen er overhodet ikke enig i at klær må matche, men han synes det er fint at jeg tenker på det.

Jeg hadde virkelig aldri noensinne kunnet komme på å skulle matche sokkene til resten av antrekket. :innrømmer:

Gammel 04-10-08, 15:39   #102
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja.. jeg bruker ikke brunt og svar sammen og sånt. Og jeg er opptatt av at det ikke skal bli "too much", men er ikke akkurat en fanatisk matcher nei.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 15:55   #103
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg prøver å tenke på dette når jeg kjøper klær - dvs at snuppa har mer rosabaserte klær enn rødbaserte klær. Og om jeg finner noe passende (i forhold til vær og temperatur) så har barna gjerne matchende klær på. Om jeg ikke finner noe passende så har de på klær som ikke matcher. Særlig de dagene snuppa skal i barnehagen bryr det meg lite - jeg slipper jo å se at hun ikke matcher og uansett så skal hun gjerne skiftes på en gang i løpet av dagen uansett og kommer hjem med klær som i allefall ikke matcher liksom.

Gammel 04-10-08, 16:18   #104
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Matche? Det er rett før jeg legger ut bilde av ungene her.. Nei, jeg prøver å finne ting som er passe varmt, passe stort og eventuelt passe rent og helt hvis mulig. Det er jobb nok.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 16:21   #105
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, svaret er vel både og. Jeg liker at ungene ikke ser ut som jeg har stappet hånden i klesskuffen og tatt på dem det første jeg fikk tak i. Men jeg er ingen fanatiker. Mini kommer til å arve mye av yttertøyet etter Snupp, så der velger jeg, i den grad det er mulig, nøytrale farger som går til det meste.

(Når jeg ser på ungene i dag, så ser jeg at mannen er en matcher. Snupp er ikledd brunt, fra topp til tå. Og sokkene hans matcher resten av antrekket. Mini har grå-, hvit- og rosastripete body og grå strømpebukse. Begge antrekkene krever at mannen faktisk har tenkt når han plukket ut klærne, ikke bare tatt det første han fant.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 16:58   #106
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg er en delvis matcher, jeg liker at klærene ser OK ut sammen. Men jeg tror jeg ligger noen (mange) hakk under deg.

Der er nok jeg også. Jeg prøver jo å se at det kanskje kan passe litt sammen, men er ikke sånn veldig opptatt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 18:39   #107
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Nja.. jeg bruker ikke brunt og svar sammen og sånt. Og jeg er opptatt av at det ikke skal bli "too much", men er ikke akkurat en fanatisk matcher nei.

Er det en regel?

Gammel 04-10-08, 18:45   #108
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Er det en regel?

Jeg syntes ikke det er noe fint. Syntes ikke mørkeblått og svart er fint heller. Men kan ha jeans og svart. Det går.

Gammel 04-10-08, 18:45   #109
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker at klærne matcher, og kjøper derfor bevisst klær til ungene det er lett å matche med. F. eks olatøy passer til alle farger, og yttertøy og sko som holdes i nøytrale farger går til det meste. Så matcher gjerne genser og bukse\strømpebukse\skjørt godt sammen.

Gammel 04-10-08, 18:45   #110
Joika
Pauset

Standard

Jeg syntes "overmatching" er ganske grelt jeg da.. sokker og genser som passer sammen liksom.... ?

Gammel 04-10-08, 18:49   #111
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Tanken på at ungene mine skal være presentable, og at presentabel i denne sammenhengen betyr å ha matchende klær, er meg helt fremmed. Jeg håper virkelig ikke at noen som møter barna mine i et totalt umatchende outfit de selv har satt sammen, mener at de er mindre presentable av den grunn. Jeg synes det høres hårreisende ut.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 18:52   #112
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Tanken på at ungene mine skal være presentable, og at presentabel i denne sammenhengen betyr å ha matchende klær, er meg helt fremmed. Jeg håper virkelig ikke at noen som møter barna mine i et totalt umatchende outfit de selv har satt sammen, mener at de er mindre presentable av den grunn. Jeg synes det høres hårreisende ut.

Helt enig.
Syntes og det er søtt når barn kan ha stripete blå sokker, rutete rød genser og feks olabukse. Liker at det er litt fargerikt og at det faktisk ser ut som barneklær jeg.

Gammel 04-10-08, 18:56   #113
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Dessuten er brunt og svart skikkelig kult sammen. Hvertfall på meg.

Sant vel?

Gammel 04-10-08, 19:15   #114
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Dessuten er brunt og svart skikkelig kult sammen. Hvertfall på meg.

Sant vel?

Enig. Jeg går gjerne i svart bukse, svart genser, brune støvletter, brun skinnjakke og brunt belte.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 19:18   #115
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Enig. Jeg går gjerne i svart bukse, svart genser, brune støvletter, brun skinnjakke og brunt belte.

Vi er fine!

Gammel 04-10-08, 19:21   #116
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er opptatt av at klærne mine skal passe sammen, ungenes også, men på det nivået HI er på er jeg så langt fra som man kan komme, tror jeg. Etter min mening er det nesten sykt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 19:48   #117
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg hadde virkelig aldri noensinne kunnet komme på å skulle matche sokkene til resten av antrekket. :innrømmer:

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg syntes "overmatching" er ganske grelt jeg da.. sokker og genser som passer sammen liksom.... ?

Jeg er en genser/sokke matcher. Passer meg utmerket at mange butikker har sokker i sammer serier som genserene. Men det er vel ikke uten grunn vi har veldig av overflod av sokker er i huset. For mange av sokkene som matcher kommer i 2-pack og 3-pack, og da kjøper jeg selvfølgelig hele pakka, og har dermed altfor mange sokker enn det vi trenger.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 20:04   #118
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Og jeg som alltid har trodd at sokk-matching betød at sokkene matchet hverandre.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 20:10   #119
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Og jeg som alltid har trodd at sokk-matching betød at sokkene matchet hverandre.

Å, så du har fått med deg at noen ønsker at ungene skal ha like sokker, altså?

Gammel 04-10-08, 20:31   #120
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper ikke flere regntøysett og støvler til barn som vokser, for at de skal ha noe som passer til forskjellige klær, nei.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.