Sv: Kautokeino
Bra innlegg Mim.
Jeg stiller meg imidlertid spørrende til hvor foreldrene til disse jentene er. "Alle" vet jo at det er slik, og jeg vil tro også den voksne garde gjør det, det var sikkert slik når de også var ung. *fordømmende*.
Jeg tror en del foreldre ser seg blind. Litt ala: "det skjer ikke min datter, hun er så voksen og fornuftig". Hvor er grensesettingen hjemmefra? Snakker ikke foreldrene med døtrene sine om at dette er et problem og ikke slik det skal være?
I kautokeino tror jeg foreldrene har kommet på banen etterhvert. Jeg tror mange foreldre har hjulpet døtrene sine til å anmelde disse guttene, noe som er bra! Jeg har vanskelig for å se for meg at en jente på 14 år klarer å anmelde uten foreldrenes påvirkning. Nå må man bare sørge for at disse jentene også får hjelp videre.
Jeg reagerer også når jeg leser overskrifter ala: 24åring voldtok 13 åring på nachspiel. Hva i alle dager gjør en 13-åring gjør på et nachspiel sammen med en 24-åring??? Hun skal være hjemme i sengen sin, og aller helst knapt vite hva et nachspiel ER for noe spør du meg.
|