Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tok vanntesten på de "vanntette" vinterskoene i natt

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-08, 10:50   #21
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tok vanntesten på de "vanntette" vinterskolene i natt

Jeg er enig i at butikken burde stå for det de har sagt, og i så fall ta i mot reklamasjon. Samtidig så er det jo mer enn ofte at butikkansatte ikke aner hva de snakker om, så jeg tar sjelden det de sier for god fisk. Skofustex har jeg hørt flere ganger at ikke er vanntett.

Gammel 09-10-08, 10:51   #22
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var på skoringen å hørte. Der sa de at Skofus tex skoene ikke kunne garantere at de var vanntette, det var ikke samme garanti på de som på goretex skoene til Ecco f.eks.
Så her ble det Ecco nok en gang, dyre er de, men de holder.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 11:01   #23
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er denne vanntesten egentlig da? - Er det noe man "Pleier" å gjøre for å sjekke om skoene er vanntette, liksom?

Jeg har kommet til å klagd, men vet ikke om jeg har fortalt at jeg har latt de stått i vann hele natta

Gammel 09-10-08, 11:03   #24
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg har kommet til å klagd, men vet ikke om jeg har fortalt at jeg har latt de stått i vann hele natta

Tror også jeg hadde utelatt testingen...

Jeg testet forøvrig Reimatecvottene i et vannglass, men bare i 30 min...

Gammel 09-10-08, 11:12   #25
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Da jeg klagde på viking skolene til turbo i fjor så sa hun at hun måtte teste de før hun sendte de inn ellers fikk ikke hun noe tilbake. Og hun satte de i vann i 20 minutter å de var knusktørre.

Så tørket hun de å imprignerte de og turbo var ike vår på bena etter 3 timer på tur i slaps....

Så de skal vel ikke stå en hel natt med 20-30 minutter??!?

Jeg ville ha tørket de å prøvd å klaget...

Dama du har møtt har ikke gjort hva hun skulle gjort i følge retningslinjene til Goretex. Ved reklamasjon skal de testes OVER NATTA ( eller mange timer iallfall) for å sjekke om de holder garantien. 20 minutter er ikke nok. Enkelt og greit.

Og Blondie; nei jeg tuller ikke. Er det sko som lover vanntetthet (dvs hvis de i butikken har lovet det på vegne av merket ) så skal de faktisk tåle en natt i vannbad.

Men at Skofustex ikke er like vannTETT som goretex har jeg også fått til svar, og dermed frafaller iallfall mitt ønkse om å svi av pengene mine på det merket.

Gammel 09-10-08, 11:51   #26
Lyra
Gizmor

Lyra sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Lyra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg ville uansett ikke hatt et par sko i vann over natten. Jeg forventer ikke at noen sko skal klare den tøffe påkjenningen.

Men så hadde jeg ikke testet skoene i det hele tatt. Jeg hadde heller tatt problemet hvis en av mine var kommet hjem og var våt på foten.

Lyra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 11:52   #27
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyra, her.

Jeg ville uansett ikke hatt et par sko i vann over natten. Jeg forventer ikke at noen sko skal klare den tøffe påkjenningen.

Men så hadde jeg ikke testet skoene i det hele tatt. Jeg hadde heller tatt problemet hvis en av mine var kommet hjem og var våt på foten.

Nettopp. Jeg skjønner heller ikke poenget med å ta testen hjemme. Jeg ser an barna når de bruker dem heller.

Gammel 09-10-08, 12:14   #28
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok tatt de med tilbake, men jeg hadde heller ikke sagt at jeg testet hele natta, men at barnet mitt ble våt under bruk.

Jeg fikk forøvrig samme svar som enkelte andre her ang de Skofus skoene, at de ikke var vanntette på samme måte som Viking og Ecco.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 12:50   #29
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men er det noen sko i det hele tatt som tåler en natt i vann, uansett om de er vanntette eller vannasvtøtende?
Jeg leser allrid på det som står på selve skoen, for det man får vite i butikkenen er så som så, og mange ganger ukorrekt.
Hadde de sagt til meg de var vantette, hadde jeg klaget, men jeg hadde ikke tatt noe vanntest, jeg hadde heller prøvd de ut i praksis.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 17:39   #30
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Hadde de sagt til meg de var vantette, hadde jeg klaget, men jeg hadde ikke tatt noe vanntest, jeg hadde heller prøvd de ut i praksis.

Slik gjør jeg det også. Selv om membranet i skoen holder det vanntett, så kan det være andre deler av skoen som ikke har særlig godt av å ligge i vann over natten (skinn o.l).

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 18:04   #31
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

de sto i 6 timer sånn det var ikke en lang natt.
Men både på det som fulgte med skolene, merke på skoene og det de sa i butikken var at de er vanntette. Står waterproof merke på siden av skoen og. Skofus har både vanntett og vannavstøtende sko.

Jeg testet litt for nysgjerrighetens skyld. for jeg har hørt mange som har sagt etter jeg kjøpte de at skofustex ikke er vanntette.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 20:41   #32
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må innrømme at jeg hadde klagd, men ikke sagt at jeg hadde testet de slik. (Selv om det i utgangspunktet ikke er noen lov mot det )

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 21:01   #33
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Får gå innom butikken på mandag og si at han ble litt våt på føttene når han var ute og lekte. Se hva de sier.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 21:04   #34
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Forbrukerkverulant. Jeg har selv klaget på goretexsko en gang på 90-tallet og da kjørte de vanntesten på skoene (satte dem i en balje med vann over natten og så ved selvsyn at de var våte innvendig etterpå - fikk da nye sko).

Gammel 09-10-08, 21:08   #35
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde skofustex til storesøster for et par år siden, og det er de mest elendig vinterskoene vi har hatt . Etter 1-2 ukers bruk på skolen (jenta var såpass stor, at hun hverken baset eller herjet i friminuttene) så skoene helt utslitt ut og trakk vann som ei sil. Klaget og fikk faktisk pengene tilbake. Kjøpte Rootens, og de var varme og tette hele vinteren, og så heller nesten ikke brukt ut etter endt bruk.

Ellers bruker vi stort sett Viking (lillesøster) Viking/Ecco (storesøster).

Hadde garantert klagd til butikken, men utelatt at de sto i vannbad i 6 timer (selvom vanntette sko kanskje skal tåle det ??). Ville enkelt og greit fortalt at ungen ble våt på bena etter bruk.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 00:48   #36
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Får gå innom butikken på mandag og si at han ble litt våt på føttene når han var ute og lekte. Se hva de sier.

Du kan iallefall klage på at de ikke er vanntette, hvis det var det de hadde lovet deg! Så kan du håpe at de tar de inn, så betaler du mellomlegget til Ecco eller viking sine Gore tex. Da slipper du og bekymre deg at poden blir våt. Jeg har veldig god erfaring med disse type sko.
Lykke til!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 08:15   #37
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Enig med Forbrukerkverulant. Jeg har selv klaget på goretexsko en gang på 90-tallet og da kjørte de vanntesten på skoene (satte dem i en balje med vann over natten og så ved selvsyn at de var våte innvendig etterpå - fikk da nye sko).

Goretex, ja. Men så vidt jeg har skjønt er det ganske stor forskjell på vanntetthet på Goretex og Skofustex.

Gammel 10-10-08, 08:55   #38
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tok vanntesten på de "vanntette" vinterskoene i natt

Her er vel greia at Isolde har blitt lovt at de er vanntette.

Gammel 10-10-08, 09:06   #39
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanntett er vanntett.

Fra skoringens sider:

Sitat:

SKOfustex

Spørgsmål

Hei Susanne! Jeg tenker på å kjøpe noen støvler til sønnen min, som inneholder SKOfustex. Er de egentlig vanntette eller er det bare reklametøys. Hilsen Karina!
Svar

Hei Karina! SKOfustexstøvler er 100 % vanntette. SKOfusstøvlene er testet i timevis i vann uten å ha tatt inn vann. Texmembranen gjør at huden kan puste selvom støvlen er vanntett. Du skal bare huske å gi sønnen din noen strømper på i et blandingsprodukt av bomull eller ull sammen med et syntetisk materiale. Hvis ikke, oppsuger strømpen svetten og så blir føttene allikevel våte. Vennlig hilsen Susanne

http://www.skoringen.no/born/ftf/def...A=4&LevelB=208

Gammel 10-10-08, 09:15   #40
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Ja, hvis produsentene lover vanntetthet så er det jo selvsagt reklamasjonssak. Men jøje meg, de må få inn enormt mange reklamasjoner på en sesong!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:56.