|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?What? |
![]() |
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?Vi har også opplevd det (ikke her hjemme altså, vi har eget nett |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?Det var full pott på signal, så det var ikke det. |
![]() |
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?Vårt nett fremstår som usikret, men er det ikke. Vi har sikret nettet på annen måte, så det er slett ikke alle nettverk man kan koble til, selv om det står at de er usikret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?Hvordan gjør man det da? Altså sikrer seg "lenger inn"? |
![]() |
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?
Vi legger inn mac-adressen (unik ID for trådløskortet i datamaskinen din) i routeren vår, for de maskinene vi vil gi tilgang til vårt trådløsnett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?Skolen der jeg jobber har også tilsynelatende usikra nett - men man kommer likevel ikke inn uten brukernavn og passord. Det går heller ikke an å logge flere på samtidig med samme brukernavn.
![]() |
#8 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
MAC-lås vises ikke som sikret nett når man søker. WEP-kryptering vil nok vises som sikret på oversikten.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?Har googlet litt, og har en plan |
![]() |
![]() |
#11 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
![]() |
![]() Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?Usikre nett er ikke ufarlige.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Pulled back in
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Nemlig! Det hender jeg låner en ukjent nabo eller to sitt trådløse nettverk, men da kun til uskyldig surfing. Jeg regner med at siden han/hun er så amatør at de lar nettet være helt usikret har de sikkert ikke noe antivirus heller slik at maskinen er full av trojanere, keyloggere og annet snaskens som kan fange opp det meste jeg gjør.
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?Vel - mitt nett er ikke usikret lenger. |
![]() |
![]() |
#14 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?Er det noen andre som ikke har antivirus og anti-spyware? Jeg har en brannmur (i routeren), men ellers har jeg ikke brukt noe på lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pauset
|
![]() Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?Kan hende nettverket ikke er satt til "delt". Da får du ikke koblet opp. Dette er et alternativ om nettverket er wep-kryptert om jeg ikke husker helt feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Javel
|
Slik har vi også gjort det.
![]() |
#17 |
Pulled back in
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
En brannmur vil ikke hjelpe deg hvis du laster ned noe rask som inneholder spyware, adware eller trojanere. Så et AV og spywareblaster eller spybot search and destroy er ting som er greit å ha på maskinen.
![]() |
#18 |
Ser lyst på livet
|
Er du sikker på at dette stemmer? En kompis av meg som jobber med dataprogrammering og nettverking sjekket akkurat det da vi lånte nettverket hans en gang, men han klarte ikke å finne hvor vi var. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Pauset
|
![]() Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?Jeg skjønner heller ikke at dette kan stemme. Dvs jeg regner med at det finnes måter å overvåke trafikk på egen router som det måtte ha blitt i dette fallet, men dette er ikke noe folk flest har det jeg er kjent med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Fullverdig medlem
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|