Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Fleire som fyller frysaren med kjøtt i desse tider?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-08, 21:44   #1
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Fleire som fyller frysaren med kjøtt i desse tider?

No er frysaren fylt med 25 kg ferdig blanda elgkjøttdeig og ca 10 kg anna elgkjøtt (indrefilet, entrecote, rundbiff, flatbiff o.l).
Har akkurat sila 6-7 liter kraft eg har kokt på bein med gulrot og lauk. Fryse ned i morgo. Blir deilig saus.

Gammel 11-10-08, 21:46   #2
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fleire som fyller frysaren med kjøtt i desse tider?

Din heldiggris.

Her er det ikkje elg som hadde havna i frysaren men hjort då. Lurer på om eg kjenner nokon som vil dele litt med meg ?

Gammel 11-10-08, 21:47   #3
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Øh, joda. Men foreløpig bare et lite rådyrkje. Vi har to lår til speking på loftet og litt annet kjøtt.

Men min kjære er på jakt akkurat nå! Hjortejakt. Krysser fingrene.

Gammel 11-10-08, 21:47   #4
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Har en halv hjort i fryseren!! Delt og pakket i fine stykker.
Har noe kjøttdeig fra i fjor. Har ca 10 kg med div avskjær som skal brukes i hjemmelaget spekepølse.

Gammel 11-10-08, 21:49   #5
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Ja, vi har litt fra i fjor ja!

Gammel 11-10-08, 21:49   #6
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har to halve karbonadedeiger, flatfryste i brødbosar, kyllingfilet og laksefilet. Det er det.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 21:57   #7
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en fantastisk fetter. Om vintreren får jeg ca 20 kg kveite av han og nå på høsten er han og jakter elg. I år blir det levert ca 25 kg ferdig posjonert og pakket elgkjøtt til en ekstremt billig penge.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 22:01   #8
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Der kom jeg på at jeg muligens bør smiske mæks med svigerinnes mann når han kommer hjem fra elgjakt.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 22:05   #9
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Fikk noen kg med elgkjøttdeig i dag, ja

Gammel 11-10-08, 22:14   #10
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Vi parterte en halv elgkalv forrige søndag, så her er fryseren full av deilig kjøtt. Det ble middager til ca 50 kroner stykket, så det synes jeg er en temmelig rimelig pris å betale. Det blir ikke siste gangen vi kjøper elgkjøtt nei.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 22:21   #11
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Ha, broren min tok nettopp jegerprøven i militæret og er heime denne veka. Då får eg sjekka om han vil jakte for meg og om onkelen vår har eit løyve han vil selgja oss.

Kanskje det blir hjort i frysaren vår

Gammel 11-10-08, 22:56   #12
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Ikke så mye vilt men da pappa levde hadde vi litt ja. Men et par reinsdyrsteker og litt elgkjøtt har vi fått tak i. I helgen har mannen og meg tilberedt gravlaks så om et par tre dager er den klar for å gå i fryseren. (Opps glemte at det var snakk om kjøtt) Vi har også handlet inn litt lamm som er delt opp i lammelår, lammebog mm.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.