|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Er det bare meg?Vi er et barn og en voksen, og jeg vasker kanskje to maskiner i uka gjennomsnittlig. Jeg vakser aldri en maskin med tøy som ikke er full, og jeg prøver å ikke vaske brukt tøy som ikke er svett/skittent.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare meg?Med en mekaniker-mann som svetter mye, og to smågriser som vil spise selv må det bli mye klesvask. Maskinen går hyppig, og helst en gang om dagen.
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08- Sist redigert av Tante Grønn : 17-10-08 kl 14:57. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Er det bare meg?Blir vel hver annen dag, vi er tre stk. Storebror skifter ut alt det ytterste tøyet hver dag, ulletøyet han har innerst holder litt lenger. Føler ofte at jeg ikke gjør annet enn å vaske jeg.
|
|
|
#44 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Er det bare meg?Tipper det blir ca 10 maskiner i uka i snitt her. Vi er to voksne og 4 barn. Har 7 kgs maskin.
|
|
|
#45 |
|
Er frisk!
|
Sv: Er det bare meg?Vasker 2-3 maskiner i uka. Vi er to voksne og to barn. Vasker ikke rent tøy, det er nok av andre ting å bruke "CO2-kvota" til.
|
|
|
|
#46 |
|
I mål
|
Sv: Er det bare meg?Vi vasker i snitt 1 maskin hver dag, minst. Og vi er to voksne og ett barn. Jeg skjønner ikke at man klarer seg med mye færre maskiner. Vi vasker mange forskjellige type vasker; det er 60 grader håndklær, 60 grader sengetøy, 40 grader lyst, 40 grader farget, ull og finvask. Bare dette blir jo 4-5 ulike i uka, og så fyller vi på med et par supplerende. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare meg?Vaskar nok gjennomsnittlig en maskin om dagen. Vi er to voksne og ett barn. Jeg trener mye, og det merkes på skittentøyhaugen... |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Passiv
|
Sv: Er det bare meg?Maskinen går minst en gang om dagen, men jeg har en mann som bruker to skjorter om dagen, en fireåring som blir skitten på sekunder og ei snuppe som mener at klær er skitne bare de er prøvd på. I tillegg til gulperen da. |
|
|
|
#51 |
|
Er frisk!
|
Sv: Er det bare meg?
Håndklær og sengetøy går sammen. Litt sjeldnere enn en gang i uka. Vi er så sjuskete at vi ikke dusjer hver dag (atopikere), og dessuten bruker vi håndklærne FLERE GANGER. (Skjønner at vi er i mindretall, ja...)
|
|
|
|
#52 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare meg?Jeg vasker nok en fire-fem maskiner i uka - mest på lørdager. Storebror søler så lite at han kan bruke de samme klærne flere dager i strekk, men lillebror er av en helt annen kaliber. Skulle også gjerne hatt et slikt halvtimesprogram.
|
|
|
#53 |
|
I mål
|
Vi bruker håndklærne 4-7 dager vi altså... Jeg vasker gjerne håndklær og sengetøy sammen, men alt sengetøyet hos oss fyller stort sett 1 maskin så da er det ikke plass til håndklær. Vi skifter sengetøy ca hver 14. dag, men noe oftere hos S, mye pga tissing i senga. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Er det bare meg?Her går maskinen titt og ofte, sikkert min. én gang til dagen i snitt...men jeg er litt sånn som jeg er med rengjøring i heimen, tar gjerne ett skippertak innimellom - så enkelte dager kan maskinen gå 3-4 ganger, og andre dager ikke i det hele tatt. Men vasker helt sikkert en 7-9 maskiner i uken. Vi er to voksne og to barn.
|
|
|
#55 |
|
Er frisk!
|
Nei, det blir ikke mer enn det. Skifter undertøy og sokker hver dag og stort sett bodyen til hun yngste. De griser heldigvis lite, og spesielt i vinterhalvåret når de bruker dress er det sjelden jeg trenger å skifte noe av det andre tøyet på grunn av flekker. Hiver det på vask når jeg synes de har brukt det lenge nok.
|
|
|
|
#56 |
|
Leser
|
Sv: Er det bare meg?Hvor stor trommel har du oslo78?
Akkurat nå bruker vi bare hånddukene en gang fordi vi ikke har et skikkelig system på opphenging på badet, og fordi vifta på badet suger ræva. Henger man opp en fuktig hånduk er den pikadø fuktig dagen etter. Merker at det blir mye mer vask. Vel, vi skal få det fikset ... med tid og stunder.
|
|
|
#57 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Er det bare meg?Vi er en gjeng med drittunger/voksne.
|
|
|
#58 |
|
Er frisk!
|
Sv: Er det bare meg?[quote=him;1255535]Hvor stor trommel har du oslo78?
|
|
|
|
#59 |
|
ekstremt trøtt
|
Jeg tror jeg tok litt feil.
|
|
|
#60 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare meg?Jeg vasker ikke daglig, men bruker helgene til å vaske, da vasker jeg til gjengjeld ca 8-10 maskiner bare med vanlige klær, håndklær og sengetøy, fin-og ullvask kommer utenom. Signerer Blondie ang bruk av samme klær twice-skjer sjeldent. Jeg kan gjerne bruke samme bukse ett par dager sammenhengende, men barna byttes på hver eneste dag. |
|
|
|
![]() |
|
|