Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kaker for salg. Trenger tips til hva jeg kan bake!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-08, 20:24   #41
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker for salg. Trenger tips til hva jeg kan bake!

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Tips til enkel pynt for estetikk-idioter, da?

Veldig enkle, repeterende mønster synes jeg er stilig på formkaker. Enten spiraler med melisglasur, mokkabønner, søvkuler, små enkel marsipanblomster, sort-hvite mønstre, melisdryss (eller kakaodryss på lys kake) gjennom hullmønstre (gamle heklete duker er ypperlig til formålet!).

Gammel 09-10-08, 20:24   #42
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

"Sølvkuler" på glasuren.

Uff, nei, det er det kjipeste jeg vet.

Gammel 09-10-08, 20:26   #43
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Veldig enkle, repeterende mønster synes jeg er stilig på formkaker. Enten spiraler med melisglasur, mokkabønner, søvkuler, små enkel marsipanblomster, sort-hvite mønstre, melisdryss (eller kakaodryss på lys kake) gjennom hullmønstre (gamle heklete duker er ypperlig til formålet!).

Dryss av ulike slag, skal jeg nok fikse. Takk for tips!

Gammel 09-10-08, 22:49   #44
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå smakte jeg akkurat på vaniljekaken, og den var veldig god. Helten gikk nesten i gulvet, så god syns han den var. Fantastisk enkel å lage!

Gammel 09-10-08, 23:32   #45
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Er det unger der er muffins etter min erfaring storfavoritten. Gjerne helt enkle muffins m. glasur, seigmann, litt nonstop e.l.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 00:03   #46
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nå smakte jeg akkurat på vaniljekaken, og den var veldig god. Helten gikk nesten i gulvet, så god syns han den var. Fantastisk enkel å lage!

Høres lovende ut!

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Er det unger der er muffins etter min erfaring storfavoritten. Gjerne helt enkle muffins m. glasur, seigmann, litt nonstop e.l.

Ja, det er sant.

Gammel 10-10-08, 08:08   #47
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sølvkuler er jo pyton å spise!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 08:24   #48
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager en alldeles fantastisk gulrotkake som faktisk blir best om den får stå et døgn eller to. Den er verken vanskelig eller spesielt dyr. Når jeg lager den til tilstelninger hvor jeg ikke kjenner alle, så kutter jeg ut nøttene. Det går helt fint.

Tjorvens fantastiske gulrotkake

375 g sukker
2 dl olje (bruk mais- eller solsikkeolje; IKKE olivenolje)
4 egg
300 g hvetemel
1 ss kanel
1 ts salt
2 ts natron
1 stor ts vaniljesukker
500 g revne gulrøtter
50 g valnøtter (kan sløyfes; særlig hvis kaken skal serveres til noen med mulig nøtteallergi)

Glasur:
125 g fløteost (jeg bruker Tine Naturell)
50 g mykt smør eller margarin
2 ts vaniljesukker
200 – 250 g melis

Pisk sukker og olje til en kremet masse og pisk eggene i, ett om gangen.

Sikt på mel som er blandet med kanel, salt, natron og vaniljesukker.

Vend i gulrøtter og eventuelle nøtter til slutt.

Fyll deigen i en velsmurt form (ca 24 cm i diameter) og stek kaken ved 175 grader i minimum 1 time på nederste rille i ovnen. Det pleier å ta ca 1 time og 20 minutter, men dette varierer med ovnen. Prøv med en kakenål om den er ferdigstekt. Avkjøl kaken på rist.

Pisk fløteost og smør og tilsett vaniljesukker og melis. Smør dette på den avkjølte kaken.

Gammel 13-10-08, 21:26   #49
cicilie
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss
cicilie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Her var det mange gode oppskrifter.
Blir rent sulten av å lese denne tråden jeg.

Muffins er jo alltid en slager når det gjelder slike ting da.
Og man finner mange fine strøssel man kan ha på så har man fin pynt på en enkel måte.
Jernie og glasmagasinet selger strøssel fra Wilton i usa ;o)

cicilie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 21:38   #50
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Chockolate cheese cream brownies.

...den tenkte jeg også på

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.