|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Idiotiske ting folk gjør i trafikkenHer kan vi frese litt, det virker som om det trengs. I hvertfall trenger jeg det, etter en lite hyggelig episode i dag. Jeg kjørte mot en rundkjøring og skulle svinge til venstre. Fra høyre kom en idiot i full fart og SÅ ikke på meg engang, bare kjørte. Han pratet selvsagt i telefonen og det virket ikke som om han så på trafikken rundt seg i det hele tatt. Jeg trodde selvsagt han skulle stoppe, men mennesket bare freste rett frem i DEN farten, så jeg måtte bråbremse. I tillegg hadde jeg en ånnas 2 mm bak meg hele tiden. De MÅ bare ligge helt oppi ræva på andre, jeg fatter det ikke.
|
|
|
#2 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikkenHer kunne jeg skrevet en hel hovedoppgave, men jeg nøyer meg med å si at det finnes mange idioter der ute.
|
|
|
#3 |
|
Inhabil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikkenOg jeg nøyer meg med å si at jeg er veldig glad for at jeg ikke lenger bor i Oslo.
|
|
|
#4 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikkenJeg suplerer med følgende irritasjonsmomenter:
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikkenNoe av det aller verste jeg vet er å ligge bak en som ligger godt under fartsgrensa (ikke sjelden middelaldrende menn, svært opptatt med å snakke i mobiltelefon), som øker farten betraktelig akkurat idet du er iferd med å passere. Slik at tiden din i motgående kjørefelt blir betraktelig forlenget. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikken
Eller hva med de som hele tiden er nede i 10 under fartsgrensa i svingene og i 10 over farstgrensa på rettstrekke? For ikke å nevne alle de som er livredde for å kjøre i tunnel, og som automatisk slakker av farta når de kommer inn i en.
|
|
|
#7 |
|
Gizmor
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikkenJeg er i ferd med å bli fryktelig fordomsfull mot kvinnelige sørlendinger i trafikken. Har bodd på vestlandet før og opplevde langt fra så mange usikre kvinner i trafikken. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
For de som LIKER dette, kan jeg anbefale å kjøre på E18 gjennom Telemark Til fylket vårt er det nemlig ikke bevilget en krone til annet enn MIDTDELERE, så hvis noen finner det for godt å kjøre irriterende sakte, er muligheten for å kjøre forbi effektivt eliminert frem til man enten krysser over til Aust Agder eller Vestfold. Det er skikklig stas.
|
|
|
#9 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikkenDe som ligger i venstrefila på Ring 3 i rushen i 75 km/t.
|
|
|
#10 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikkenDe som ser at noen står og venter på å kjøre ut i et kryss, men som IKKE gidder å sette på blinklyset for å signalisere at de skal svinge av så man faktisk kan kjøre ut.
|
|
|
#11 |
|
Textrovert
|
Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikkenDe som ikke gir noe som helst indikasjon på at de har tenkt å stoppe når de har vikeplikt. Full fart til krysset og så stå på bremsen ser ut til å være normen.
|
|
|
#12 |
|
Sviiisj!!
|
Det er da faktisk ikke lov. Blir man forbikjørt, har man plikt til å bidra slik at den som ligger ute i motgående felt kommer fort forbi! Så er det opp til den som kjører forbi om han skal legge seg inn bak igjen eller ikke. SÅnt er irriterende, ja. En annen ting som også er irriterende, er at når jeg holder fartsgrensa (+10 på speedometeret) i 60-sone, så blir jeg raskt forbikjørt når veien splittes og det blir 80-sone, fordi tullingene bak meg tror at jeg skal bli liggende i 60 i 80-sonen også
eller når jeg kjører svært forsiktig på skogsveier (godt under i svingene, det er da helt naturlig, bilen min er da ikke unntatt fra vanlige naturlover bare fordi fartsgrensa gir den lov), og sakker av på lange strekker slik at den utålmodige bilen bak kan få kjøre forbi, så kjører den aldri forbi, men blir liggende bak og trykke. Knurr!
|
|
|
#13 |
|
Sviiisj!!
|
Ja! Og som tror at alle veier med 50-sone er forkjørsvei.
|
|
|
#14 |
|
Tatt på
|
Det er mulig jeg gjør det i praksis når jeg holder fartsgrensen. Jeg mistenker nemlig speedometeret mitt å vise feil. Men det er ikke meningen altså.
|
|
|
#15 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikkenDet er nok av folk som ikke kan kjøre i rundkjøringer jaffal!! Det er slitsomt, spess viss folk skal til venstre og rundt i rundkjøring så ligger dem i høyre felt inn mot rundkjøringen. Eller om man skal rettfrem og ligger i indrefil.. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikkenSyns det går ganske greit i Trondheim. Når jeg er ute i trafikken står jeg stort sett i kø, og da monner det ikke fort. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikkenJeg elsker virkelig de som finner det for godt å ligge helt oppi rompa på bilen min. Ikke fordi de har tenkt til å kjøre forbi. Bare fordi det er så koselig kan det virke som. Spesielt hyggelig, når det er glatt ute. Da er det godt med en bakfanger å holde seg fast i
|
|
|
#18 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikkenOg jeg hater sånn kjøring. Og blinklys er oppskrytt.
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Jaa! Jeg er livredd for sånne etter en ulykke der vi ble kjørt på fra høyre side, og hele døra ble presset inn i låret mitt. Desverre ser det faktisk ut som om det er MER vanlig å råkjøre mot krysset og bråbremse, enn å oppføre seg sivilisert.
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Mhm, nettopp derfor synes jeg man kan blinke både inn og ut av rundkjøringer, bare for å garantert vise hvor man skal. Det skader lizzm ikke.
|
![]() |
|
|