Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: "Menneskenavn" på dyr

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-08, 13:44   #81
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: "Menneskenavn" på dyr

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Ser at tråden nå har gått over til å handle om biler, men anyway; foreldrene mine har en hun-katt ved navn Øystein.

Da jeg en gang i min tid fikk tatovering, ble jeg og venninna mi stående ved et terrarium på disken i tatoosjappa og studere tarantellen som lå oppi.
(Dvs, venninna mi studerte, jeg prøvde så godt jeg kunne å ikke se så nøye på den. )
Tatovøren kunne fortelle at det var et feilslått psykologisk eksperiment:
Hun hadde konfrontert sine fobier ved å gå til anskaffelse av denne tarantellen og tenkt at "Man kan nemlig ikke være redd noe som heter 'Billeba' !" - men det kunne man visst utmerket godt.

Gammel 14-10-08, 14:01   #82
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Hjemme hos oss har det vært hunder med navn som Rita, Heidi og Kaisa. Selv har jeg hatt en Fido (fordi han het Hertug Fidello fra oppdretteren). Han var dog ingen rottis eller dobermann, men terrier.

Og noen av bilene mine har hett Lille My, Ole Vroom, Harry, Alfred - og den jeg har nå: Tåtti.

Gammel 14-10-08, 14:26   #83
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Har ikkje hatt så mange dyr, kanina eg ein gong hadde hadde ikkje menneskenamn, men eit dyr, ei ku faktisk er oppkalt etter meg. Det var ein av klarinettelevane mine som kom frå gård, og gjerne ville kalle opp ein av kalvane etter meg. Morsomt

Gammel 14-10-08, 15:43   #84
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Bestefar har hatt to bikkjer. De het Dolly (hun var Collie) og Heidi (Border Collie). Heidi var smart. Dolly var løsaktig.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 17:06   #85
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Husker en hest som het Brynjar. En katt som het Jostein og ei tispe som het LEIF.

Jeg har også vært borti en hest ved navn Brynjar, verdens flotteste fjording.

Gammel 14-10-08, 18:32   #86
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Min Brynjar var også fjording. Samme som din? Hvor var din Brynjar?

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 20:53   #87
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har også hatt to hester som het Astrid og Rønnaug, nydelige fjordinger. :forelska:

Hadde en katt som her Poki, var ikke et menneske navn før jeg såg Ricky Lake, og der var det en dame som het det.

Gammel 14-10-08, 21:12   #88
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Menneskenavn på dyr er egentlig dritkult!

Gammel 14-10-08, 21:20   #89
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en fugl som het Pirmin Ari-Pekka. Han fløy lavt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 21:21   #90
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Naboen har en diger fæl bikkje som heter det samme som meg.
Men siden jeg selv drømmer om en bullterrier ved navn Jan-Tore, så kan jeg ikke si så mye.

Så i prinsippet synes jeg det er kult med menneskenavn på dyr, men det er litt irriterende når den kjevelås-nabobikkja lyder samme navn som meg selv.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 23:57   #91
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Min Brynjar var også fjording. Samme som din? Hvor var din Brynjar?

På Bjørkelangen, rideskolen kjøpte ham dit på begynnelsen av 90-tallet, jeg vet ikke helt hvor fra.
Han var hingst da han kom, men ble kastrert ganske raskt for å fungere bedre med de andre.
Herlig lynne på ham, nydelig hals, flotte bevegelser og han hoppet som en dreven konkurransehest.

Gammel 14-10-08, 23:59   #92
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Båter kan også ha menneskenavn. Det har jeg hørt, i hvert fall.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 00:04   #93
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

"He told me ev'ry boat needed a name. I'd never named a boat, but I could only think of one name. It was the prettiest name in the world."
Sitat Forrest Gump, som kalte reketråleren sin for Jenny..

Gammel 16-10-08, 15:54   #94
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: "Menneskenavn" på dyr.

Synes det kan være kult jeg.

Kjenner en hund som heter Torvald

Fars hund heter Dennis

Manns gamle katter heter Oskar og Julie

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.