Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sykkelhjem og helsepersonell

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-08, 14:53   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sykkelhjem og helsepersonell

Jeg vet at ikke alle som jobber på sykehus er helsepersonell, I should know, men jeg har likevel tenkt å skylde på dem. De er tross alt i flertall.

Hvorfor i all verden har det seg slik at de aller fleste som jobber på sykehuset og som sykler på jobb, IKKE bruker hjelm.
Burde de ikke vite bedre?

Det er kanskje 1 av 10 som bruker sykkelhjelm. Om det er så mange.
:impånert:

Gammel 23-10-08, 14:55   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelhjem og helsepersonell

Helsepersonell er ikke overmennesker. Det finnes tom. røykende, overvektige leger.

Gammel 23-10-08, 15:04   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Helsepersonell er ikke overmennesker. Det finnes tom. røykende, overvektige leger.

Den eneste i min familie som røyker er onkelen min. Han er lege - til alt overmål kreftspesialist.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 15:16   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er fascinerende, rett og slett. Jeg ser mange syklende på min vei til og fra jobb, ikke minst syklet jeg til/fra min forrige jobb, og der sykler alle med hjelm. På sykkelstier.
Her sykler så og si alle uten hjelm. Midt i veien, attpåtil.

Sist redigert av Ru : 23-10-08 kl 22:35.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 15:30   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er en av dem.

Løper og gjemmer meg.

Gammel 23-10-08, 15:31   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hoho, Susse.

Jeg aner en poll, Lille Ru.

Gammel 23-10-08, 15:33   #7
Left
Passiv

Standard

Det finnes til og med overvektige, gravide, røykende leger.

Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 15:35   #8
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er sykepleier og bruker hjelm. Ikke røyker jeg heller. Men jeg er overvektig da....

Gammel 23-10-08, 15:37   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det finnes til og med overvektige, gravide, røykende leger.

Wey, vedkommende vinner!

Gammel 23-10-08, 15:37   #10
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det er gjort undersøkelser som viser at om syklister bruker hjelm så vil bilistene passere syklisten gjennomsnittlig 7 cm nærmere enn en syklist uten hjelm.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 15:38   #11
Left
Passiv

Standard

Wey, vedkommende vinner!

Jeg måtte gni meg litt i øynene faktisk.
Og en annen ting er at jeg alltid bruker hjelm, og jeg kunne ikke drømme om å ikke gjøre det når jeg sykler med barna mine. Hvordan skal jeg forklare at jeg ikke behøver, men at de må?

Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 16:27   #12
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hmmm...

Bare for å legge litt mer materiale til statistikken din.
Jeg er ikke helsearbeider, bruker hjelm, røyker ikke, er ikke gravid.

Oj... prektig...

Gammel 23-10-08, 16:39   #13
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Både jeg og mannen min jobber i helsevesenet og begge bruker selvsagt sykkelhjelm!

Gammel 23-10-08, 22:01   #14
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Her sykler så og si alle uten hjelp. Midt i veien, attpåtil.

Ah, nå ble jeg imponert over dem jeg da!

Hilsen ikkerøykende, overvektig, ikke-gravid helsepersonell med hjelm de få gangene jeg sykler (jfr tidl. nevnt overvekt). :bidrar:

Gammel 23-10-08, 22:03   #15
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker hjelm når jeg sykler og er helsepersonell. rektig:

Gammel 23-10-08, 22:34   #16
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det er gjort undersøkelser som viser at om syklister bruker hjelm så vil bilistene passere syklisten gjennomsnittlig 7 cm nærmere enn en syklist uten hjelm.

Skal vedde på at det er dem som ikke bruker hjelm selv som passerer nærmest.

Gammel 23-10-08, 22:39   #17
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det var IKKE betryggende akkurat, men jeg velger fortsatt å være ikke-røykende, ikke-gravid, normal-vektig helsepersonell som ALLTID bruker sykkelhjelm.
Jeg har til og med klart å få mannen min til å bruke sykkelhjelm, og det er en prestasjon synes jeg...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:39.