Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Din favorittsuppe?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-08, 23:40   #11
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din favorittsuppe?

Jeg har laget en fiskesuppe ved et par anledninger nå og er veldig fornøyd med hvordan den smaker. Det var opprinnelig en oppskrift funnet et eller annet sted som het laksepanne, men jeg kuttet noen ingredienser og puttet oppi noen andre - og vips; deilig fiskesuppe.

Fiskesuppe - 3-4 porsjoner

300-400g laksefilet
200g store reker
1/2 purre
1 rødløk
1 fedd hvitløk
1 ss smør
1-2 ss tomatpuré
2 dl sterk fiskebuljong el hvitvin (har pr dags dato bare prøvd med buljong)
(2 terninger til 2 dl vann)
3 dl matfløte
salt, pepper, paprikapulver

Kutt purre i tynne ringer og hakk rødløken og hvitløken. Ha smør i en vid kjele/panne og la det surre litt. Ha i purre, hvitløk og rødløk og la det surre med en stund før du tar i tomatpuré, buljong og matfløte. La det koke opp, legg i laksestykker som er delt i porsjonsstykker og la det trekke til fisken er knapt mør. Smak til med salt, pepper og paprikakrydder. Dryss over reker rett før servering. Der bør ikke koke da rekene lett blir seige. Server med loff og godt smør til. Pynt gjerne med dampede blåskjell.

Lagde denne senest i går og da brukte jeg frossen laks og det ble kjempebra resultat. neste gang skal jeg prøve litt chili oppi, bare for å få den bittelitt sterkere. Men den er nydelig som den er også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.