|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Multitaskingmaniac
|
Ulltøyet blir ikke rent!Jeg synes ikke ulltøyet til storebror blir skikkelig rent. En ting er om en suppeflekk ikke går bort, det er ingen krise. Men hvis det har kommet litt grøt på bodyen skal det da ikke være flak av grøt igjen på tøyet etter vask?
|
|
|
#2 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Ulltøyet blir ikke rent!Jeg synes heller ikke det blir hundre prosent rent med kun ullvaskemiddel, så jeg gnir av og til først med litt gallesåpe på flekker, da forsvinner de. Grøtrester vet jeg ikke med altså, skylle godt først og prøve å pelle det av?
|
|
|
#3 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ulltøyet blir ikke rent!Vi bruker osgå gallsåpestykke på skitne ullklær før de vaskes i maskinen. Etter at jeg oppdaget gallesåpe har vi fått bort alt av flekker på all slags tøy.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Ulltøyet blir ikke rent!Det er så utrolig mange skærpinger her inne - har ikk fått så mange nyttige tips samlet de siste ti årene som det jeg har funnet her inne de siste ukene. |
|
|
|
#5 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ulltøyet blir ikke rent!Og om det fortsatt ikke går bort, kan du farge klærne.
|
|
|
#6 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Ulltøyet blir ikke rent!Vi bruker gallesåpe på alt av flekker, den tar alt.
|
|
|
#7 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ulltøyet blir ikke rent!
Jeg har samme erfaring. Det funker veldig bra. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
Såpe av en eller annen dyregalle tror jeg. Den vi har er et grønt lite såpestykke. Den kommer også i flytende, men jeg liker såpestykket best. Du får kjøpt den hos Bånsull og Nøstebarn hvertfall. Billig og superbra!
|
|
|
#9 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Ulltøyet blir ikke rent!Gallesåpe er såpe med (okse) galle rett og slett. Lite, grønnt såpestykke man kjøper på helsekosten eller hos Nøstebarn. Så bare gjør man såpestykket vått og gnir rett på flekken.
|
|
|
#10 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ulltøyet blir ikke rent!De selger gallesåpe på de fleste helsekostbutikker.
|
|
|
#11 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Ulltøyet blir ikke rent!Sånn ser pakningen ut på den typen vi har.
|
|
|
#12 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Ulltøyet blir ikke rent!Det er den vi også har, fra Sonett.
|
|
|
#13 |
|
guru advisor
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ulltøyet blir ikke rent!Dette opplevde jeg sist jeg vasket på ullprogram.
|
|
|
#15 |
|
Har bakt søte kaker
|
Ser ut som om de bare har flytende på nettbutikken til Nøstebarn. Men på Bånsull sin nettbutikk har de det grønne såpestykket. http://bansull.no/maindesign.asp?aid=9699&gid=4857
|
|
|
#16 |
|
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ulltøyet blir ikke rent!Men tar den gallesåpen flekker som allerede har satt seg ?
|
|
|
#17 |
|
Har bakt søte kaker
|
Jeg har ikke prøvd, men jeg kan si at ja, den fjerner smeltet lakris fra for på vesker. Det er ganske tøffe, svarte flekker man får av sånt, har jeg hørt.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ulltøyet blir ikke rent!Vi bruker gallesåpe som vi har handlet inn i Tyskland. Den er veldig fin, blank og uten duftoljene som Sonett har en lei tendens til å tilsette. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Ulltøyet blir ikke rent!I fjor brukte vi nøstebarnull, gallesåpe til flekker, vasket med nøstebarn sin ullsåpe på ullprogram 30 grader. Og jeg må innrømme at ulla ikke ble ren. Mat og annen shit "lå" fortsatt på tøyet etter vask. Ikke flekker men selve greiene. Æsj. |
|
|
|
![]() |
|
|