Sv: Gaver - salg/ordinær pris?
Synes det kommer litt an på hvem jeg kjøper. Hvis jeg kjøper til mine søsken og annen nær familie kjøper jeg gjerne for beløpet (som jeg har bestemt meg for som utgangspris per presang). Finner jeg supersalg kjøper jeg mer, sånn at jeg fyller opp beløpet. Men hvis det er en barnebursdag det er snakk om, kjøper jeg gladelig noe på salg og fyller ikke opp resten av beløpet. Dog hender det at jeg strekker meg litt lenger med beløpet hvis varen er kjøpt på salg; f eks hvis jeg vet at varen blir vanskelig å bytte, da kan jeg godt legge i en ting til... Bare sånn for min egen samvittighetsskyld..
Til nære venner, familie og den slags får jeg godfeellingen hvis jeg klarer å skikkelig fylle opp en pakke med masse fine ting for "bare" 2-300,- kroner... For min del ligger det mye tanke bak at jeg har brukt salgsantenne mine og funnet noen scoop som kommer andre til gode.
Jeg synes ikke man bør bli fornærmet hvis man finner ut at noen har kjøpt en ting på salg og dermed brukt mindre penger enn avtalt.
Litt av poenget med å kjøpe på salg er jo som regel for å spare penger, eller? å har man funnet en fin ting, men til lavere pris, er det hæla i taket og tjohoi!! :snakk om å ikke klare å fatte seg i korthet: