Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Idiotiske ting folk gjør i trafikken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-08, 15:40   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Idiotiske ting folk gjør i trafikken

Her kan vi frese litt, det virker som om det trengs. I hvertfall trenger jeg det, etter en lite hyggelig episode i dag. Jeg kjørte mot en rundkjøring og skulle svinge til venstre. Fra høyre kom en idiot i full fart og SÅ ikke på meg engang, bare kjørte. Han pratet selvsagt i telefonen og det virket ikke som om han så på trafikken rundt seg i det hele tatt. Jeg trodde selvsagt han skulle stoppe, men mennesket bare freste rett frem i DEN farten, så jeg måtte bråbremse. I tillegg hadde jeg en ånnas 2 mm bak meg hele tiden. De MÅ bare ligge helt oppi ræva på andre, jeg fatter det ikke.

Jeg har dessuten ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt stående i evigheter og vente i rundkjøringer og kryss fordi folk ikke kan blinke.

Gammel 08-10-08, 15:44   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikken

Her kunne jeg skrevet en hel hovedoppgave, men jeg nøyer meg med å si at det finnes mange idioter der ute.

:bor i Oslo, ´nuff said:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 15:46   #3
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Og jeg nøyer meg med å si at jeg er veldig glad for at jeg ikke lenger bor i Oslo.

Gammel 08-10-08, 15:49   #4
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg suplerer med følgende irritasjonsmomenter:

- Uoppmerksomme bilister som skal ut på traffikert vei fra sidevei. Det kan hende at noen er så snille og vil hjelpe ved å lage en luke. Lyshorn brukes ikke bare for å varsle trafikkontroller eller at man ikke kjører med lys på bilen!

Ja, også folk som kjører uten lys i skumringen, regnet eller mørket. Uansett, egentlig.

Folk som bremser (helt!) ned før de skal svinge uten å legge seg ut mot siden og gi plass til de som kommer bak.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 15:57   #5
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Noe av det aller verste jeg vet er å ligge bak en som ligger godt under fartsgrensa (ikke sjelden middelaldrende menn, svært opptatt med å snakke i mobiltelefon), som øker farten betraktelig akkurat idet du er iferd med å passere. Slik at tiden din i motgående kjørefelt blir betraktelig forlenget. Det er noe så idiotisk trassete over hele atferden, litt sånn "buhu, du får ikke kjøre forbi meg azzå".

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:00   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Noe av det aller verste jeg vet er å ligge bak en som ligger godt under fartsgrensa (ikke sjelden middelaldrende menn, svært opptatt med å snakke i mobiltelefon), som øker farten betraktelig akkurat idet du er iferd med å passere. Slik at tiden din i motgående kjørefelt blir betraktelig forlenget. Det er noe så idiotisk trassete over hele atferden, litt sånn "buhu, du får ikke kjøre forbi meg azzå".

Eller hva med de som hele tiden er nede i 10 under fartsgrensa i svingene og i 10 over farstgrensa på rettstrekke? For ikke å nevne alle de som er livredde for å kjøre i tunnel, og som automatisk slakker av farta når de kommer inn i en.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:02   #7
Lyra
Gizmor

Lyra sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Lyra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er i ferd med å bli fryktelig fordomsfull mot kvinnelige sørlendinger i trafikken. Har bodd på vestlandet før og opplevde langt fra så mange usikre kvinner i trafikken.
Her bremser man 5 min før et kryss (lett overdrevet) for så å ikke blinke før 2 m før krysset, eller helst i det de svinger. :grr:
Og så har vi de som ikke kan rundkjøringer, eller er livredde for å i det hele tatt entre en rundkjøring.

For å ikke snakke om de som konsekvent ligger minst 5 km/t under fartsgrensa.

Lyra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:06   #8
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For de som LIKER dette, kan jeg anbefale å kjøre på E18 gjennom Telemark Til fylket vårt er det nemlig ikke bevilget en krone til annet enn MIDTDELERE, så hvis noen finner det for godt å kjøre irriterende sakte, er muligheten for å kjøre forbi effektivt eliminert frem til man enten krysser over til Aust Agder eller Vestfold. Det er skikklig stas.

Gammel 08-10-08, 16:08   #9
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De som ligger i venstrefila på Ring 3 i rushen i 75 km/t.
Kjøre forbi i påkjøringsfeltet.
Kjøre lengst mulig i den fila uten kø før man presser seg inn i køa.

:bor i Oslo, ja:

Gammel 08-10-08, 16:12   #10
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

De som ser at noen står og venter på å kjøre ut i et kryss, men som IKKE gidder å sette på blinklyset for å signalisere at de skal svinge av så man faktisk kan kjøre ut.
Så står man der og venter da helt til de plutselig svinger av..

Gammel 08-10-08, 16:12   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De som ikke gir noe som helst indikasjon på at de har tenkt å stoppe når de har vikeplikt. Full fart til krysset og så stå på bremsen ser ut til å være normen.

Og de som ikke følge pilene for kjøreretning i parkeringshuset på Sandvika Storsenter. PILENE ER IKKE TIL PYNT!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:14   #12
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Det er da faktisk ikke lov. Blir man forbikjørt, har man plikt til å bidra slik at den som ligger ute i motgående felt kommer fort forbi! Så er det opp til den som kjører forbi om han skal legge seg inn bak igjen eller ikke. SÅnt er irriterende, ja. En annen ting som også er irriterende, er at når jeg holder fartsgrensa (+10 på speedometeret) i 60-sone, så blir jeg raskt forbikjørt når veien splittes og det blir 80-sone, fordi tullingene bak meg tror at jeg skal bli liggende i 60 i 80-sonen også . Også ender det med at jeg må kjøre forbi dem rett etterpå...

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Eller hva med de som hele tiden er nede i 10 under fartsgrensa i svingene og i 10 over farstgrensa på rettstrekke? For ikke å nevne alle de som er livredde for å kjøre i tunnel, og som automatisk slakker av farta når de kommer inn i en.

eller når jeg kjører svært forsiktig på skogsveier (godt under i svingene, det er da helt naturlig, bilen min er da ikke unntatt fra vanlige naturlover bare fordi fartsgrensa gir den lov), og sakker av på lange strekker slik at den utålmodige bilen bak kan få kjøre forbi, så kjører den aldri forbi, men blir liggende bak og trykke. Knurr!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:15   #13
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

De som ikke gir noe som helst indikasjon på at de har tenkt å stoppe når de har vikeplikt. Full fart til krysset og så stå på bremsen ser ut til å være normen.

Ja! Og som tror at alle veier med 50-sone er forkjørsvei.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:18   #14
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyra, her.

For å ikke snakke om de som konsekvent ligger minst 5 km/t under fartsgrensa.

Det er mulig jeg gjør det i praksis når jeg holder fartsgrensen. Jeg mistenker nemlig speedometeret mitt å vise feil. Men det er ikke meningen altså.

Gammel 08-10-08, 16:18   #15
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Det er nok av folk som ikke kan kjøre i rundkjøringer jaffal!! Det er slitsomt, spess viss folk skal til venstre og rundt i rundkjøring så ligger dem i høyre felt inn mot rundkjøringen. Eller om man skal rettfrem og ligger i indrefil..

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:22   #16
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Syns det går ganske greit i Trondheim. Når jeg er ute i trafikken står jeg stort sett i kø, og da monner det ikke fort.

Men fins enkelte "idioter" ja. For det første mener mange at alle skal kjenne byen som sin egen bukselomme, ergo forsøker de å gjøre det de kan for at noen skal kunne klare å skifte fil, i sær fra omkjøringsveien og ut mot Okstadbakken, men også andre steder. Og etter de innførte de nye kollektivfeltene har det ikke blitt særlig mye bedre.

Det må da kunne være rom for å slippe frem en ukjent stakkar som har rotet seg inn i feil fil en gang i blant også.

Men når det skal være sagt, den kjøringen som presteres i rundkjøringen før Sluppen bru i Trondheim er mildest talt genial. Der praktiseres glidelåsprinsippet hele veien, uten at det noen sinne har stått noe skilt om det. Kjempeflott rett og slett.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:23   #17
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Jeg elsker virkelig de som finner det for godt å ligge helt oppi rompa på bilen min. Ikke fordi de har tenkt til å kjøre forbi. Bare fordi det er så koselig kan det virke som. Spesielt hyggelig, når det er glatt ute. Da er det godt med en bakfanger å holde seg fast i

Ellers elsker jeg traktorer som promper rundt på veiene i værste rushtiden samt folk som ikke har blinklys på bilene sine.

Gammel 08-10-08, 17:28   #18
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Og jeg hater sånn kjøring. Og blinklys er oppskrytt.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 17:53   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jaa! Jeg er livredd for sånne etter en ulykke der vi ble kjørt på fra høyre side, og hele døra ble presset inn i låret mitt. Desverre ser det faktisk ut som om det er MER vanlig å råkjøre mot krysset og bråbremse, enn å oppføre seg sivilisert.

Gammel 08-10-08, 17:55   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Det er nok av folk som ikke kan kjøre i rundkjøringer jaffal!! Det er slitsomt, spess viss folk skal til venstre og rundt i rundkjøring så ligger dem i høyre felt inn mot rundkjøringen. Eller
om man skal rettfrem og ligger i indrefil..

Mhm, nettopp derfor synes jeg man kan blinke både inn og ut av rundkjøringer, bare for å garantert vise hvor man skal. Det skader lizzm ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.