Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bæring av nyfødte/premature

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-08, 15:52   #21
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bæring av nyfødte/premature

Det er faktisk overraskende lett, blu! Mannen min greide det på første forsøk. Jeg også.

Gammel 20-10-08, 16:05   #22
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Ringslynge, men selv likte jeg det ikke, synes han lå helt skjevt krøllet sammen nedi der. Men andre venninner er storfornøyde med det til sine nyfødte.

Gammel 20-10-08, 16:16   #23
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lo høyt og støyende av bæreforeldre helt til minste fikk ørebetennelse og RS-virus da hun var to uker gammel. Da kjøpte jeg et elastisk sjal i ren desperasjon, til tross for at jeg hadde null tro på at jeg skulle klare det. Til min store overraskelse har både babyen og jeg kost oss storveis med sjalet. Dessverre har hun blitt for tung for meg nå.

Gammel 20-10-08, 16:17   #24
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Elastisk sjal er fantastisk. Behagelig for den som bærer, og behagelig for barnet. Lett å knyte på er det også. Og det beste; du trenger ikke knyte det av og på for hver gang du skal ha barnet oppi. Jeg pleide å knyte det på meg før vi dro hjemmefra, og bare putte Leo oppi når vi kom frem til butikken f.eks.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 16:25   #25
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Anbefaler også elastisk sjal til små babyer. Det er bare et par ganger med øveknyting før du ser hvordan du skal knyte på den måten som passer deg og babyen din best. Har et tips: Hvis du skal kjøpe elastisk sjal så kjøp et lettere sjal enn moby wrap. Den er veldig varm. Med mindre du er veldig frossen av deg da. Sino er et veldig ok sjal synes jeg!

Gammel 20-10-08, 16:45   #26
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er utolig deilig å ha babyen i sjal. Jeg bar aldri Stoersøster, jeg visste bare om babybjörn og sjal og dingser var ikke vanlig i mine kretser. babybjörnen var vond å bære og bena hennes hang rett ned og det kjentes bare feil. Nå, mens jeg skriver, ligger lillesøster krøllet sammen mot brystet mitt med bena oppunder seg i froske stilling, tett tett inntil min kropp. Hun har vært urolig hele dagen, pga økedøgn og flyttestress, og nå har hun virkelig funnet roen.

Gammel 20-10-08, 19:00   #27
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg likte også godt å bære i sjal, men jeg må innrømme at jeg synes knytingen var litt stress jeg da. Spesielt når jeg var ute var det vanskelig å knyte uten at remsene ble fulle av gjørme.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 21:21   #28
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da jeg prøvde det elastiske sjalet mitt første gangen fikk jeg det ikke til. Jeg trodde jeg knyttet helt feil. Så dro jeg på Tettinntil.no-treff og ble vist hvordan jeg skulle knytte. Det var ikke noe vanskelig i det hele tatt. Jeg hadde gjort det riktig hele tiden, men bare for løst.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 21:42   #29
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Jeg signerer alle som anbefaler elastiisk sjal. Det er IKKE vanskelig. Jeg forklarte en arbeidskollega med bare ord hvordan hun skulle knyte osv, og hun fikk det til perfekt med en gang. Å, du kommer til å kose deg med babyen tett inntil deg! Jeg sitter også med en baby på magen nå. Dog er det ikke like fredfylt som Mim beskriver Lillebror får tenner, og lurte seg til en liten hvil klokken halv sju og gidder ikke sove. Nå er han i meitaien og lager hese æææbæbæbæ lyder.

Gammel 20-10-08, 21:45   #30
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Jeghar forresten et Tricot Slensjal, er å få kjøpt i BarnasHus butikk (i Stavanger i alle fall). Et greit sjal, lett å knyte som sagt. Kanskje det er greit å gå i en butikk og få prøve på, med hjelp av betjeningen om du er så usikker?

Gammel 20-10-08, 21:58   #31
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg skal på et slags bæretreff i morgen. Jeg - på bæretreff. Da kan sikkert noen kyndige teste ut sjal med Lillebror oppi.

Hadde jeg kommet meg rundt nå, så skulle jeg ha tatt en tur jeg også.

Jeg føder om en uke, og lurer på å kjøpe et elastisk sjal. Noen som vet om det finnes butikker i Oslo/Akershus som selger? Kunne tenkt meg at mannen min kunne ha brukt det på sykehuset. (Jeg kan ikke bære på en stund.)

Gammel 20-10-08, 22:01   #32
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg føder om en uke, og lurer på å kjøpe et elastisk sjal. Noen som vet om det finnes butikker i Oslo/Akershus som selger? Kunne tenkt meg at mannen min kunne ha brukt det på sykehuset. (Jeg kan ikke bære på en stund.)

Lotusbarn.no har utsalgssted i Oslo.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 22:07   #33
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hiver meg på elastisk sjal-hylekoret. Du har jo sett den unge damen bli båret i sjal - meget praktisk og ikke vanskelig etter å ha sett youtubevideoen som vises lengre oppe i tråden.

Irma: Få mannen til å studere videoen - jeg hadde bare lest bruksanvisningen som følger med og da fikk jeg ikke til sjalet. Først etter vi kom ut fra sykehuset og jeg fant youtubevideoen skjønte jeg hvordan det skal gjøres.

Gammel 20-10-08, 22:12   #34
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Du får kjøpt elastisk sjal hos babyshop . De fører tricot.slen .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 22:15   #35
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Lotusbarn.no har utsalgssted i Oslo.

Takk for tips! Jeg tar gjerne i mot flere.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Irma: Få mannen til å studere videoen - jeg hadde bare lest bruksanvisningen som følger med og da fikk jeg ikke til sjalet. Først etter vi kom ut fra sykehuset og jeg fant youtubevideoen skjønte jeg hvordan det skal gjøres.

Jeg har vist ham den videoen før, men vi skal definitivt se den igjen hvis det blir så vi kjøper sjal. Den var en god måte å illustrere på. Hvordan er disse sjalene i lengde forresten? Jeg er ingen småpike (en strandet hval for øyeblikket, og det kommer sikkert til å forbli slik en stund), passer sjalene til alle? Eller finnes de i ulike størrelser?

Gammel 20-10-08, 22:15   #36
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ciela, her.

Du får kjøpt elastisk sjal hos babyshop . De fører tricot.slen .

Er det et ok sjal?

Gammel 20-10-08, 22:18   #37
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hvordan er disse sjalene i lengde forresten? Jeg er ingen småpike (en strandet hval for øyeblikket, og det kommer sikkert til å forbli slik en stund), passer sjalene til alle? Eller finnes de i ulike størrelser?

De er lange og hvis man er slank (som mannen på youtubevideoen) så blir det noen strafferunder rundt kroppen med sjal. Er man en strandet hval så slipper man unna med færre runder sjal rundt kroppen. No problemos.

Gammel 20-10-08, 22:20   #38
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Ok. Betryggende.

Gammel 20-10-08, 22:21   #39
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

De er lange og hvis man er slank (som mannen på youtubevideoen) så blir det noen strafferunder rundt kroppen med sjal. Er man en strandet hval så slipper man unna med færre runder sjal rundt kroppen. No problemos.

Så vidt jeg vet er alle elastiske sjal lange og passer til alle. Disse er såpass tynne at det går forholdsvis greit å surre dem flere ganger rundt kroppen om nødvendig. Vevde sjal derimot får man i forskjellige lengder, man velger lengde avhengig av kroppsfasong og type knyting man ønsker å bruke.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 22:34   #40
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Det er et greit sjal , men er noe tykkere en mobyen . Noe som ikke gjør noe nå fremover . ( det er ikke store forskjellen .)

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.