Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gavespleising - single betaler mindre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Spleising på gaver - single betaler mindre?
Ja, jeg synes single skal betale mindre enn par 27 19,57%
Ja, jeg synes single skal betale halvparten av det par betaler 41 29,71%
Nei, jeg synes det skal deles likt uavhengig om man er par eller ikke 35 25,36%
Man kan betale etter evne - betale det man føler man har råd til 17 12,32%
Annet - hva? 18 13,04%
Deltakere: 138. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-08, 19:01   #1
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavespleising - single betaler mindre?

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Enig med deg Tito. Jeg er gift og vi har i mange år hatt bare ei inntekt (jeg var hjemmeværende da barna var små). Likevel opplevde vi mange ganger at det ble forventet at vi som var gift skulle betale for to (med ei inntekt), mens single skulle betale for en (også med ei inntekt).

De som var single hadde gode inntekter, høyere enn mannen min sin. Jeg hadde ingen inntekt og i tillegg to barn. Og noen ganger gjorde det skikkelig innhugg i økonomien, og det endte med at jeg trakk meg ut av sånne spleisegreier og kjøpte gave selv.

Gammel 18-10-08, 19:20   #2
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Enig.

Umiddelbart tenker jeg at familie = dele beløp på antall søsken. Imidlertid har vi i vennegjengen gjort det anderledes, når vi har spleiset til hverandre. Da har vi gitt en sum pr hode, der single altså betaler halvparten.

Akkurat sånn gjør vi det også.

Gammel 18-10-08, 19:22   #3
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Vi har alltid delt det på antall personer. Du er jo ikke en person selv om du er gift/samboer. Jeg synes det er rett og rimelig at en singel betaler for en og ikke to.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 19:47   #4
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Teofelia sa det jeg mener.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 09:34   #5
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

De som var single hadde gode inntekter, høyere enn mannen min sin. Jeg hadde ingen inntekt og i tillegg to barn. Og noen ganger gjorde det skikkelig innhugg i økonomien, og det endte med at jeg trakk meg ut av sånne spleisegreier og kjøpte gave selv.

Jeg trakk meg også ofte ut av spleiselaget og gjør det gjerne enda. Syns det er greit å kjøpe gave selv. Da gir jeg det jeg ønsker og til den prisen jeg ønsker.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.