Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Burde vi ta hensyn til naboen her?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-08, 22:38   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nå tror jeg ikke at det er så mange allergikere som ikke tenker sg om dersom naboen er en gal kattedame med 14 katter. Men det er ikke rettferdig synes jeg at en allergiker ikke skal kunne bo i et borettslag hvor det er lov å ha husdyr uten å kunne forvente at de som har husdyr holder dem unna andres eiendom og hus.

Dette synes jeg er et eksempel på hvor lite forstående man kan være. Allergikere kan få dårligere helse for hvert astmaanfall som de blir utsatt for og da synes jeg virkelig ikke at naboen skal ha rett til å la den hårete katta si springe rundt på andres eiendom fordi det gir naboen personlig glede.

Det er ingen som hadde godtatt at en nabo hadde stått og røyket inn vinduene til seg selv heller, og det er det tross alt ingen som er allergisk mot.

Klart de ikke skal få komme inn i deres hus osv, men jeg trodde ikke det var diskusjonen? Trodde dette gjaldt noen som ikke kunne ha katt fordi det kunne komme hår inn hos naboen osv. Er masse katter her, men har aldri vært borti at noen kommer inn døra. Så virkelig ikke at dette kunne være en problemstilling...

Samfunnet er ikke tilrettelagt for folk med handicap dessvere, men de kan jo gjøre mye selv for å få det bedre. Selvfølgelig er astmaanfall noe man skal ta alvorlig, men om man er så allergisk og potensielt syk så burde man vel kunne tilrettelegge bosituasjonen sin så langt det lar seg gjøre....Det er ganske essensielt for dem selv å ivareta egen helse og ikke overlate dette til tilfeldigheter.

Poenget mitt er at man ikke kan forvente noe i en slik situasjon. Dessverre.
Derfor må de ta høyde for det også.

Sist redigert av Joika : 04-11-08 kl 22:51.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.