|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Skifter du dekk selv? | |||
| Ja, selvsagt! |
|
25 | 21,55% |
| Nei, det gjør mannen/kona/samboeren... |
|
56 | 48,28% |
| Nei, men jeg burde lært meg det/det er lettere når andre gjør det. |
|
15 | 12,93% |
| Det gjør verkstedet. |
|
30 | 25,86% |
| Dustepoll!! |
|
2 | 1,72% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skifter du vinterdekk selv?Hjulbolter skal ikke skrues spesielt fast, faktisk forbausende lite. Spec er stort sett mellom 110 og 170 Nm, alt etter bilmerke og felgstørrelse. Derfor er det en uting å knalle til med maskintrekker - jeg har sett mer enn en bolt som har knekt rett av. Men den er suveren å skru boltene ut med.
|
|
|
#63 |
|
Passiv
|
Sv: Skifter du vinterdekk selv?Jeg kan det, men jeg er så heldig å være satt opp med en pappa som ikke vet hva godt han skal gjøre for meg. Då når han synes det kan bli glatt eller skummelt så er det plutselig vinterdekk på bilen min |
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skifter du vinterdekk selv?Nei, vi har innlosjert dekkene våre på dekkhotell. Festlig ord
|
|
|
#66 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Skifter du vinterdekk selv?
|
|
|
#68 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg kan, ja. Jeg bare vil ikke, med mindre jeg må.
|
|
|
|
#70 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Skifter du vinterdekk selv?Jo, det holder lenge. Det holder også om bensinmålertingen ikke virker, og man har kjørt bilen tom for bensin.
|
|
|
|
#71 |
|
Passiv
|
Sv: Skifter du vinterdekk selv?Jeg krysset på "nei, det gjør ..." men jeg kunne godt gjort det selv, for jeg har gjort det mange ganger selv, så det er ikke at jeg ikke kan det. Sambo kan gjøre noe han også, og alt med bilen får derfor han fikse. |
|
|
|
#72 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
Sv: Skifter du vinterdekk selv?Jeg anser meg selv som en ansvarlig samfunnsborger som gir de unge håpefulle noe å strekke seg etter, så jeg leverer bil og dekk på verkstedet på skolen hver vår og høst.
|
|
|
|
#74 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Skifter du vinterdekk selv?Nei det gjør jeg ikke. Mannen ordner alt med bilen så og si, men jeg fyller i det minste diesel selv.
Nei det kunne faktisk aldri falt meg inn å begynne å styre med noe sånt. En ting er at vi ikke har reservehjul, men sånt skum som skal inn. For det andre så er bare tanken på å begynne å fikle på bilen ganske uutholdelig. Jeg hadde gjort følgende |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Du kan også stille deg ved siden av bilen og se veeeldig hjelpesløs ut. Da stopper det garantert haugvis av hjelpsomme mannfolk. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Passiv
|
Sv: Skifter du vinterdekk selv?Verkstedet skiftet i år, men det var fordi de gamle vinterdekkene mine var helt utslitte. I fjor skiftet jeg selv. |
|
|
|
#77 |
|
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skifter du vinterdekk selv?Jeg skifter selv, men på verksted.
|
|
|
#78 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Jeg kan og gjorde det selv i gamle dager. Jeg kan vaske huset også. Jeg har også penger til å kjøpe meg venner. Eller tjenester.
|
|
|
#79 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Skifter du vinterdekk selv?Vet ikke helt hva jeg skal stemme. Jeg har skifta selv i mange år, men nå er nevøen min blitt så stor at han gjør det for meg. Siden han synes det er gøy og jeg synes det er pyton, overlater jeg det med glede til han. Men hvis han ikke kan når det må gjøres, gjør jeg det.
|
|
|
#80 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skifter du vinterdekk selv?O no....det gjør verkstedet |
|
|
|