Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

En turrapport fra kyst til kyst i Nord-England (fottur)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-08, 17:14   #18
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En turrapport fra kyst til kyst i Nord-England (fottur)

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Hei hei! For en tur du har gjennomført! Grattis! Kunne veldig tenkt meg å gå samme turen. Kor fant du informasjon om turen? Kor trent må man være? Gjekk man heile dagen? Ca timers gange pr dag?

(mykje står sikkert i bloggen din, no har eg berre kjapt skumma igjennom første innlegg her).

Nydlige bilder!

Hei,
kan varmt anbefale turen til alle som er glade i å gå! Jeg søkte litt rundt på nettet etter fotturer i England, og endte opp med denne fordi den så mest utfordrende og spennende ut. Hadde lyst til å gå langt.

Du trenger slett ikke være supertrent for å gjennomføre denne fotturen, men du bør ha kondis nok til å klare å gå oppover noen timer i strekk uten å gå helt i kjelleren, og du må ha utholdenhet og pågangsmot. Jeg går vanligvis mye i fjell/terreng/hei i sommerhalvåret, liker å komme meg ut i hvert fall tre ganger i uka og gjerne langtur i helga. De to siste månedene før turen hadde jeg imidlertid gått minimalt pga. et øye som knapt tålte dagslys. Likevel hadde jeg ingen problemer med å gå ruta, grunntreninga må ha vært solid, he he. Vi gikk fra 6 -10 timer, men de aller fleste dagene gikk vi i ca. 8 timer. Utfordinga ligger ikke i enkeltetappene, men i det å gå relativr lange etapper hver eneste dag. Til tross for gnagsår, skader, verk, belastning etc. Du kan være så inn i granskauen sliten når du kommer fram til overnattingsstedet, ha vondt under fotsålene, men etter en dusj og en kopp kaffe på rommet så er du pinadø (nesten) like pigg igjen. Ikke snakk om å snike seg til en lur, du er klar som et egg til å utforske det lille stedet du er havnet på, ev. snadre med andre vandrere i puben. Det er en egen rase, disse vandrerne. The walkers. Og du treffer dem både langs ruta og i pubs & Bed & Breakfasts, utveksler erfaringer og formidler dagens opplevelser. Hvem som har flest nesleblemmer, hvem som trillet ned åsryggen med sekken på ryggen, hvilke avstikkere som er framkommelig og hvilke som ikke er det. Og ikke minst: Hvilke andre løyper eller "ways" har du gått, done the Pennine Way, yet? Walked The Cleveland way this year?

Dette er bare en så vanvittig bra opplevelse å ruse seg på!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.