|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
nygift
|
![]() Sv: Hvordan er kostholdet deres nå sammenlignet med tidligere i livet?Vi spiser regelmessig nå, før kunne jeg gjerne spise først i tre tia på dagen også en gang i ti tia på kvelden.
![]() |
#3 |
I farta!!
|
![]() Sv: Hvordan er kostholdet deres nå sammenlignet med tidligere i livet?Det som er forandra er null brusdrikking, godteri kun lørdag, meir fullkornprodukt, så og si berre heimebaka brød, meir frukt og grønt og det meste av middagen er laga fra bunn.
![]() |
#4 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvordan er kostholdet deres nå sammenlignet med tidligere i livet?Ikke så veldig ulikt. Mindre ferdigpizza og mindre burger, men fortsatt mye kjapp mat etter at tidsklemma satt inn for fullt. Jeg har laget syltetøy, saft og alt mulig rart av hermetisering siden jeg flyttet hjemmenfra, så det er ved det samme.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan er kostholdet deres nå sammenlignet med tidligere i livet?Tja, jeg tror ikke kostholdet mitt har endret seg stort. Kanskje mer fokus på tilsetningsstoffer og god ernæring?
![]() |
#7 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvordan er kostholdet deres nå sammenlignet med tidligere i livet?
Samme her.
![]() |
#8 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvordan er kostholdet deres nå sammenlignet med tidligere i livet?Kostholdet mitt har ikke endret seg så mye tror jeg. Det eneste er at etter et GR-kurs for tre år siden har jeg nesten ikke drukket brus og bruker grovere brødtyper. Jeg bruker også mindre fløte/creme fraice-sauser.
![]() |
#9 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Hvordan er kostholdet deres nå sammenlignet med tidligere i livet?Ja det er veldig forandret siden tiden i Oslo. Før levde man på det rimeligste man kunne som innebar mye rart. Nå har jeg mye mer mat lagd fra bunnen og tenker helt annerledes om kost i forhold til barna hvertfall.
![]() |
#10 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er kostholdet deres nå sammenlignet med tidligere i livet?Sammenlignet med studenttilværelsen for 14 år siden er det drastisk forandret. Da var det nudler, makaroni og ost, grandiosa osv. Ujevne mattider, og i det hele tatt.
![]() |
#11 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan er kostholdet deres nå sammenlignet med tidligere i livet?Fullkornspasta har vi ikke, de få gangene vi har pasta lager vi det selv og da blir det den fine varianten. Mann og barn vil ikke ha noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Leser
|
![]() Sv: Hvordan er kostholdet deres nå sammenlignet med tidligere i livet?Ganske forskjellig.
![]() |
#13 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvordan er kostholdet deres nå sammenlignet med tidligere i livet?Barn:
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvordan er kostholdet deres nå sammenlignet med tidligere i livet?Som barn: Kjernesunt. Økologisk kjøtt, økogrønnsaker, økomelkeprodukter, alt laget fra bunnen og stort sett fra egen gård. Meget kortreist, altså.
![]() |
#15 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan er kostholdet deres nå sammenlignet med tidligere i livet?Det har jeg egentlig ikke tenkt på, men den store forskjellen må være at måltidene er mer jevnt fordelt nå i fht da vi var barnløse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
intro
|
![]() Sv: Hvordan er kostholdet deres nå sammenlignet med tidligere i livet?Jeg er oppvokst med litt hermetikk og posesupper i tillegg til vanlig hjemmelaget mat. Som student fortsatte jeg nok omtrent som før, og var temmelig opptatt av at maten skulle være billig. Etter at vi begynte å jobbe, har vi brukt mer penger på mat, noe som nok medfører mer rent kjøtt og ferskere fisk. Jeg er fortsatt ikke fremmed for halvfabrikata, selv om vi nok lager en del mer fra grunnen av nå. Det har kommet gradvis. Mannen baker brød i perioder, og vi spiser generelt mye grovt (fullkornspasta etc.) - både fordi det har blitt lettere tilgjengelig og fordi vi liker det. Vektmessig har jeg gått fra magert barn og tynn ungdom til normalt slank voksen, nokså uavhengig av kostholdet, vil jeg tro. Og snop og sjokolade har jeg spist daglig så lenge jeg kan huske - jeg har nok arvet mors høye forbrenning. Jeg har jogget og syklet regelmessig i 17 år, så noen livsstilsendring nylig kan jeg ikke skryte på meg. Den største forandringen er kanskje at jeg knapt har drukket brus de siste 10 åra.
![]() |
![]() |
#17 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er kostholdet deres nå sammenlignet med tidligere i livet?Når jeg bodde hjemme fikk jeg et veldig sunt norsk kosthold, med lite søtsaker. Og så kom det er periode etter at jeg flyttet hjemmefra til jeg fikk barn ... og litt etterpå hvor det ble litt for mye søtt. Jeg har hele tiden laget sunn mat, lite halvfabrikater og ferdigmat. Det er heller godteriet som har vært mitt problem.
![]() |
#18 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Hvordan er kostholdet deres nå sammenlignet med tidligere i livet?Åj!
![]() |
![]() |
#19 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvordan er kostholdet deres nå sammenlignet med tidligere i livet?
Her er nok jeg også.
![]() |
#20 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvordan er kostholdet deres nå sammenlignet med tidligere i livet?Barn: Sist redigert av Filifjonka : 06-11-08 kl 14:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|