Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gavespleising - single betaler mindre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Spleising på gaver - single betaler mindre?
Ja, jeg synes single skal betale mindre enn par 27 19,57%
Ja, jeg synes single skal betale halvparten av det par betaler 41 29,71%
Nei, jeg synes det skal deles likt uavhengig om man er par eller ikke 35 25,36%
Man kan betale etter evne - betale det man føler man har råd til 17 12,32%
Annet - hva? 18 13,04%
Deltakere: 138. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-08, 12:19   #101
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gavespleising - single betaler mindre?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Egentlig synes jeg småsøsken burde betale mer, siden de alltids får mest av foreldrene.

det var dagens. Noen burde fortalt min mor det.

Vi deler på antall søsken når vi spleiser på gaver til andre i familien. Har aldri tenkt at det kunne være feil. Vi får heller ikke mer i gave av mamma selv om vi har fått oss partner.

Gammel 20-10-08, 15:13   #102
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Jeg tenker vel noe sånt som: Yt etter evne, få etter behov. Altså har sivilstatus lite med det å gjøre sånn i utgangspunktet, mens økonomi kanskje kan få spille en rolle.

Sånn tenker jeg også. Lenge betalte storebroren min og jeg mye mer enn lillebror når vi spleiset på gaver. Fordi vi hadde penger og han nesten ikke. Nå har alle penger, og da betaler vi likt.

Synes ikke det er viktig i seg selv at alle betaler det samme.

Gammel 20-10-08, 15:17   #103
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Når det gjelder søskengaver og gaver til foreldrene, synes jeg det høres fornuftig ut å dele det på antall søsken - uavhengig av om de er gift eller ikke.

Når det gjelder vennegaver, derimot, synes jeg det bør deles på antall personer som bidrar til gaven.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 13:52   #104
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

I en vennegjeng synes jeg iallefall at man skal betale pr hode.
Kanskje er der det anderledes for familie, men skal ikke svigerbarna gi noen gave de da?

Det dreier seg om 75 kroner i forskjell for dere her altså, såpass kan man vel gi som svigerbarn?

Sist redigert av Pusurkine : 27-10-08 kl 14:13.
Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 15:40   #105
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nja, det er jo ikke rart om det finnes en viss overrepresantasjon av attpåklatter som faller i den kategorien. De har både storesøsken og foreldre til å passe på, det er lett å gå inn i "minstemann"rollen, de er gjerne den siste som blir boende hjemme hos foreldre som kanskje er litt nostalgiske over en fase som straks er over.

Jeg merker det allerede med minsten her i huset. Han er mye mer "baby" for meg enn de andre var da de bikket halvtannet år...

Uff, jeg får passe på jeg da, som har attpåklatt (eller enda verre, gallionsfigur).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 15:56   #106
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tror jeg egentlig du gjør allerede. Jeg tror ikke slike effekter er en naturlov, men fullt mulig å justere for om man er litt bevisst på det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.