Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterdress - f.eks Hummel

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-08, 13:40   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Vinterdress - f.eks Hummel

Noen her som har Hummel-dressen og vet åssen den er i str.?

Vi hadde jo kjøpt Troll-dress til snuppa på snart 8 mnd, men i dag da vi tok den på så var den for liten. Den er str. 80, men er for kort i ryggen. Vi har ei lang jente!

Så nå må vi kjøpe ny dress, og jeg lurer på hvilken. Dere som har unger som blir rundt året nå i vinter - hva slags dress har dere til dem?
Vil ha en hun kan bruke i vogn, i huske, i snøen etterhvert osv., så den bør være varm og vanntett/avstøtende.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 13:46   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Vinterdress - f.eks Hummel

Ville sjekket ut ReimaTec, babymodellen. Den er baggy, og derfor enklere å få til å passe på tross av lang rygg.

Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 13:49   #3
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Holder også en knapp på ReimaTec til de minste, pga varmeplaten i rompa.

Gammel 19-10-08, 13:54   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes Reima er litt kort i ryggen. Jeg har den til min gutt. Han har MYE mer å gå på i beina enn i ryggen. Men kansje det er naturlig siden de vokser spesielt i beina på den tiden.

Lykketrollet her inne tipsa meg om at man skulle ta dressen på ungen og så løfte den opp over skuldrene og der skal det være ca 10cm. Da har de nok å vokse i. Vi har vel rundt 9cm. Men jeg sa meg fornøyd med de. Han skal tross alt bevege seg og.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 15:17   #5
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Takk, da får jeg bare gå til en butikk å prøve litt. Hvor mye koster Reima babydressen ca?
Og Reima er ganske store i størrelsen eller?

Gammel 19-10-08, 15:21   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reima er ganske stor i størrelsen ja.

Forørig så har jeg kanskje heller villet kjøpt tynn dress og så hatt varme ullklær under jeg da (så det blir samme prinsippet som trolldressen)- så kan dere bruke dressen til våren også.

Kan du ikke bytte inn dressen i en størrelse større da? - Trolldressen er slik jeg ser det en veldig lett og god dress til småttiser.

Gammel 19-10-08, 15:31   #7
Left
Passiv

Standard

Den tynne dressen har vel ikke varmeplate i stumpen? Det er jo en klar fordel om hun skal sitte på bakken. Litt usikker på pris, men er det ikke ca 1000,-?
Du kan sikkert få kjøpt en brukt også, om du sjekker på finn. Da kan du få veldig fin dress til halve prisen. De slites jo ikke akkurat ut når de er så små

Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 16:02   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Reima koster 899,-

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 16:04   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Den tynne dressen har vel ikke varmeplate i stumpen? Det er jo en klar fordel om hun skal sitte på bakken. Litt usikker på pris, men er det ikke ca 1000,-?
Du kan sikkert få kjøpt en brukt også, om du sjekker på finn. Da kan du få veldig fin dress til halve prisen. De slites jo ikke akkurat ut når de er så små

Neida - men hvor lenge sitter en 10-mnd'ing i snøen da?

Gammel 19-10-08, 16:17   #10
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Neida - men hvor lenge sitter en 10-mnd'ing i snøen da?

Tja, mine ble satt ut sånn i 9 tiden, og hentet inn igjen i 16 tiden.

Neida - de sitter jo ikke så lenge, men den tykke dressen er heller ikke så tykk

Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 18:28   #11
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Forørig så har jeg kanskje heller villet kjøpt tynn dress og så hatt varme ullklær under jeg da (så det blir samme prinsippet som trolldressen)- så kan dere bruke dressen til våren også.

Kan du ikke bytte inn dressen i en størrelse større da? - Trolldressen er slik jeg ser det en veldig lett og god dress til småttiser.

Åh. Det var lurt, ja. Kjøpe tynnere dress.
Den Troll-dressen er med 100% ullfor, og polyester utenpå.
Får ikke byttet den, hun brukte den i dag og jeg reiv av lappen først, selvfølgelig. Dessuten er den kjøpt i nettbutikk.

Gammel 19-10-08, 18:29   #12
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Tja, mine ble satt ut sånn i 9 tiden, og hentet inn igjen i 16 tiden.

Neida - de sitter jo ikke så lenge, men den tykke dressen er heller ikke så tykk

Hun skal få slippe å sitte ute fra 9-16, altså.

Gammel 20-10-08, 00:50   #13
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Åh. Det var lurt, ja. Kjøpe tynnere dress.
Den Troll-dressen er med 100% ullfor, og polyester utenpå.
Får ikke byttet den, hun brukte den i dag og jeg reiv av lappen først, selvfølgelig. Dessuten er den kjøpt i nettbutikk.

Den får du solgt igjen

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.