Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Slette seg fra Facebook?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-08, 00:04   #1
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Spørsmål

Slette seg fra Facebook?

Jeg sitter nå på telefon med en frustrert venninne som har regget seg på facebook, vært inne og sett og funnet ut at dette slett ikke var noe for henne.
Nå lurer hun på hvordan hun skal få slettet seg.
Hun får tilbud om å deaktivere, men hun vil slette hele profilen sin, navn og alt.

Er det noen av dere datakyndige mennesker som har slettet profilen sin på facebook?

Gammel 21-10-08, 00:08   #2
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slette seg fra Facebook?

Det er visst ikke mulig, dessverre. Veldig tullete.

Gammel 21-10-08, 00:10   #3
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hun må slette alle venner,bilder, alle applikasjoner, alle faktaopplysninger etc om seg selv manuelt.Hun kan også endre navnet sitt til et fiktivt et... Helt til slutt deaktiverer hun profilen sin...
Men;hun kan aktivere den igjen om hun i et svakt øyeblikk skulle komme til å ombestemme seg... Men det er jo bare å la være...

Gammel 21-10-08, 00:10   #4
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Det er visst ikke mulig, dessverre. Veldig tullete.

Nei, det var visst det hun også fant ut.
Er det mulig å få endret brukernavn i så tilfelle?
Det står at hun skal kunne gjøre det og at det vil ta omtrent 24 timer, så hun har prøvd å endre, og ventet og ventet i dagevis uten å få det til.

Gammel 21-10-08, 00:11   #5
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Hun må slette alle venner,bilder, alle applikasjoner, alle faktaopplysninger etc om seg selv manuelt. Helt til slutt deaktiverer hun profilen sin... Men;hun kan aktivere den igjen om hun i et svakt øyeblikk skulle komme til å ombestemme seg... men det er jo bare å la være...

Ok, takk.
(Jeg synes jeg hører henne frese og koke når jeg forteller henne dette ... )

Gammel 21-10-08, 00:13   #6
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Nei, det var visst det hun også fant ut.
Er det mulig å få endret brukernavn i så tilfelle?
Det står at hun skal kunne gjøre det og at det vil ta omtrent 24 timer, så hun har prøvd å endre, og ventet og ventet i dagevis uten å få det til.

Hmmm....det var rart.... Jeg endret mitt brukernavn....og da skjedde endringen umiddelbart....

Gammel 21-10-08, 00:24   #7
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Hmmm....det var rart.... Jeg endret mitt brukernavn....og da skjedde endringen umiddelbart....

Ja, jeg vet om flere som har endret navnene sine, så jeg syntes det var veldig rart at hun ikke fikk det til!

Det er på Settings -> My account -> name og så trykke på "Change", ikke sant?

Gammel 21-10-08, 00:26   #8
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Åh.
Nå skjønte jeg plutselig hva hun har gjort feil med navneendringen.
Nå skal jeg ringe henne og fortelle henne at vi er noen blonde nek, begge to.

Gammel 21-10-08, 00:31   #9
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Mannen har slettet både meg og seg selv fra facebook for lenge siden. Jeg var akkurat inne og så om vi eksisterer der og det gjør vi ikke. Så det går an.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 00:33   #10
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Ja, jeg vet om flere som har endret navnene sine, så jeg syntes det var veldig rart at hun ikke fikk det til!

Det er på Settings -> My account -> name og så trykke på "Change", ikke sant?

Jepp....

Gammel 21-10-08, 00:35   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De sletter sikkert kontoen etterhvert. Men mange angrer, så for å slippe å ha omregistreringer hele tiden, så må den deaktiveres en periode før den slettes. Det er i allefall sånn det fungerer mange steder.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 09:59   #12
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Mannen har slettet både meg og seg selv fra facebook for lenge siden. Jeg var akkurat inne og så om vi eksisterer der og det gjør vi ikke. Så det går an.

Det har vi gjort også.

Gammel 21-10-08, 10:08   #13
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Tusen, tusen takk for hjelp alle sammen.
Jeg skal gi beskjed til henne, så kan hun i hvertfall deaktivere kontoen og smøre seg med tålmodighet.

Hva skulle man gjort uten dere!

Gammel 21-10-08, 10:38   #14
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

De sletter sikkert kontoen etterhvert. Men mange angrer, så for å slippe å ha omregistreringer hele tiden, så må den deaktiveres en periode før den slettes. Det er i allefall sånn det fungerer mange steder.

Det stilige med Facebook er at de bevarer ALL informasjon de måtte finne interessant, inkludert profiler, bilder, utsagn, kontaktlister, mailadresser og whatsnot, så lenge de vil. Det er ikke mulig for brukerne å slette denne informasjonen (permanent) noengang, når den først er lagt inn. Facebook eier den, og kan gjøre hva de vil med den. Dette sier man ja til når man registrerer seg. Deaktivering, lukkede grupper og slikt er bare en illusjon.

Gammel 21-10-08, 11:00   #15
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Det stilige med Facebook er at de bevarer ALL informasjon de måtte finne interessant, inkludert profiler, bilder, utsagn, kontaktlister, mailadresser og whatsnot, så lenge de vil. Det er ikke mulig for brukerne å slette denne informasjonen (permanent) noengang, når den først er lagt inn. Facebook eier den, og kan gjøre hva de vil med den. Dette sier man ja til når man registrerer seg. Deaktivering, lukkede grupper og slikt er bare en illusjon.

Grøss. Skulle ønske jeg hadde vært litt smartere i toppen da jeg registrerte meg der.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.