Sv: Gavespleising - single betaler mindre?
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Ikke fordommer, aC. Erfaringsbaserte antagelser. Ikke småsøsken generelt, tror jeg, men attpåklatter. Rart at det skal være så mye vanskeligere for dem å ordne opp med banker og studier og bolig og hva-har-du enn det var for oss...
Det verste er at de har et eller annet med seg som gjør at man blir helt sugd opp i det, og støtter og hjelper og trøster og ordner. For stakkars, det er så synd på dem. Det var ingen som kom og hjalp meg da jeg måtte lete under sofaputene etter mynter til å kjøpe middag. 

Jeg kjenner to attpåklatter, hvorav den ene er denne lillesøsteren til mannen. Min erfaring er at det virkelig ikke er heldig å få en unge til mange år etter den siste. Denne lillesøsteren har som sagt litt for mye puter under armene og er litt for verdensmester og bedreviter. Hun har i mange år vært veldig interessert i hunder (er 25 år nå) og ville nok gjerne blitt hundepsykolog (noe hun heldigvis slo fra seg). Hun mener at å oppdra barn er like lett som å oppdra hunder, og siden hun er så flink til å oppdra hunder vil det bli en enkel sak for henne å være mor en gang - bare hun finner seg en mann og får barn da. Og hun er veldig "flink" til å påpeke alle feilene vi andre gjør i vår oppdragelse av våre barn. 
Gjett om jeg gleder meg til hun forhåpentligvis en gang får barn. Jeg kommer nok ikke til å dy meg fra å komme med noen kommentarer når hun oppdager at barn og hunder er to helt forskjellige ting.