Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Under-beina-strikk til bukser og dresser

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-08, 12:09   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Under-beina-strikk til bukser og dresser

At storebror er ute hele barnehagedagen, går hardt ut over strikkene under beina på bukser og dresser. Jeg har byttet og byttet, sydd på nye knapper, byttet strikk enda en gang og sydd på enda noen knapper. Knappene er greit, men strikkene; Det må da finnes noen som er mer holdbare enn de i ren elastikk? (Og hvor får man kjøpt ekstra i ren elastikk? Jeg har brukt opp alle reservene nå.). Hva med slike i tykk gummi som Reima har? Får man kjøpt de i "løsvekt"?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 12:11   #2
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Under-beina-strikk til bukser og dresser

Vanlige under beina strikker får du kjøpt på "sybutikker". Det hender jeg er innom og kjøper 30-40 cm. reservestrikker til guttene mine.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 12:12   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Vanlige under beina strikker får du kjøpt på "sybutikker". Det hender jeg er innom og kjøper 30-40 cm. reservestrikker til guttene mine.

Ja det får bli kriseløsningen. Det går minst to sånne skift -under hvert bein- i uka . Skogstadstrikkene var forsterket med tykt stoff. De holdt i en måned.

Gammel 12-10-08, 12:19   #4
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Da synes jeg de holder dårlig. Jeg har ikke behøvd å skifte strikkene mer enn et par ganger hver sesong.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 12:19   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte i metervis på Bogerud tekstil.

Og så er det lurt å passe på når du kjøper sko, at skoene har litt hæl, for da blir det en fordypning der strikken kan ligge så den blir mindre slitt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 12:19   #6
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Har du prøvd å ta dobbelt-strikk? Det kan være du finner noe i turutstyrsbutikk, muligens. Eller sjekke om Reima selger ekstrautstyr?

Gammel 12-10-08, 12:20   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har kjøpt på Kid; tror det koster 10 kr for en meter. Men de er ikke veldig holdbare, dessverre. Jeg har hørt at det går an å få kjøpt ekstra Reima-strikk på butikker som fører Reima, og de er mye, mye bedre, men jeg har ikke prøvd å få tak i sjøl. Vi er uansett ferdige med strikk under beina her i huset iom. at jeg bare finner bukser/dresser med snølås i de rette størrelsene.

Mine sleit forresten også veldig på strikkene, men ikke så ofte som din. Tipper jeg bytta Kid-strikkene 2-3 ganger i måneden.

Gammel 12-10-08, 12:22   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Da synes jeg de holder dårlig. Jeg har ikke behøvd å skifte strikkene mer enn et par ganger hver sesong.

Ikke vi heller. Før han begynte på friluftsavdeling .

Og der så jeg at strikkene jeg skiftet fredagsmorgen allerede er gått. Vi trenger åpenbart noe mer holdbart til en gutt som ikke sitter i ro i løpet av dagen.

Gammel 12-10-08, 12:24   #9
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan er det mulig å slite dem så raskt?! Mine to vilbasser sliter ut kanskje 2-3 strikker per sesong.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 12:25   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Spør storebror. Jeg er glad for at det ikke bare er jeg som synes dette er vanvittig.

Gammel 12-10-08, 12:46   #11
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Og så er det lurt å passe på når du kjøper sko, at skoene har litt hæl, for da blir det en fordypning der strikken kan ligge så den blir mindre slitt.

Jeg sørger alltid for at det er litt hæl på skotøyet, så tråkker han ikke på strikken. Foreløpig har han ikke røket en eneste strikk.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 12:50   #12
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg pleier å kjøpe en pakke med 2 meter på Bogerud, Kid eller andre steder hvor de selger syting. Selv om mine tre har gått i naturbarnehage har jeg ikke trengt å skifte flere ganger i uken. Et par tre ganger i sesongen har jeg nok skiftet men ikke mer enn det.

Gammel 12-10-08, 13:41   #13
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Under-beina-strikk til bukser og dresser

Kjøp Reima-strikker på Barnas Hus/Fru Lyng. Det har jeg gjort.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 13:47   #14
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Under-beina-strikk til bukser og dresser

Reflex sine dresser har også reimalignende stikk. Kansje babyshop har og? (for det er vel der reflex selges hos dere? *har 4 reflexbutikker innen normal rekkevidde*)

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 14:06   #15
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er så heldig at barnehagen har en svær rull stående i gangen som vi klipper en bit av når vi trenger. Uten at det koster oss noe. De var nemlig så lei av unger som ikke hadde strikk.

Gammel 12-10-08, 14:41   #16
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Man får kjøpt Reimastrikker løst. De koster en del mer enn sånn annen strikk, men siden de jo ikke slites på samme måte så lønner det seg.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 15:23   #17
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Man får kjøpt Reimastrikker løst. De koster en del mer enn sånn annen strikk, men siden de jo ikke slites på samme måte så lønner det seg.

Jepp. Jeg kjøpte to par på BabyShop i fjor, riktignok måtte jeg innom butikken noen ganger for de var utsolgt gang på gang, men det ordnet seg til slutt. De holder jo rimelig lenge, så det var verdt ventingen.

Gammel 13-10-08, 02:08   #18
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har noen ekstra kraftige strikk liggende. Nesten slik som reima har. Du kan et par av meg. Send meg en PM med adresse, så skal jeg sende avgårde. Hvis du vil ha da?

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 11:53   #19
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

perper

Jeg har mailet Reima og de sier de knapt har nok til å dekke sitt eget behov en gang .

Gammel 13-10-08, 12:09   #20
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

perper

Jeg har mailet Reima og de sier de knapt har nok til å dekke sitt eget behov en gang .

Av de to settene jeg har sendt deg, så har vi tilsvarende de tynneste på jobben, så om du trenger fler, si i fra, så skal jeg sende.

Om noen andre trenger, send PM, jeg oppdaget i dag at vi kunne bestille slike til våre arbeidsdresser, og strikkene er tilsvarende de som er på Trolldressene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.