Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vaske kjøkkenskap?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-08, 21:55   #41
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaske kjøkkenskap?

Vi har hvit innredning, så man ser skiten rimelig fort. Vasker over ofte, sikkert 3 ganger i uka. Og håndtakene blir også veldig skitten, så de taes en gang om dagen.

Det er nok på tide, Guniss.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 21:57   #42
jubajuba
grønn og ivrig

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
jubajuba har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vasker frontene nederst ganske ofte,blir ofte sprut når jeg putter inn i oppvaskmaskinen.Skuffehåndtak blir mildt sagt bedritne av småbarnslanker som åpner og lukker 20 g hver dag

Inni skapene???3-4 g i året.Vi har HVITE dører ALDRI hvite dører igjen.Kosr på halsen og mor og far i døden..*sitat sara,snart 7*

Gammel 09-10-08, 22:42   #43
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Gjør det med jevne mellomrom, når jeg ser det er behov.

Gammel 09-10-08, 22:50   #44
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er skremt over hvilken sjuske Guniss er altså....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 23:00   #45
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Synes jeg neste vasker/tørker over skapdørene hver dag jeg.
Har hvite dører og ALT synes med engang.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 23:03   #46
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Himmel. Kjøkkenskapene bare er der. Må de vaskes? Sist var en vakker sommer, da stedatteren hadde lyst på noen ekstra kroner.

Gammel 09-10-08, 23:43   #47
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Hver gang du tømmer søppelet? Altså minst en gang om dagen? Rasker du aldri med deg søppelet på vei ut i døren i all hast?

Eh, nei ...
Ikke nå lenger.
Etter å ha fått mitt eget hus - og ikke minst vasket ut av det huset vi bodde i før dette - har jeg blitt nyfrelst vaskoman.
Rundvasken av det forrige huset fikk meg tl å innse hvor sjuskete vi hadde vært, og jeg sverget der og da på at det aldri skulle bli sånn igjen.
Nå er huset nærmest plettfritt til enhver tid.

Gammel 10-10-08, 08:05   #48
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg tenker meg om.. så handler det nok om at jeg faktisk ikke GRISER så veldig når jeg feks baker og lager mat.
Flere ganger i UKA liksom? Hva driver dere på med der da, slenger mat i hytt og pine? Nei, takke meg til rene og pene vaner.

(Tror ingen har sett at mitt kjøkken er skittent iallefall, sant Spoon?)

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 09:09   #49
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Når jeg tenker meg om.. så handler det nok om at jeg faktisk ikke GRISER så veldig når jeg feks baker og lager mat.
Flere ganger i UKA liksom? Hva driver dere på med der da, slenger mat i hytt og pine? Nei, takke meg til rene og pene vaner.

(Tror ingen har sett at mitt kjøkken er skittent iallefall, sant Spoon?)

Hadde du hatt hvite skap hadde du nok gjort det oftere

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 14:25   #50
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vasker kjøkkenskapene ca 2 ganger i året. (ikke alltid men)
Men søl blir faktisk tatt fortløpende da.

Gammel 10-10-08, 17:11   #51
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Et par ganger i året, max. :gris:

Gammel 10-10-08, 17:14   #52
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vasker de når jeg ser at det er møkkete. De er offwhite eller hva det nå er, og det synes ganske godt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 22:50   #53
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg har funnet ut at en av fordelene med høyglansdører er at man faktisk ser skitten, og dermed føler behov for å vaske dem oftere. rektig:

Det har jeg også oppdaget, etter 14 dager med høyglansdører. Har vasket bort flekker fra skapdørene flere ganger allerede. Spesielt skapdøren til skapet under vasken, der hvor søppelbøtta står.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 00:19   #54
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg tørker over frontene hver dag.
Men inni skapene derimot.
Hvor ofte er det meningen man bør vaske inni skap?

Gammel 17-10-08, 11:17   #55
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg tørker over frontene hver dag.
Men inni skapene derimot.
Hvor ofte er det meningen man bør vaske inni skap?

Ikke ofte.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 23:41   #56
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har skuffer, og ingen skap bortsett fra et høyt og et lavt kolonialskap, samt et kosteskap. Kolonialskapene skal jo bare tørkes av i bunnen dann og vann, uten at man trenger å ta ut noe, så det er lett. Gjør det noen ganger i året, tenker jeg.

Skuffene prøver jeg å ta/få tatt annenhver måned, kanskje. Spesielt brødskuffen og bestikkskuffen.

Gammel 18-10-08, 09:33   #57
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vasket denne uken over alt av skap. Inni altså. Det trengtes.... Matskapet vaskes ofte.

Gammel 18-10-08, 10:41   #58
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg vasker frontene når jeg ser det trengs...

Gammel 18-10-08, 11:32   #59
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Noterer tips til senere kjøkkenoppussing: Ikke høyglansdører, ikke hvit innredning.
Furu med kvist har sine klare fordeler.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.