Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: ville du giftet deg med en funksjonshemmet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-08, 23:03   #1
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Spinoff: ville du giftet deg med en funksjonshemmet?

Eller blitt samboer eller kjæreste eller bare sammen med eller noe ...

Gammel 10-10-08, 23:04   #2
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: ville du giftet deg med en funksjonshemmet?

Ja uten tvil.

Gammel 10-10-08, 23:06   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt. (Ja, ikke da. Det tror jeg ikke Teomannen hadde likt.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 23:07   #4
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.

Gammel 10-10-08, 23:08   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke med mindre jeg virkelig likte ham, nei.

Gammel 10-10-08, 23:08   #6
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 23:09   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde jeg blitt forelsket i en som var funksjonshemmet hadde jeg selvfølgelig kunnet gjort det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 23:09   #8
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Skal det også være nødvendig nå, da, å like den man gifter seg med? Feminismen har kommet altfor langt, dere.

Gammel 10-10-08, 23:11   #9
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde kommet veldig an på situasjonen. Jeg ville nok vært veldig skremt for å gifte meg med en som var bundet til rullestol og pustemaskin og døgnkontinuerlig tilsyn og pleie f.eks. En tung fysisk funksjonshemning. Om jeg ønsket meg barn ville jeg også måttet gått noen runder med meg selv i forhold til det hvis det f.eks var snakk om en arvelig tilstand. Jeg ville også måttet gått noen runder med meg selv om det var snakk om en degenererende tilstand, at personen ville dø i nær fremtid eller ville blitt veldig og smertefullt syk før han evt. døde eller sakte svant hen og bl borte for meg. Det ville skremt meg usigelig og krevd enormt av meg. Men kjærlighet kan jo overkomme det meste?!
Spesielt med et barn selv som trenger mye ekstra kan jeg (dessverre!) ikke si ubetinget ja til spørsmålet.

Om det gjelder en med psykisk funksjonshemning er ikke det noe det går an å svare på generelt.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 23:12   #10
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Hvis jeg elsket ham så.

Gammel 10-10-08, 23:13   #11
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 23:14   #12
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av nikki, her.

Nei.

Hvorfor ikke?

Gammel 10-10-08, 23:18   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du ville vel i alle tilfeller ikke ha giftet deg med noen ute at du virkelig likte vedkommende?

Gammel 10-10-08, 23:21   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

For å være helt ærlig, så kommer det nok an på funksjonshemmingen, og graden av den. Jeg tror nok at det å være samboende/gift med en mann som trengte stell 24/7 (dusjing, dogåing, påkledning osv.) hadde blitt i meste laget for meg. F.eks om han var lam fra halsen og ned.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 23:21   #15
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Alltid skal du henge deg opp i sånne bittesmå detaljer.

Gammel 10-10-08, 23:23   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, hvis jeg hadde vært forelska.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 23:26   #17
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

For å være helt ærlig, så kommer det nok an på funksjonshemmingen, og graden av den. Jeg tror nok at det å være samboende/gift med en mann som trengte stell 24/7 (dusjing, dogåing, påkledning osv.) hadde blitt i meste laget for meg. F.eks om han var lam fra halsen og ned.

Jeg tror ikke jeg hadde blitt forelsket i en mann som var feks lam fra halsen og ned, eller lignende. Jeg kan ikke se for meg i hvilke situasjoner jeg hadde møtt en mann som var såpass funksjonshemmet. Noe annet ville det vært om han jeg er gift med ble skadet og funksjonshemmet før vi giftet oss. Jeg ble sammen han når jeg var 17 år og vi giftet oss etter 11 år. Så hadde det skjedd noe i løpet av de 11 årene hadde jeg nok giftet meg med han. Faren er at han ikke ville gjort det pga stolthet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 23:37   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Alltid skal du henge deg opp i sånne bittesmå detaljer.

Jeg synes ikke det om man liker noen eller ikke er noen bitteliten detalj når man snakker om hvem man skal dele liv, seng og privatøkonomi med resten av livet, altså.

Litt mer seriøst: Jeg må jo nesten si at det kommer an på. På graden av funksjonshemning, på sannsynlige helsemessige fremtidsutsikter, og på min egen livssituasjon for øvrig, for eksempel. At han var for eksempel svaksynt, astmatisk eller rullestolavhengig kan jeg ikke se for meg at ville være noen deal-breaker.

Gammel 10-10-08, 23:42   #19
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Om mannen ble utsatt for en ulykke ville jeg ikke skille meg, men å si at jeg uten betenkeligheter ville gå inn i et forhold med en person med vesentlig funksjonshemming blir vel enkelt.

Jeg trur ikke en pleietrengende person er hva jeg ville planlegge en fremtid sammen med, men f.eks en benprotese ikke ville gi meg samme betenkligheter?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 23:43   #20
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på grad av funksjonshemming. Jeg tror ikke jeg hadde fungert sammen med en mann som var veldig pleietrengende - da tror jeg at jeg hadde gått ut av kjæresterollen og inn i pleierrollen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.