Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ny tråd: Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-08, 19:35   #221
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Var på boklubbens butikk i Nydalen og gikk vel halvveis berserk (brukte 2000 på bøker, sånn går det når man akkurat har fått lønning). Skal begynne på den andre boken til Stieg Larsson i kveld og gleder meg. Kjøpte tredje boken også + mange andre.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 11-10-08, 20:46   #222
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Tove Myhre: Tivolireise

Denne, blant annet, kjøpte jeg i dag.

Starter med den, og fortsetter med Tusen strålende soler.
(Har mest lyst til å avspaserer i noen uker, bare for å krølle meg sammen med bøker.)

vimjer er ikke aktiv  
Gammel 11-10-08, 21:06   #223
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

"En sælgers vej til succses" Frank Bettger

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 11-10-08, 21:15   #224
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Steinhuggeren er spennende, det syns jeg alle av Läckberg er. Men jeg syns dislogene er så oppstyletet. Om det er oversettelsen som er dårlig eller om den er slik på svensk også, vet jeg ikke. Men de er verdt spenningen likevel!

Skyggemannen var så rar syns jeg. Gleder meg til å høre hva du syns, Kiki!

Da er jeg ferdig med Skyggemannen. Jeg likte den veldig godt frem til "løsningen" kom, da er jeg enig i at den ble rar. Mange løse tråder mht hennes familie synes jeg.

Gammel 12-10-08, 09:33   #225
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Steinhuggeren er spennende, det syns jeg alle av Läckberg er. Men jeg syns dislogene er så oppstyletet. Om det er oversettelsen som er dårlig eller om den er slik på svensk også, vet jeg ikke. Men de er verdt spenningen likevel!

Skyggemannen var så rar syns jeg. Gleder meg til å høre hva du syns, Kiki!

Jeg synes alle Läckbergs bøker har vært litt såpeopera i skriftlig form. Det var greit nok i en bok eller to, men etter hvert ble det mer kjedelig enn underholdende.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 12-10-08, 10:06   #226
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kompani Orheim av Tore Renberg.

Gammel 12-10-08, 10:12   #227
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Kompani Orheim av Tore Renberg.

Den har jeg nettopp lest. Utrolig bra!

Jeg leser, atter en gang, Nytt rotfeste av Anne Karin Elstad.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 12-10-08, 10:45   #228
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg setter nå i gang med den nyeste til Lindell.

Gammel 12-10-08, 15:05   #229
elle
Aktiv

elle sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
elle er litt kul
Standard

For tyve minutter siden, akkurat ferdig med Hodejegeren av Jo Nesbø.
Helt grei bok men, det tok litt av føler jeg...

elle er ikke aktiv  
Gammel 13-10-08, 20:39   #230
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tove Nilsen/Edvard Hoem: Jordmor

Gammel 13-10-08, 21:11   #231
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wenche-Britt Hagabakken: Kjære Jonny Henriksen

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 13-10-08, 22:03   #232
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har lasta ned Berättelse om herr Roos av Håkan Nesser, og skal begynne på den når jeg bare får tyvlånt mannens iPod ...

Gammel 14-10-08, 13:08   #233
Hjertets fryd
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2008
Hjertets fryd har et hav av muligheter foran seg
Standard

Akkurat leser jeg Tokyo av Mo Hayder. Makabert tema, og en fryktelig spennende bok. Anbefales!

Hjertets fryd er ikke aktiv  
Gammel 14-10-08, 13:36   #234
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg har jo blitt henvist til sofaen grunnet en lite vellykket ridetur, og i den anledning har svigermor vært på biblioteket og plukket opp en bok hun mente jeg burde lese nå mens jeg likevel ikke kan gjøre stort annet:
Stieg Larssons "Menn som hater kvinner".
Jeg er godt og vel halvveis nå, og er meget begeistret!

Gammel 14-10-08, 14:44   #235
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg leser Donald.. *har mistet leselysten*

Gammel 15-10-08, 22:18   #236
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ferdig med Tom Kristensen, og skal begynne på Tore Renbergs siste.

Ina er ikke aktiv  
Gammel 15-10-08, 22:20   #237
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Mary Higgins Clark: Where are you now?

Dessverre noe av det dårligste jeg har lest på lange tider. Hun har jaggu tapt seg, gitt.

Gammel 15-10-08, 22:50   #238
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Siden jeg har kjøpt 3 Läckberg-bøker av Zol, men ikke lest Isprinsessen måtte jeg innom å kjøpe den i dag. Kastet meg over den på togturen hjemover, og nå blir det Läckberg i lang tid fremover.

Gammel 15-10-08, 23:42   #239
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg leser Jens Bjørneboe - Jonas.
Litt tung for min smak, men allikevel engasjerende og bra. Håper jeg klarer å åpne den igjen snart...

Gammel 16-10-08, 00:57   #240
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Å, Jonas . Jeg får klump i halsen av å tenke på den boka, den traff et eller annet langt inni hjerterota mi.

Emneord
bøker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.