|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Passiv
|
Sv: Kunnskapsdepartementet ønsker å registrere elevers seksuelle legning
Jeg ser kunnskapsdepartementet i dag beskriver medienes omtale som en misforståelse. Her er høringsnotatet fra kunnskapsdepartmentet, og her er høringsuttalelsen fra datatilsynet. Kunnskapsdepartementet har rett i at det ikke foreligger noe forslag om å inkludere informasjon om livssyn og seksuell legning i registret, men datatilsynets svar må vel sees i lys av at myndighetene tidligere har brukt informasjon i sentrale registre på en annen måte enn hva som har vært intensjonen. Når datatilsynet har fått begge sakene på pulten har de åpenbart svart med tanke på hvordan registret kan brukes. Jeg forstår skepsisen og er veldig glad for at datatilynet er så restriktive som de er i godkjennelsen av sentrale registre. |
|
|
|
#22 |
|
Hertuginne
|
Sv: Kunnskapsdepartementet ønsker å registrere elevers seksuelle legningJeg tror ikke vi er så uenige, Nebbia. Jeg synes også det er bra noen holder kontroll på KD, sånn at de ikke roter det til i forhold til lagring, datasikkerhet etc, for jeg har ikke akkurat kongetro på at de klarer det der helt selv. Uttalelsene fra KD som står på VG (som jo er verdens beste kilde) er jeg heller ikke overimponert over, de sender ut et høringsutkast de, slik jeg leser det, er litt usikre på om er gjennomførbart, og der er jo derfor de sender det på høring. Tjoho, liksom.
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Jeg er ikke uenig med noen, men jeg antok at datatilsynets høringsuttalelse var et direkte svar på kunnskapsdepartementets forslag. Det var det ikke. |
|
|
|
#24 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hæ?
|
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Skrivefeil. Det mangler et essensielt har. Gir det mer mening - eller er du uenig i at Ap har vært ivrigere enn de borgerlige partiene til å opprette ulike registre? |
|
![]() |
|
|