Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på "tørt paifyll" samt rester av potetmos

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-08, 21:33   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Oppskrift på "tørt paifyll" samt rester av potetmos

Jeg har en kjele med rester av grønnsaksmos. Tenkte å lage paideig av noe av den, men trenger ideer til hva jeg kan fylle den med som ikke er "vått". Mine paier bygger ofte på en basis av egg. At det er sunt er en fordel.

Tips til andre ting man kan gjøre med rester av potetmos/grønnsaksmos tas også i mot med takk.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 21:38   #2
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på "tørt paifyll" samt rester av potetmos

Jeg bruker den paideigen du linker til med eggestand, den har alltid holdt tett. Ellers så jeg akkurat på Lonely Planet fra Cornwall at de fylte paiene sine med tynne skiver av kokt potet og krydret kjøttdeig, men da må du vel ha lokk på.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 21:39   #3
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan du ikke bare ha på skinke, løk, sopp, paprika eller noe sånt og ta ost over?

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 21:40   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Kan du ikke bare ha på skinke, løk, sopp, paprika eller noe sånt og ta ost over?

Ikke noe væske i det hele tatt? Det hørtes tørt og kjedelig ut?

Gammel 26-10-08, 21:43   #5
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Ikke noe væske i det hele tatt? Det hørtes tørt og kjedelig ut?

Jo, jeg tenkte på det mens jeg skrev det, men så syns jeg å huske at jeg har en oppskrift på en "tørr" (men god) pai. Holdt akkurat på å sjekke det opp nå.

Gammel 26-10-08, 21:44   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med potetmos kan du hvertfall lage Sheperds pai. grønnsaker og kjøtt i bunn, potetmos oppå. Revet ost på toppen.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 21:50   #7
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Med potetmos kan du hvertfall lage Sheperds pai. grønnsaker og kjøtt i bunn, potetmos oppå. Revet ost på toppen.

Sheperds pai
Det bør bringe gode barndomsminner tilbake, zol.

Jeg finner ikke oppskrifta på den tørre paien dessverre. Enten har jeg lagt den på et lurt sted, eller så eksisterer den bare i min fantasi. (ikke helt umulig )

Gammel 26-10-08, 21:50   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Sheperds pai ja

Grønnsaksmosrester kan vel ikke fryses? :hadde vært praktisk:

Gammel 27-10-08, 10:48   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Søster for en lekker avatar du har fått deg . Jeg kjente deg jo ikke igjen.

Gammel 28-10-08, 08:48   #10
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Søster for en lekker avatar du har fått deg . Jeg kjente deg jo ikke igjen.

Jo, takk. Jeg har blitt husflidinteressert.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 08:58   #11
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Sheperds pai

Denne bør døpes om til "McDreamy pai".

Gammel 28-10-08, 10:25   #12
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg lagde tykk paideig av grønnsaksmos, mel, smør og et egg. Fyllet var vått, men det gikk veldig greit. Genial deig. Nå skal jeg lage småpaier i muffinsformer som storebror kan ha med seg i barnehagen til bålmat.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.