Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vasker du deg på hendene etter hvert dobesøk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Vasker du deg på hendene etter hvert dobesøk, og blinker du i rundkjøringer?
Jeg blinker alltid i rundkjøringer og vasker meg alltid på hendene 86 39,81%
Jeg blinker stort sett i rundkjøringer og vasker meg alltid på hendene 81 37,50%
Jeg blinker sjelden til aldri i rundkjøringer og vasker meg på hendene 3 1,39%
Jeg blinker aldri i rundkjøringer, men vasker meg alltid på hendene 5 2,31%
Jeg blinker stort sett i rundkjøringer, men vasker meg alltid på hendene 9 4,17%
Jeg blinker sjelden til aldri i rundkjøringer, men vasker meg alltid på hendene 3 1,39%
Jeg blinker aldri i rundkjøringer og vasker meg aldri på hendene 0 0%
Jeg blinker stort sett i rundkjøringer og vasker meg aldri på hendene 0 0%
Jeg blinker sjelden til aldri i rundkjøringer og vasker meg aldri på hendene 0 0%
Jeg blinker alltid i rundkjøringer, mener en jævla gris og vasker meg aldri på hendene 1 0,46%
Jeg blinker stort sett i rundkjøringer, men er en jævla gris og vasker meg aldri på hendene 0 0%
Jeg blinker sjelden til aldri i rundkjøringer, men er en jævla gris og vasker meg aldri på hendene 0 0%
Jeg blinker og vasker litt sånn innimellom 8 3,70%
Jeg elsker poller, piker, vin og sang 20 9,26%
Deltakere: 216. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-08, 18:45   #101
Solblomst
Passiv

Standard

Sv: Vasker du deg på hendene etter hvert dobesøk?

Jeg blinker alltid i rundkjøringen, og vasker meg som regel på hendene.

Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 09:18   #102
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blinker og vasker.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 10:59   #103
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Man skal bare blinke inn i en rundkjøring dersom man ut på første avkjøring. I alle andre tilfeller skal man blinke ut av rundkjøringen når man er på høyde med avkjøringen før den man skal ut på.

Rundkjøringer

I rundkjøring skal man ha følgende i tankene:

• Tegn skal gis i god tid, men ikke slik at det oppstår misforståelser.
  • Ved innkjøring bør de som skal ut ved første utkjøring, velge høyre felt.
  • Dersom du skal til høyre ved første avkjøring, gis tegn til høyre i god tid før du kjører inn i rundkjøringen.
  • Ved kjøring rett fram velger du det innkjøringsfeltet som er mest hensiktsmessig. Et lite tips: velger du høyre felt slipper du å skifte felt i rundkjøringen før du skal ut. Der hvor veiene er skiltet eller oppmerket, er det naturlig å følge feltanvisningen.
  • Når du skal ut av rundkjøringen ellers, blink til høyre når du er på høyde med siste utkjøring før du selv skal ut. Du skal alltid skal blinke ut av rundkjøringen når du forlater den.
  • De som skal til venstre eller foreta U sving, bør velge venstre felt og senere skifte til ytre felt i rundkjøringen. Skal du ut til venstere for der du kjører inn, skal du gi tegn til venstre før du kjører inn i rundkjøringen.
  • Ved feltskift i rundkjøring med flere felt gjelder vanlige regler for vikeplikt og blinking.
  • Brems ned før rundkjøringer. Redusert fart er et tegn på at du vil overholde vikeplikten. Stor fart inn i rundkjøringen skal ikke forekomme.
  • Inn i rundkjøring har du vikeplikt fra venstre. I praksis betyr det at du ikke skal kjører inn i rundkjøringen dersom du er til sjenanse for trafikken som allerede er i rundkjøringen.
Autoriserte Trafikkskolers Landsforbund

Gammel 11-10-08, 11:46   #104
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vasker meg alltid på hendene, og blinker alltid ut av rundkjøring. I teorien.

Jeg får i hvert fall utrolig kjeft av shot gun hvis jeg glemmer det. Velfortjent, seff.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 11:58   #105
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Man skal bare blinke inn i en rundkjøring dersom man ut på første avkjøring.

Skal du ut til venstere for der du kjører inn, skal du gi tegn til venstre før du kjører inn i rundkjøringen.

Hm. Første setning står jo i motsetning til andre. Men jeg er enig i begge. Man blinker til høyre dersom man skal til høyre, og til venstre dersom man skal til venstre. Akkurat som i et kryss.

Gammel 11-10-08, 13:21   #106
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Blinker stort sett, men hendene blir vasket

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 13:47   #107
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Blinker stortsett i rundkjøringer, men da bare inn. Vasker meg alltid på hendene etter dobesøk.

Gammel 11-10-08, 14:15   #108
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg vasker alltid hendene når jeg har vært på do, og jeg blinker nesten alltid i rundkjøringer. Unntaket er når jeg er helt alene i rundkjøringen og ikke ser en annen bil noe sted. Vaske hendene gjør jeg alltid, selv om ingen ser det.

Samme her.

Gammel 11-10-08, 15:01   #109
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Asså. Jeg blinker "sjelden". Dvs. når jeg ser andre kan ha nytte av det gjør jeg det.
Sånn ellers, når det ikke er noen vits lar jeg vær.
Det er jo ikke noe man MÅ, i følge sjåførlæreren min.

Sjåførlæreren min sier at man alltid skal blinke uansett, for da gjør man det automatisk etterhvert.

Men så bor jo jeg i Stavanger og kan rundkjøringer. Jeg vasker hendene etter dobesøk også.

Gammel 11-10-08, 15:24   #110
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Man blinker til høyre dersom man skal til høyre, og til venstre dersom man skal til venstre. Akkurat som i et kryss.

Trafikkreglene sier ikke at man skal blinke til venstre før man kommer inn i rundkjøringen, om man skal til venstre.

Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 16:20   #111
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Trafikkreglene sier ikke at man skal blinke til venstre før man kommer inn i rundkjøringen, om man skal til venstre.

Nei, men de sier at man skal blinke der det er hensiktsmessig.

Gammel 11-10-08, 18:54   #112
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nei, men de sier at man skal blinke der det er hensiktsmessig.

Blir ikke det å blinke til venstre litt forvirrende når det gjelder at en må skifte til høyreblinking når en skal ut igjen?

Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 10:52   #113
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Blir ikke det å blinke til venstre litt forvirrende når det gjelder at en må skifte til høyreblinking når en skal ut igjen?

Forvirrende for hvem? Jeg har i alle fall ingen problemer med det. Det blir jo som om du skulle svinge til venstre i ett kryss og til høyre i det neste.

Gammel 12-10-08, 14:05   #114
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Etter at dette kom opp har jeg merket meg at jeg ikke stoler på folks blinking uansett.
Venter til de har kjørt seg ferdig jeg.

Gammel 14-10-08, 16:05   #115
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Blinker stort sett, og vasker meg alltid..

Gammel 14-10-08, 20:52   #116
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan det? Selv om man blinker til venstre først, for å vise at man skal rundt rundkjøringen, blinker man på akkurat samme tidspunkt til høyre som de som bare blinker til høyre. Hva er forvirrende med det?

Det er fryktelig mange som klusser i rundkjøringer, legger seg i galt felt osv., som unngår å blinke til høyre før rett før de svinger av, noe som er ganske irriterende når man står og venter og ikke aner om bilen skal rett frem, til høyre eller venstre.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 22:29   #117
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er fryktelig mange som klusser i rundkjøringer, legger seg i galt felt osv., som unngår å blinke til høyre før rett før de svinger av, noe som er ganske irriterende når man står og venter og ikke aner om bilen skal rett frem, til høyre eller venstre.

Nettopp derfor venter jeg til bilen som befinner seg i rundkjøringen er ferdig med jobben.
Så er det fritt frem for meg.

(Jeg holdt på å få en hel trailer i siden i dag.
Jeg lå midt i rundkjøringa og han kom rett inn og hadde visst tenkt å bare kjøre meg rett ned.
Sitter så høyt disse karene, tror de glemmer å se på oss som ligger og råner på bakkenivå. )

Gammel 14-10-08, 22:30   #118
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg vasker og blinker. Noe annet skulle tat seg ut.

Gammel 15-10-08, 14:52   #119
mustafa
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2008
mustafa har et hav av muligheter foran seg
Standard

ja, det gjør jeg, noe annet hadde vært grisete.

mustafa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 14:59   #120
mustafa
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2008
mustafa har et hav av muligheter foran seg
Standard

hei, jeg er ny her.

vasker meg på hendene etter hvert toalettbesøk. dette er er viktig for å ikke spre unødvendige bakterier rundt omkring. rene hender er også en del av det å føle seg vel. sist men ikke minst av hensyn til andre.

mustafa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.