Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Oppbevaring av smokker i barnehagen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-08, 23:33   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av smokker i barnehagen

I barnehagen hvor jeg jobber har de et par "smokketrær" på avdelingen. Antakelig er trærne ment for å oppbevare smykker på, men på disse er hver gren merket med barnas navn, og så er smokken hengt opp på hver enkelt sin gren.

Gammel 04-11-08, 23:35   #22
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Da Poden gikk på småbarnsavdelingen, så ble smokkene oppbevart i hvert sitt lille plastglass merket med navn som stod inne på stellerommet.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 23:39   #23
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Hvordan oppbevarer barnehagen deres smokkene? Jeg har akkurat oppdaget at de har smokkene til alle barna samlet i en bolle, og må si jeg ble litt matt.

Så da lurer jeg på hvordan barnehagen deres har løst problemet? Noen lure tips jeg kan gi videre?

Der jeg jobbet hadde vi de hengende på kroker under overskapene på avdelingens "kjøkkenkrok". En til hvert barn selvsagt.
Lillebror har sine smokker i en mappe hengende under plassen sin med rom for beskjeder etc. Ei sånn gjennomsiktig plastlomme som er festet på veggen under skiftetøykurven hans.

Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 23:56   #24
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er reglene for smokkebruk rundtforbi, forresten? Jeg er litt overrasket over at så mange har dem på avdelingen. Blir ikke det mye syting og smokkemas?

Gammel 04-11-08, 23:56   #25
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Oppbevaring av smokker i barnehagen

De har hatt forskjellige løsninger, i barnets hylle i gangen eller i IKEA plastglass merket med navn på stellerommet bla.
Vi brukte slike nyfødt MAM smukker også som kom med en liten boks med to smokker i hver boks, og har merket den i tillegg til smokken med navn, og hatt de i boksen i bhg.

(I samme bolle da. )

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 23:57   #26
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hva er reglene for smokkebruk rundtforbi, forresten? Jeg er litt overrasket over at så mange har dem på avdelingen. Blir ikke det mye syting og smokkemas?

Her har det vært mye smokk i innkjøringsperioden, ellers er det mest smokk når de sover.

Så egentlig kunne vel smokken vært i vogna, men de synes vel det er praktisk med bollen.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 00:00   #27
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

I barnehagen til lillesøster har de smokkene i sine egne hyller. Mi jente bruker ikke smokk i barnehagen, men de andre har dem når de kommer og når de skal sove.

Alle smokker i en og samme bolle hørtes rart ut.

Gammel 05-11-08, 00:39   #28
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

I en plastkopp med navn på, på ungens hylle, hadde de det hos oss.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 10:00   #29
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De ligger i skapet på hver avdeling, i hver sin navnede plastkopp.

Gammel 05-11-08, 10:14   #30
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

I samme bollen, hva i alledager er det slags merkelig påfunn.

I gamlebarnehagen hadde de smokkene i hyllen sin, i denne vet jeg ikke. Gamlebarnehagen hadde også lånesmokker om noen forsvant eller hadde glemt, men de ble da sterilisert mellom hver utlån og hadde egen beholder. Forøvrig er det vel vanlig at smokkene blir brukt ved soving og evt som trøst om de har slått seg eller lignende.

Gammel 05-11-08, 10:18   #31
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

I hylla

Gammel 05-11-08, 10:23   #32
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lurer jeg litt på også. I barnehagen der LilleSola skal begynne "ser de helst" at barna ikke bruker smokk på dagtid. Jeg har vel uavhengig av det tenkt at jeg vil venne henne til å kun ha den når hun skal sove, jeg ser for meg at hun som nesten minst på avdelingen vil bli fratatt smokken endel ganger de første månedene. Jeg blir kvalm av tanken på at andre barn skal sutte på samme dingsen.

Gammel 05-11-08, 10:48   #33
Pippilopp
I tenkeboksen

Pippilopp sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Pippilopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Smokken henger fast på "dyret", denne ligger i sekken og tas kun fram når det er tid for å sove. Fungerer utmerket.

Gammel 05-11-08, 11:38   #34
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har den i kurven hans i garderoben, og brukes kun til soving.

Gammel 05-11-08, 12:23   #35
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

På barnet si hylle i gangen.

Gammel 05-11-08, 13:49   #36
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smokken brukes ved soving. Hun sover ute i vogna, når hun er ferdig med å sove tar de inn voksiposen og andre soveting og legger på eget sted. Smokken havner da på hylla i garderoben.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 16:47   #37
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

På Podens avdeling var det kun smokk ved soving.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 17:14   #38
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Der som ungane gjekk låg smokken i hylla deira. Den skulle igrunn berre bli brukt når ungane skulle sove, men eg såg unger som leita fram smokker både her og der til andre tidspunkt.

Dei ansatte blei innmari glad når dei såg at eg hadde navnesmokker til tulla. Slikt hadde dei aldri sett før, men dei syntes det var praktisk. *avsporing*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.