|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
intro
|
Bæring av nyfødte/prematureDet virker som om Lillebror er en type som kunne like å bli båret nær kroppen. Vi har kun en (Babyhawk) mei tai, men det er kanskje for tidlig å begynne å bruke denne til ham? Han er 4 uker i dag, men skulle ikke vært født før om to uker. Jeg vil tro han straks er halvmeter lang, og han veier 3 kg.
|
|
|
|
#2 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Sv: Bæring av nyfødte/prematureJeg har Moby wrap (sjal) og bar lillesøster litt i det da hun var ganske nyfødt. Det er ikke komplisert å knyte det (jeg klarte det på første forsøk, og har aldri prøvd noe sånt før), og det finnes evt også gode demo-snutter på you tube.
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Bæring av nyfødte/prematureElastisk sjal er lett som en plett. Det knytes på før ungen skal i - så det er derfor bokstavelig talt bare å putte poden i etterpå. Godt og lunt, godt hold til hodet og veldig praktisk for foreldre som skal ivareta søsken også.
|
|
|
#5 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæring av nyfødte/prematureElastisk sjal er genialt. Om du sliter med knytinger vil jeg tro det er mange her inne som melder seg frivillig til å vise deg nærmere. Jeg bor dessverre litt langt unna. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
På vei
Sv: Bæring av nyfødte/prematureBæresjal er desidert best til nyfødt baby, er min erfaring. Ikke er det så vanskelig heller, er min oppfatning. (Jeg syns BabyBjørn faktisk er vanskeligere.) Sist redigert av ElinM : 20-10-08 kl 15:06. Årsak: skriveleif |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: Bæring av nyfødte/prematureHar brukt elastisk Moby-sjal på Lille siden hun ble født. Enkelt å knyte og greit å bære.
|
|
|
#9 |
|
intro
|
Sv: Bæring av nyfødte/prematureTakk for tips, men jeg blir litt forvirra, kjenner jeg. Og jeg får seriøst angst av disse lange sjalene - det er faktisk sant. Jeg har mer enn nok med å mestre mei tai-en.
|
|
|
|
#10 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Bæring av nyfødte/premature
Sjalet er nesten lettere å knyte enn mei taien syns jeg og jeg er skikkelig nybegynner i begge deler. Ikke la deg lure av at det bare er et langt tøystykke, det er faktisk veldig enkelt.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det enkleste av slyngegreier er lommeslynge synes jeg. Det som er ulempen er at du må prøve en for å se om den passer før du kan ta den i bruk. Har du en lommeslynge som passer perfekt kan den være god å bære i. Belastningen blir bare på en skulder, men med små babyer er det ikke så tungt. Jeg liker godt slynger til bæring over kort avstand, men synes det er mest praktisk med elastisk sjal om jeg skal gjøre husarbeid osv. og vil ha armene skikkelig fri mens jeg bærer. Et sjal gir også bedre fordeling av vekten. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Bæring av nyfødte/prematureIkke la angsten ta deg. Jeg ser det kan være problematisk når man skal ha et vevd sjal - men som sagt: NÅr man skal knyte på seg sjalet før ungen skal oppi, så er det veldig greit altså.
|
|
|
#13 |
|
Øyboer
Sv: Bæring av nyfødte/prematureJeg nekter og å tro at man kan bli like glad i en slynge som et sjal. + at babyen ikke får den samme hud til hud kontakten som i et sjal. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
På vei
Signerer dette. Oppsøk noen som har sjal, slik at du kan få prøve. Jeg innser at det kan se vanskelig ut, men det er ikke vanskelig. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
...
Sv: Bæring av nyfødte/prematureJeg brukte både slynge og elastisk sjal til lillebror når han var helt ny. Elastisk sjal er best å bære i over tid og hvis man skal gjøre mye. Følte meg tryggere når han satt i det. Men ringslyngen har jeg også vært veldig glad i. Den var så rask og enkel å dra på seg. Bare holde babyen på plass og dra til skikkelig hardt. Det kreves litt mer øvelse enn sjal syntes jeg, men kanskje enklere allikevel.
|
|
|
#16 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæring av nyfødte/prematureJeg har hatt både slynge og elastisk sjal. Fikk aldri til slynga, men var veldig fornøyd med sjalet.
|
|
|
#17 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Bæring av nyfødte/prematureAnbefaler også elastisk sjal til dei minste. Åh, det var ein koseleg aktivitet!
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bæring av nyfødte/prematureMedler meg inn i gjengen som ikke synes at sjal er så vanskelig. Bare test det ut på en dokke et par ganger først, og så har du teknikken.
|
|
|
|
#19 |
|
intro
|
Sv: Bæring av nyfødte/prematureJeg skal på et slags bæretreff i morgen. Jeg - på bæretreff.
|
|
|
|
#20 |
|
med mange baller i lufta
|
Du må teste ut sjal med lillebror selv.
|
![]() |