|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor store kjøper dere dressene til ungeneAltså. Jeg har handlet i 98 til poden. Reima vinterdress og høstdress, Troll med fast for og troll med løst for i. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvor store kjøper dere dressene til ungeneDet høres ut som om dressen er et nummer for liten, ja, både i forhold til lengden hans og det at den glir opp. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvor store kjøper dere dressene til ungeneStorebror er 96/97 cm. Jeg kjøpte vinterdress i 104. Rett og slett fordi lengden i kroppen må ha litt å gå på. han skal få til å ta hendene over hodet uten at dressen stopper han. Den er litt lang i ermene, men ellers er den helt fin.
|
|
|
#4 |
|
trenger lading
|
Sv: Hvor store kjøper dere dressene til ungeneingen erfaring med akkurat Reima.
|
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor store kjøper dere dressene til ungenePoden har vår/høstdress og vinterdress fra Reima i str. 98. Han er 94 cm lang, og de er en tanke romslige, men ikke alt for store. Hvis han følger kurven sin så er han 98 cm neste vinter, og jeg ser for meg at dressene blir i snaueste laget da. Samtidig som 104 sikkert blir en tanke for romslig igjen. Han havner alltid midt mellom to størrelser.
|
|
|
|
#6 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvor store kjøper dere dressene til ungeneNå har jeg ikke Reima jeg da. Har jeg skullet kjøpt Reima eller TTH, så har ejg nok kjøpt 98 jeg også. De er jo store i str.
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor store kjøper dere dressene til ungene
Poden har strukket seg i underkant av 7 cm fra 2 til 3 år. Og følger han kurven han ligger på så er han bare 4 cm lenger neste år?
|
|
|
|
#8 |
|
MORMOR
Sv: Hvor store kjøper dere dressene til ungeneDet virker faktisk litt som om reimaen er større en troll på han. Kanksje pga babyfasongen. Men den glir jo opp den og da. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor store kjøper dere dressene til ungeneJeg følger knyttnevetesten:
|
|
|
#10 |
|
MORMOR
Her brukte poden 86 i rema og 92 i troll i fjor, samt 24 i vinterstøvler. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvor store kjøper dere dressene til ungeneStrikk under foten?
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor store kjøper dere dressene til ungeneSnuppa er omtrentlig like lang som poden din, nin. Altså 97 cm. Vi har kjøpte Reima i str 98, men kan foreløpig ikke bruke den siden den er ALTFOR stor. Hun bruker fremdeles dressen fra i de to foregående sesongene i str 86.
|
|
|
|
#13 |
|
MORMOR
Jeg får sjekke ordentlig i morgen. De sitter ikke oppe i rumpa på han i alle fall. Men jeg har ikke sjekket hvor mye det er å gå på. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
MORMOR
Joda jeg fester den under bena, skjønner ikke hvorfor den glir opp. Var redd det var at dressene var for små, de ser ikke for små ut. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hvor store kjøper dere dressene til ungeneJeg kjøper 1-2 størrelser mer enn det hun bruker, alt etter hvor stor/liten den aktuelle dressen er i størrelsen. Heller for stor enn for liten.
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor store kjøper dere dressene til ungeneMen har du strammet stroppene inn? De er alltid på det ytterste hakket, og da er de så løse at de glipper av skoene.
|
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, de er knappet på, og så er det to knappehull på hver side. Tar man det "innerste" knappehullet på begge sider så blir strikkene mye kortere. Jeg må alltid gjøre det på podens Reimadresser, ellers glir de av skoene.
|
|
|
|
#19 |
|
MORMOR
Jeg sjekket nå. De er på innerste hakket. |
|