Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Beltestol - hvilken stol bør jeg velge

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-08, 12:25   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beltestol - hvilken stol bør jeg velge

Jeg blir gal - Vi skal ha beltestol til storebror.
Hvilken stol har dere - og er den å anbefale?
Vi har ikke isofix, ønsker en stol med god comfort og gjerne med godt utsyn.

At den har scoret godt i tester er også viktig, selvfølgelig.

Kan noen hjelpe?

Og noen som har en stol de definitivt iKKE vil velge?

Gammel 17-10-08, 12:27   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beltestol - hvilken stol bør jeg velge

Jeg er i akkurat samme situasjon, så jeg følger intrisert med.

Poden min trenger så absolutt beltestol. Han fyller snart seks, og vi har faktisk ikke visst før nå nettopp at bilstol er farligere enn beltestol for den aldersgruppen. Så nå må det shoppes!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 13:09   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har jo sett litt på tester - cybex soulution x og Römer kid plus har scoret godt på tester.
Men så er det jo andre stoler som jeg synes SER mer behagelig ut f.eks. (Maxi-cosi Rodi XR -f.eks) - Storebror har selv forelsket seg i Brio (som er grønn)

Nei - jeg håper noen kan uttale seg iallefall.

Gammel 17-10-08, 13:13   #4
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har Maxi cosi Rodi XR i begge bilene og er veldig fornøyd. Vi valgte denne da den scorer bra i tester og blir anbefalt av bilstol gururer på NM/FP. Det samme gjelder vel også Britax sin, med isofix (man trenger ikke å ha isofix i bilen for å bruke den).

Gammel 17-10-08, 13:20   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me er veldig fornøyde med Britax Kid. Storesøster kjem relativt høgt opp og nakkestøtta gir god komfort ved soving.

Gammel 17-10-08, 13:36   #6
Timmi
Aktiv

Timmi sin avatar

Timmi er litt kul
Standard

Vi og storesøster er fornøyd med Britax Römer Kid Plus.

02 og 06
Timmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 13:38   #7
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har cybex soulution x. Vi kjøpte den på NAF-butikken. Vi er veldig fornøyd - og snuppa også

Gammel 17-10-08, 13:53   #8
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Beltestol - hvilken stol bør jeg velge

Vi har en Britax Kid Plus, og er så fornøyde at vi skal ha en til.
Veldig god hodestøtte og høy sidestøtte, god belteføring.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 14:01   #9
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Beltestol - hvilken stol bør jeg velge

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Vi har en Britax Kid Plus, og er så fornøyde at vi skal ha en til.
Veldig god hodestøtte og høy sidestøtte, god belteføring.

Denne har vi også. Og vi er godt fornøyd med den. Jonas sitter/sover veldig godt i den, den er enkel å flytte og trekket er enkelt å ta av for vask.

Gammel 17-10-08, 14:03   #10
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Etter intens leting etter den beste stolen endte vi opp på Britax kid plus,
kunne ikke vært mere fornøyd. Den er utrolig god. Nakkestøtta og festene til belte ved skulder kan reguleres mens ungen sitter i setet MED beltet på.
Setet kan gjøres bredere etter hvert som ungen vokser.
Nakkestøtta er stor og god så hodet ramler ikke forover men til siden når han sovner.
GENIAL.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 14:05   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

cybex soulution x har vi, og vi er fornøyd med den.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 16:59   #12
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Britax Kid Plus er favoritten her også. Vi har den i besteforeldrebilen så den er ikke så ofte i bruk, men det blir nok en slik i vår bil også, når hun skal snues framovervendt om en stund.

Skrå hodestøtte er et stort pluss ved sidekollisjoner er jeg blitt fortalt. Dessuten gjør de det veldig behagelig å sove/hvile seg i stolen.

Gammel 17-10-08, 17:03   #13
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Skrå hodestøtte er et stort pluss ved sidekollisjoner er jeg blitt fortalt.

Ja, det ser man bla. i denne testen:
http://www.which.co.uk/reviews/child...e/how-we-test/

Gammel 17-10-08, 17:18   #14
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har en recaro youngsport og en cybex solutionx. Begge er gode stoler, førstnevnte har fempunktssele enda og står tyngre i setet enn cybexen. Litt usikker på om tyngde utgjør noen sikkerhetsmessige forskjeller?
Har hørt at Brio sin er ustødig, og synest ikke acta-stolen var noe når jeg så på den i butikken. Jeg likte heller ikke de gamle besafesetene der stålrørene kom til syne når stolen ble justert opp. Jeg liker cybexen fordi den vokser godt med barnet (utvider seg samtidig som den blir lengre).

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 17:20   #15
Left
Passiv

Standard

Vi har dette setet, og er fornøyd med det.

Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 17:28   #16
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Recaroen og andre tunge stoler ville jeg ikke valgt, i en kollisjon vil jo barnet bli klemt mellom setet og selen, så lettere beltestoler er bedre.
De bør også bruke bilens 3-punktsseler fremovervendt. (Ikke 5-punktsseler.)

Gammel 17-10-08, 17:34   #17
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Recaroen og andre tunge stoler ville jeg ikke valgt, i en kollisjon vil jo barnet bli klemt mellom setet og selen, så lettere beltestoler er bedre.
De bør også bruke bilens 3-punktsseler fremovervendt. (Ikke 5-punktsseler.)

Det har jeg lyst til å vite mer om, hvor har du dette fra? Jeg har kontaktet Trygg Trafikk om dette og de kan ikke si at tyngden på stolen har noen forskjell.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 20:23   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.foreldreportalen.no/forum...cybex+solution

Vi skal iallefall ha denne.

Cybex Solution X, gruppell/lll barnestol setter helt nye standarder for sikkerhet, design og funksjonalitet. Den verdenspatenterte 3-posisjoners regulerbare hodestøtten er en smart løsning som hindrer at hodet til barnet ditt faller forover når det sover. I tilfelle av en påkjøring fra siden vil barnets hode forbli inne i sikkerhetssonen takket være denne usedvanlige nyskapelsen. Stolen har regulerbar rygg og hodestøtte og kommer med det patenterte sidebeskyttelsessystemet L.S.P. Praktisk oppbevaringsskuff under stolen. Godkjent 15-36 kg.

Skal kjølpe den på NAF butikken i Trondheim tenker jeg, koster 1695 der.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 20:24   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.naf.no/Forbrukertester/Ba...l-ifolge-ADAC/

Best i test i en stoer europeisk test nå i år.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 20:38   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Ja - har sett på den. Jeg synes ikke den ser så veldig behagelig ut den der jeg da. Og det finnes jo andre stoler som scorer like bra på tester også (men de selges ikke på NAV-butikken og fortelles ikke om på NAF's sider )

Vi får ta oss en runde. Gubben skal spille paintball i morgen, så da kan vi jo ta oss en runde gutta og jeg...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.