Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Katten min er ikke frisk ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-08, 16:19   #41
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Katten min er ikke frisk ...

For meg finnes det ikke noen "bare en katt". Man blir jo så utrolig glade i kattene sine og det er så fortvilt når de ikke selv kan fortelle hva som feiler dem. Håper dyrlegen har rett og at pusen din kommer seg etter antibiotikakuren.

Katten min var alvorlig skadet i fjor vår (fallskade), måtte være inne nermere to måneder og vi trodde vi kom til å miste henne. Vi så fallet på fredag (heldigvis) og hun virka skremt, men helt fin etterpå. Lørdag kveld hadde hun søkt tilflukt under ei seng i hagestua til naboen og nekta å komme frem. Vi fikk lokka henne frem og bar henne hjem. Hun halta veldig når vi satt henne ned og dagen etterpå var hun ikke i stand til å gå og kunne kun suge fiskekraft fra en klut. I dag er hun frisk og fin igjen. Kan din katt ha hatt et fall?

Gammel 03-11-08, 16:24   #42
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg aner ikke hva som har skjedd. Hun krøp litt sammen da dyrlegen kjente på henne, derfor hun sa hun muligens hadde smerter.

Hun har vært litt sky de siste dagene når jeg tenker meg om og ikke kommet så fort som hun pleier når jeg roper. Ikke har hun vært så kosete heller. Får se det ann til onsdag og jeg måtte selvsagt bare ta kontakt igjen om jeg ble urolig eller hun ble verre. De er så søte de dyrlegene jeg bruker(mann og kone) Har brukt dem til alle dyrene mine og er kjempefornøyd, de redde livet på forrige pusen min, mens en annen nok hadde gitt opp. (alvorlig tarminnfeksjon)

I sta kom hun og la seg litt på fanget mitt, så det virker nesten som hun forstår jeg vil hjelpe henne. Katter bruker jo å gjemme seg når de blir alvorlig syke, eller dør.

Gammel 03-11-08, 16:32   #43
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Må jo vise et stykk slapp pus da. Tatt med web kamera og litt vanskelig. Tror hun likte å ligge her, for hun ligger her enda.

Sist redigert av Misteri : 06-01-10 kl 17:12.
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 16:33   #44
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Stakkars lille pus. Håper antibiotikaen hjelper.

Ååå, så søt da.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 17:10   #45
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Tak for god bedring ønsker, noen tenker sikkert sitt at det "bare" er en katt, men for oss en hun et familiemedlem som vi har blitt veldig glade i alle mann.

Ja det er nok en del som tenker at det "bare" er en katt.
Har selv en katt på 16 mnd, Han har kostet ca 20.000 i dyrlegeutgifter dette året, og mange sier til meg at de ikke skjønner at vi gidder å bruke så mye penger på en katt, det er jo "bare" en katt. og en kan jo bare skaffe seg en ny en. Men det er sånn hos oss også som hos deg, katten er et familiemedlem som vi er veldig glade i

Nydelig katt du har

Gammel 03-11-08, 18:40   #46
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Må jo vise et stykk slapp pus da. Tatt med web kamera og litt vanskelig. Tror hun likte å ligge her, for hun ligger her enda.

Nydelig pus
Ligner faktisk litt på pusemora mi

Gammel 03-11-08, 18:44   #47
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

God bedring til Pusen din!
Forstår godt at du er bekymret for henne.

Gammel 03-11-08, 20:36   #48
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pusen din er alldeles nydelig, men regner med du ville følt det samme for en ikke fullt så søt gammel monsemann også. En blir veldig glad i kattene sine. Jeg har vært heldig med henne jeg har nå. Veldig heldig. Hun hoppet/falt fra 3.etasje og ble borte og jeg må innrømme jeg var rimelig knust. Vi var utrolig heldige. Hun ble igjenfunnet og virket veldig så hel. Litt rar har hun vært, men nå virker hun å være helt som seg selv igjen. Hun er forsikret da, jeg betaler godt og vel 1000 kroner året i forsikring som skal dekke veterinærutgifter. Hva egenandelen er aner jeg faktisk ikke, men i hvertfall ikke tjue tusen. Poenget er jo at man ikke skal stå i en situasjon og ikke ha råd til å betale veterinær utgiftene.

Håper pusen din kommer seg fort av antibiotikaen. Hun gjør nok livene deres rikere, og er for dere som min katt for meg, uerstattelig. Stor klem til deg.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 20:41   #49
Frantzen
Passiv

Standard

Så nydelig pusen din er!
Jeg har selv katter og skjønner godt redselen din. God bedring til den lille, skjønne!

Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 21:34   #50
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Åh, hun var nydelig. Jeg håper det er lungebetennelse og at medisinen hjelper. Det var godt å høre at hun får trøst på fanget ditt.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 22:21   #51
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Hun er forsikret da, jeg betaler godt og vel 1000 kroner året i forsikring som skal dekke veterinærutgifter. Hva egenandelen er aner jeg faktisk ikke, men i hvertfall ikke tjue tusen. Poenget er jo at man ikke skal stå i en situasjon og ikke ha råd til å betale veterinær utgiftene.

Vi har ikke forsikring på katten vår som har svulster i øret, hadde bare hatt han i hus et par uker første gang vi var hos dyrlegen med han fordi han hadde verk i øret, og allerede da var det for seint å tenke på forsikring på han, da ville de jo reservert seg mot dette.

Har bestemt at vi skal forsikre de andre kattene nå, for det kan fort bli dyrt om noe må gjøres.

Gammel 03-11-08, 22:25   #52
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Vi har ikke forsikring på katten vår som har svulster i øret, hadde bare hatt han i hus et par uker første gang vi var hos dyrlegen med han fordi han hadde verk i øret, og allerede da var det for seint å tenke på forsikring på han, da ville de jo reservert seg mot dette.

Huff, ja da blir det værre. Men må si at jeg hadde nok gjort som deg, og om nødvendig tatt opp ekstra lån på huset. Vi har jo vært heldige, og fikk katten fra en oppdretter som insisterte på at vi forsikret den før vi fikk den. Ellers er det ikke sikkert jeg hadde tenkt på det en gang. Vår katt er en omplasseringskatt, og det mest dyrebare lille vesen jeg vet om. Man kan vel alltids få en ny katt. Men det blir ikke den samme katten. Denne vil jeg gjerne ha til den er gammel og mett av dage og må bæres over gulvet.

Gammel 04-11-08, 11:24   #53
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

God bedring til pusen din. Nydelig pus forresten.

Gammel 04-11-08, 11:30   #54
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Standard

Merker du noe forskjell eller den startet på antibiotikakuren ?

Gammel 04-11-08, 19:42   #55
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Merker du noe forskjell eller den startet på antibiotikakuren ?

Hun er bedre i dag. Ser ut som den tar knekken på innfeksjonen!

Gammel 04-11-08, 19:51   #56
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så godt at kuren virker.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 20:10   #57
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Det var godt å høre.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 20:30   #58
Left
Passiv

Standard

Får håpe hun blir raskt frisk igjen!! "Bare" en katt - det er ikke noe som heter det, for de fleste som har katter har det fordi de elsker dyrene sine, og vil ta godt vare på dem.
Det er ikke mye som slår en varm, og silkemyk pusekropp, som ligger oppå magen din når du ser på tv, og som maler inn i halsgropa di

Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 21:25   #59
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Det var godt å høre.

Gammel 04-11-08, 21:43   #60
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Standard

Så godt å høre at det går bedre med pusen din.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.