Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
Enig i at alle må ta ansvar selv, og man må lære seg å si nei når det virkelig ikke passer. Likevel synes jeg ikke "vegg-grensen" din er særlig god. Må man være nær å møte veggen for å si nei? Det er her jeg ofte sliter ift mine avslag iallfall. Kanskje er det bare at jeg synes jeg har gjort min del og har lyst til å gjøre noe annet. Da funderer jeg alltid over om det er godt nok. Jeg KAN jo stille? Jeg er hverken syk, alene eller nær å møte veggen.
Jeg har en ganske solid kapasitet og har nærmest aldri vært i nærheten av å møte veggen. I høst jobber jeg fullt, jeg studerer ved siden av, akkurat nå jobber jeg delvis i egen jobb samtidig som jeg har praksis på en annen skole. Jeg pendler mellom skolene og Riksen, hvor vi prøver å lage et barn. Jeg sover lite om natten og er jo litt småsliten, men jeg er på ingen måte i nærheten av noen vegg. Jeg har i høst avslått å være med i FAU (var med ifjor) fordi jeg visste det ble mye, men dersom jeg skulle benyttet vegg-grensen; ja da burde jeg så absolutt stilt opp også i høst.
Nå mistolker du meg fullstendig. Jeg svarte på et annet innlegg.
|