|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Spinoff av "Ville du ansatt en funksjonhemmet"?Ville du ansatt en med kjente rusproblemer som var under rehabilitering? |
|
|
|
#2 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Spinoff av "Ville du ansatt en funksjonhemmet"?Kommer an på arbeidsplassen. Jeg ville ikke ansatt ham/henne et sted hvor det var fristelser, men i en barnehage/skole har jeg ikke noen store motforestillinger.
|
|
|
#4 |
|
Ustabil
|
Sv: Spinoff av "Ville du ansatt en funksjonhemmet"?Nei. Enkelt og greit. Og SPESIELT ikke i skole eller barnehage. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff av "Ville du ansatt en funksjonhemmet"?
Så folk med et kriminelt rulleblad skal ikke ha noen sjangs til å komme seg tilbake i samfunnet?
|
|
|
#6 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Spinoff av "Ville du ansatt en funksjonhemmet"?Jeg hadde ikke fått lov om jeg hadde ønsket. På min jobb må man levere politiattest, og særlig rushistorie ville vært problematisk da vi håndterer narkotika. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff av "Ville du ansatt en funksjonhemmet"?Det er selvsagt veldig avhengig av arbeidsplass, Koma.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff av "Ville du ansatt en funksjonhemmet"?Det var på generelt grunnlag jeg spurte også. |
|
|
|
#9 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Jeg forstår det, og på generelt grunnlag ville jeg i prinsippet ikke hatt noen problemer med det. Så lenge vedkommende var pliktoppfyllende og ville vært en ressurs for arbeidsplassen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ustabil
|
Det sier jeg ikke. Men jeg sier at så lenge jeg kan velge så velger jeg folk som er funksjonsfriske, ikke er rusmisbrukere, ikke har kriminelt rulleblad. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Å gå i gjennom rehab er også noe de selv har valgt, og viser viljestyrke, mot og guts. Pluss i boka. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinoff av "Ville du ansatt en funksjonhemmet"?Jeg må innrømme at jeg ville synes det var litt problematisk hvis en tidligere rusmisbruker skulle jobbet i barnehagen til ungene mine. På den annen side kjenner jeg jo til at folk på jobben min har alkoholproblemer, og det klarer vi jo å takle på et vis.
|
|
|
|
#14 |
|
Ustabil
|
Nja. Mange av dem har blitt presset på en eller annen måte til å gå i rehab. Og tilbakefallsraten er skremmende høy. Hva skjer da om jeg ansetter en rusmisbruker som har gjennomgått rehab, og så blir presset for stort, og personen får tilbakefall? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ustabil
|
På en måte enig. Ellers må jeg si at alkoholproblemer er et forferdelig problem på mange arbeidsplasser. Man VET at enkeltpersoner har et problem, men det er så vanskelig å bevise. Og så står man der med en person som har problemer, men som ikke vil innrømme det, ikke vil ha hjelp, og slett ikke yter som forventet. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Vel, kjipere for h*n som faktisk går igjennom rehab, gjør sitt for å fikse på livet og ikke får jobb pga. gamle synder. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ustabil
|
Selvsagt er det kjipt. Og det er vel strengt tatt ikke bare på grunn av gamle synder, men også på grunn av at mange andre rusmisbrukere har tilbakefall. Det forventes nesten tilbakefall. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Hvis de som er i rehab blir møtt med holdningen om at det forventes at de begynner å ruse seg igjen, er det kanskje ikke så rart at de gjør nettopp det. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ustabil
|
Jeg aner ikke hvilke holdninger de blir møtt med. Men de må jo være rimelig fjerne for å ikke ha fått med seg at sjansen for tilbakefall er stor. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Spinoff av "Ville du ansatt en funksjonhemmet"?Nå vil vel personer som er åpen på tidligere rusmisbruk bli fulgt opp/med på på en helt annen måte enn andre, så ja, det tror jeg. Også i barnehagen og skolen.
|
![]() |
|
|