|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det jeg eller barnehagen som er snålPoden har brukt ullundertøy og reimadress (høst) ute i barnehagen frem til for et par uker siden. Da fikk han et mellomlag med ull under og, todelt ullfrottedresser fra Janus. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snålHos oss bruker lillebror fleece under uforet dress - i tillegg til "vanlige" inneklær. Tror det holder enda, jeg?
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02) Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre. Groucho Marx Sist redigert av tiddelibom : 27-10-08 kl 17:05. Årsak: måtte presisere litt |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snålMen fryser han? Spør barnehagepersonalet. Hvis han gjør det så er det jo greit med vinterdress, hvis ikke så skjønner jeg ikke hva de maser om. Synes det høres ut som han er veldig godt kledd for årstiden. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snålMine bruker forresten ullundertøy og strikket ullbukse/ genser under høstdressen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() |
Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snålJeg synes ikke du er snål. Min femåring har de siste to ukene blitt sendt i barnehagen med Janus hel ulldress under Reima Tec høstdress. På ekstra kalde dager plusser vi på med todelt ullsett fra Nøstebarn, i tillegg. Helt innerst, under alt, har hun alltid ullundertøy.
|
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snålHvor gammel er han da? Hvis han er liten, og sitter endel stille, så syns jeg ikke det høres ut som han har for mye klær. Bare ullundertøy og tynn dress synes jeg høres veldig kaldt ut i oktober, uansett. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snålSiden du hentet ham i det tøyet, kjente du kanskje etter om han var for varm og svett?
|
|
|
#8 |
|
MORMOR
Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snålHan er straks tre år, og sitter absolutt ikke mye i ro. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
MORMOR
Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snål
Han var faktisk ikke FOR varm. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
MORMOR
Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snålJeg er vel kanskje litt for redd for å bruke opp tøyet. Altså, ta i bruk alt av varmt tøy nå - fordi jeg da ikke har mer å ta av når det blir skikkelig kaldt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snålDe synes kanskje det er varmere og mer bevegelig med tynn ulldress under og vinterdress enn mange lag under høstdress. Min jente på 3,5 år har nå ullstilongs, vanlig genser eller ulltrøye pluss fleecejakke under vinterdress.
|
|
|
#12 |
|
MORMOR
Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snålMm. Er ullfleecen MYE varmere enn tynn janusdress? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snålVi har samme problem. Hentet Ruska på fredag og hun var helt våt i luggen. Hun hadde da på seg : Ullundertrøye og strømpebukse, olabukse(?!) tykk genser (lånt) og hel prinsesseulldress. Sokker dratt utenpå ullsokkene. Sherrox, og høstdress. Det var over 10+ !
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snål
Jeg synes tre lag med ull under dressen blir litt voldsomt. Blir klærne for tette så blir man fort kald og klam, det skal være litt luftig da luft isolerer. Hos oss er det samme temperatur som hos dere i tillegg til litt vind og regn. Eldste min bruker to sett ull under Reima høstdressen: ullundertøy og tykk ullgenser og ullbukse. Jeg synes Janus sin ullfrotte er ganske tynn, men hvis gutten din er veldig varm av seg kan det jo godt være at det holder. Minstemann har ullundertøy, ullfleecedress fra Nøstebarn og høstdress, det holder lenge foreløpig. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snålHer bruker jenta janusull(todelt) og så har hun på trolldress med ullfor. Det holder for øyeblikket. Tror at hun kommer til å ha på ullundertøy, vanlige klær og vinterdressen når kulden virkelig setter inn snart. Men akkurat nå bruker de bare ullundertøy/vanlige klær og vinterdressen. De som har høstdress har mer klær under. Men så er det ganske kaldt her i Trondheim for tiden
|
|
|
#16 |
|
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snålJeg har merket meg det samme. Mange har allerede funnet frem vinterdressen, og det virker veldig varmt på 2-3 åringene syns jeg.
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snålDet er jo stor forskjell på barn. Poden er en varmblodig tass, og for han holder det lenge med ullundertøy og tynn Reimaulldress under vår/høstdress nå, mens jeg ser andre barn i vinterdress.
|
|
|
|
#18 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snålVi bruker ullundertøy og vinterdress for jeg synes det gir god bevegelighet. Eller så bruker vi 2-3 lag med ull under høst dressen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snålJeg er helt enig med deg. Jeg drøyer det tykkeste så lenge som mulig så lenge ikke lillebror fryser.Han må jo ha noe ha på når det blir minusgrader også.
|
|
|
#20 |
|
Pauset
|
Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snålDet der skal kunne holde hele vinteren i praksis, med mindre han skal være ute i veldig mange minusgrader. Det du beskriver er omtrent det de bruker på polekspedisjoner. |
|
|
|
![]() |
|
|