Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Handler du juleprodukter før desember?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-06, 07:40   #1
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

For min del så kunne de godt ventet en stund til, men når produktene først er her, så tar jeg for meg. Her i huset har det derfor vært både julebrus og marsipan, og pepperkaker og klementiner også. I går hadde vi til og med en forsmak på julemiddagen, da var det ribbe å få.

Men det er et eller annet med julegateåpning, altså. Det er da julestemningen kommer for alvor.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 10:40   #2
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Samme her. Jeg prøver å ta vare på dette for mine barn. Hver 1. desember handler vi inn pepperkaker og julebrus og sånt og har en skikkelig kosekveld med kalenderåpning og hele pakken.

Det hørtes koselig ut

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

For min del så kunne de godt ventet en stund til, men når produktene først er her, så tar jeg for meg. Her i huset har det derfor vært både julebrus og marsipan, og pepperkaker og klementiner også. I går hadde vi til og med en forsmak på julemiddagen, da var det ribbe å få.

Men det er et eller annet med julegateåpning, altså. Det er da julestemningen kommer for alvor.

Klementiner er ikke julemerket så her hiver jeg innpå. Men jeg kjøper ikke julegodis før jul, nei. Vurderte å kjøpe pepperkaker på IKEA i november, men det er fordi det er litt langt unna og skandinaviske julegodter vokser ikke på trær. Men jeg gjorde det ikke ...
Jeg grøsser når jeg ser julepynt i butikkene i oktober, syns julebegrepet blir utvannet når man skal hanskes med det fra oktober til februar. Ja til intensivjulefeiring!
(Det blir litt som med alkoholen, bedre å knalle nedpå en flaske vin og bli skikkelig brisen, enn å sitte å nippe hele helgen )

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 10:45   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg klarer virkelig ikke å irritere meg over det selv om jeg har forsøkt. Om jeg kjøper? Tja, her har jeg kjøpt ei flaske julebrus og en boks pepperkaker i steden for lørdagsgodt, og det er det. Ellers legger jeg ikke så mye merke til julematen i butikken.

Julevarer som man lager julegaver og julepynt av er jeg der i mot lykkelig for at finnes tidlig i butikkene. Når man skal handle inn til en hel skole er det greit å ha god tid til planlegging og utprøving.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 13:42   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Julevarer som man lager julegaver og julepynt av er jeg der i mot lykkelig for at finnes tidlig i butikkene. Når man skal handle inn til en hel skole er det greit å ha god tid til planlegging og utprøving.

Helt utenfor tema, men nå ble jeg veldig i stuss her. Handler du hobbymateriell til skolen fra vanlige butikker? Blir ikke det gruelig dyrt?

Innenfor tema. Jeg handler julevarene så sent jeg overhode kan, og helst handler jeg minst mulig utenom julegaver og litt godterier. Jeg pleier å skrive ned når jeg rydder bort julen hva jeg trenger av lys, servietter osv. Har jeg mye igjen etter jul så sparer jeg det til neste jul. Jeg handler litt ekstra mat rett før jul, men som regel så er vi mer borte enn hjemme så det blir ikke så store mengder. Julemarsipan og julebrus ol. kjøper jeg helst ikke før vi er i desember. Småkakene baker jeg selv, men det har hendt at jeg har kjøpt en boks av nabojenta hvis hun har solgt for idrettslaget eller korpset.

Jeg gjør alt jeg kan for å spare mest mulig av julestemningen til jul og liker at juletingene skal være ekstra stas og julemarsipanene ekstra god. Hvis jeg spiser den fra oktober så føler jeg at jeg bruker den opp lenge før jul. Jeg vil helst at julen skal være magisk når den først kommer, og hvis jeg starter to mnd. før julaften så blir magien borte.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 14:07   #5
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

I går tok jeg en liten middagslur sammen med minsten, og da jeg kom ned på kjøkkenet etterpå lå det jaggu nystekte pepperkaker til avkjøling på benken.

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

men det har hendt at jeg har kjøpt en boks av nabojenta hvis hun har solgt for idrettslaget eller korpset.

Er Nabojenta flink til å bake? Får kanskje sende henne en pm, og høre om hun tar imot flere bestillinger.

Det eneste jeg pleier å spare til desember er vel innkjøp av julegaver og pynting av juletre, tror jeg.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 19:27   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Helt utenfor tema, men nå ble jeg veldig i stuss her. Handler du hobbymateriell til skolen fra vanlige butikker? Blir ikke det gruelig dyrt?

Vi handler fra ulike plasser og slår gjerne til i vanlige butikker når de har gode tilbud.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54.