|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
FrP-veljarar usamde med partietI følge ei NRK-måling er store delar av FrP-veljarane usamde med partiet på heilt sentrale punkt.
Eg er ikkje heilt sikker på om eg synest det er latterleg eller skummelt at så mange i Noreg stemmer på noko dei ikkje anar kva står for. Eg registerer nok ein gong at eg har rett i at FrP-veljarar anten er egoistiske eller berre ikkje anar kva dei stemmer på. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: FrP-veljarar usamde med partietIkke godt å vite om man skal le eller gråte. Om ikke disse i denne sammenhengen ignorante begynner å tenke seg om, kan det faktisk få noen ubehagelige konsekvenser til høsten. |
|
|
|
#5 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FrP-veljarar usamde med partiet
Jo men det hadde jo vært morsomt da! Tenk så sinnsykt mange strihårete kameler de må svelge, så mye de må gå tilbake på og så furten Siv kommer til å bli på alt og alle.
|
|
|
|
#6 |
|
|
Den var diplomatisk og fin. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eg synest eg også formulerte meg uvanleg diplomatisk i hovudinlegget. I allefall i forhold til dei karakteristikkane eg brukar å komme med. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ekvilist
|
Sv: FrP-veljarar usamde med partietHer står det også litt:
|
|
|
#12 |
|
Ringskrømt
|
Jepp, jeg tror det handler om nettopp det! FRP-politikere er gode på å fortelle folk det de vil høre, og jeg snakker om den delen av befolkningen som er ignorante nok til å tro at FRP vil senke drivstoffprisene, bruker mer oljepenger på velferd og kaste ut alle de utenlandske (kriminelle). Sist redigert av Skremmern : 27-10-08 kl 09:26. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FrP-veljarar usamde med partietFordom er en ting - fakta noe helt annet. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: FrP-veljarar usamde med partietJeg tror nok bare at mange Frp-velgere ikke helt har satt seg inn i politikken, og stemmer etter de sakene som de er enige i som de ser får mye omtale i media.
|
|
|
|
#15 |
|
Protonterapeut
|
Ignorance is bliss.
|
|
|
#16 |
|
Live and let live
|
Sv: FrP-veljarar usamde med partietMin første tanke var: Haha! Der ser dere, - det er ikke en fordom, det er faktisk fakta!
Jupp. Å stemme på FrP om en er trygdet er som å skyte seg selv i foten.
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er jo nettopp det som er så skremmende. Hun ser det virkelig ikke.
|
|
|
|
#18 |
|
Sviiisj!!
|
Jeg tror mange trygdede som stemmer FrP er veldig opptatt av alle de andre trygdemottakerne som helt sikkert er svindlere.
|
|
|
#19 |
|
Live and let live
|
Jeg har egentlig aldri helt skjønt den redselen folk har for trygdesvindel. Greit at det er usmakelig og uetisk, og umoralsk og tyveri og sånn, men det er jo ikke i så stor skala det foregår ... Det som er et mye, mye større problem, som skjer mye hyppigere, og som ingen snakker om, er underforbruk av trygdesystemet. Det finnes så mange mennesker som ikke vet om rettighetene sine, som ikke blir opplyst om rettighetene sine, og som ikke benytter seg av rettighetene sine av ulike grunner (som at de er redd for å bli mistenkt for trygdesvindel, som at de er for stolte til å ta i mot hjelp, som at de er for slitne/syke til å orke å søke og følge opp papirprosessen og heller ikke har noen som kan hjelpe dem ... ).
|
|
|
#20 |
|
Live and let live
|
Ja, det er et godt poeng. Jeg har aldri skjønt folk som stemmer på partier bare ut fra enkeltsaker, og ikke setter seg inn i verdigrunnlaget til partiene.
|
![]() |
|
|