Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?
[selvransakelse]Det er rart det der med lite forståelse for allergi. Og jeg må tilstå at jeg før var av dem som rett og slett ble litt sånn udefinert irritert over folk som var "allergiske" (ja, det fikk hermetegn i hodet mitt). I hvert fall hvis det var til bry for meg.
Allergi jeg kunne SE, som skalldyrallergien til lillesøster som gav henne sinnsykt utslett, var jo easy-peasy. Men eksen min som var allergisk mot dum og alltid måtte styre og ståke og bytte puter og hva-har-du, pga. at han fikk kløe i halsen og ble tett - altså, jeg hørte jo at han sa det, og jeg er jo vanligvis relativt oppegående og empatisk, men jeg syns bare det var noe irritertende MAS.
Jeg har prøvd å analysere min egen reaksjon litt, sånn i etterkant, for jeg ser at det er mange som får samme litt irriterte, uforstående reaksjon, men det er vanskelig å helt finne ut av. Det går litt på uvilje mot å anerkjenne at man kan feile noe, helt uten at det er ens egen skyld. For da kan det jo ramme hvem som helst. Også en selv. [/selvransakelse]