|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Tok vanntesten på de "vanntette" vinterskolene i nattJeg er enig i at butikken burde stå for det de har sagt, og i så fall ta i mot reklamasjon. Samtidig så er det jo mer enn ofte at butikkansatte ikke aner hva de snakker om, så jeg tar sjelden det de sier for god fisk. Skofustex har jeg hørt flere ganger at ikke er vanntett.
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Tok vanntesten på de "vanntette" vinterskolene i nattJeg var på skoringen å hørte. Der sa de at Skofus tex skoene ikke kunne garantere at de var vanntette, det var ikke samme garanti på de som på goretex skoene til Ecco f.eks. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Tok vanntesten på de "vanntette" vinterskolene i nattHva er denne vanntesten egentlig da? - Er det noe man "Pleier" å gjøre for å sjekke om skoene er vanntette, liksom?
|
|
|
#24 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Tok vanntesten på de "vanntette" vinterskolene i natt
|
|
|
|
#25 |
|
Stabilt ustabil...
|
Dama du har møtt har ikke gjort hva hun skulle gjort i følge retningslinjene til Goretex. Ved reklamasjon skal de testes OVER NATTA ( eller mange timer iallfall) for å sjekke om de holder garantien. 20 minutter er ikke nok. Enkelt og greit.
|
|
|
#26 |
|
Gizmor
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
Sv: Tok vanntesten på de "vanntette" vinterskolene i nattJeg ville uansett ikke hatt et par sko i vann over natten. Jeg forventer ikke at noen sko skal klare den tøffe påkjenningen. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
ctrl+z
|
Nettopp. Jeg skjønner heller ikke poenget med å ta testen hjemme. Jeg ser an barna når de bruker dem heller.
|
|
|
#28 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Tok vanntesten på de "vanntette" vinterskolene i nattJeg hadde nok tatt de med tilbake, men jeg hadde heller ikke sagt at jeg testet hele natta, men at barnet mitt ble våt under bruk.
|
|
|
#29 |
|
nygift
|
Sv: Tok vanntesten på de "vanntette" vinterskolene i nattMen er det noen sko i det hele tatt som tåler en natt i vann, uansett om de er vanntette eller vannasvtøtende?
|
|
|
|
#30 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik gjør jeg det også. Selv om membranet i skoen holder det vanntett, så kan det være andre deler av skoen som ikke har særlig godt av å ligge i vann over natten (skinn o.l). |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Øyboer
Sv: Tok vanntesten på de "vanntette" vinterskolene i nattde sto i 6 timer sånn det var ikke en lang natt. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Tok vanntesten på de "vanntette" vinterskolene i nattMå innrømme at jeg hadde klagd, men ikke sagt at jeg hadde testet de slik. (Selv om det i utgangspunktet ikke er noen lov mot det |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Øyboer
Sv: Tok vanntesten på de "vanntette" vinterskolene i nattFår gå innom butikken på mandag og si at han ble litt våt på føttene når han var ute og lekte. Se hva de sier. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Etylbarbital
Sv: Tok vanntesten på de "vanntette" vinterskolene i nattEnig med Forbrukerkverulant. Jeg har selv klaget på goretexsko en gang på 90-tallet og da kjørte de vanntesten på skoene (satte dem i en balje med vann over natten og så ved selvsyn at de var våte innvendig etterpå - fikk da nye sko).
|
|
|
#35 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tok vanntesten på de "vanntette" vinterskolene i nattHadde skofustex til storesøster for et par år siden, og det er de mest elendig vinterskoene vi har hatt |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Tåler regn
|
Du kan iallefall klage på at de ikke er vanntette, hvis det var det de hadde lovet deg! Så kan du håpe at de tar de inn, så betaler du mellomlegget til Ecco eller viking sine Gore tex. Da slipper du og bekymre deg at poden blir våt. Jeg har veldig god erfaring med disse type sko. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Personlig pessimist
|
Goretex, ja. Men så vidt jeg har skjønt er det ganske stor forskjell på vanntetthet på Goretex og Skofustex.
|
|
|
|
#39 |
|
Etylbarbital
Sv: Tok vanntesten på de "vanntette" vinterskoene i nattVanntett er vanntett.
|
|
|
#40 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Tok vanntesten på de "vanntette" vinterskoene i nattJa, hvis produsentene lover vanntetthet så er det jo selvsagt reklamasjonssak. Men jøje meg, de må få inn enormt mange reklamasjoner på en sesong!
|
|
![]() |
|
|