Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Bill. mrk: Hobbybartender søker gode drinker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-08, 20:53   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bill. mrk: Hobbybartender søker gode drinker

Mannen har storfest snart, og da må hobbybartenderen slå på shakeren. Vi tenkte å arrangere en bar og lage drinkekart på 10-12 longdrinker, og kanskje supplere med noen pjoltervarianter. Jeg har et fast utvalg, men skulle gjerne hatt noe fresht å supplere med - og siden jeg omtrent ikke har vært på byen de siste 5 årene, er det litt kreativitetstørke.

Den obligatoriske listen inneholder i hvert fall:
- Caipirinha
- Mojito
- Strawberry daiquiri
- Margarita
- Long Island Iced Tea
- Cosmopolitan
- GT
- Dry martini
- Jack'n'coke

Kjente og kjære, altså (og sikkert soooo 2001). Er det noen som har noen fænsismænsi forslag, som ikke krever helt obskure ingredienser?

Ikke for det, det finnes temmelig mye obskurt i barskapet etter hvert.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:07   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bill. mrk: Hobbybartender søker gode drinker

Manhattan
Salty Dog
Vodka Cranberry
Vodka Martini
Bloody Mary
B-52
White/Black Russian

Gammel 06-11-08, 21:10   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du sett her?

Gammel 06-11-08, 21:11   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pina Colada (men det er bare fordi det er den beste drinken jeg vet selv)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:12   #5
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Her er San Francisko og Fjellbekk populært hos mannen og våres venner.

Jeg ville valgt snowball, men tror jeg nesten er alene om å like den.

Gammel 06-11-08, 21:19   #6
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Her er San Francisko og Fjellbekk populært hos mannen og våres venner.

Jeg ville valgt snowball, men tror jeg nesten er alene om å like den.

Ikke helt alene!

Jeg skjønte at jeg kanskje burde endre drikkemønster da jeg var på den lokale puben en kveld for mange år siden.
Jeg kom fra do, og fant ut at jeg skulle bestille mer å drikke i samme slengen.
Da jeg nærmet meg disken, hørte jeg den ene bartenderen si til den andre:
"Hun skal ha en Snowball."

Gammel 06-11-08, 21:22   #7
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker Moscow Mule veldig godt.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:29   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noe galt med HB&Cola også, nå.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:31   #9
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Er det noe galt med HB&Cola også, nå.

Å neineineinei. Det er og blir på topp tre!

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:32   #10
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg reknar med at Absolutt Vodka og jada-pulver ikkje er heilt det du er ute etter?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:33   #11
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snowball, San Francisko og Fjellbekk er ikke akkurat årets drinker. Dette var favorittene til min far da jeg var barn. Det har skjedd mye bra på drinkfronten siden da.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:38   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for tips! Jeg skal sjekke opp forslagene jeg ikke kjenner. Alt som inneholder eggelikører blir dessverre strøket av listen.

- No. 4 -
Gammel 06-11-08, 21:39   #13
Skytte

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Du får spørre Arken. Hun har akkurat fått en bok med massevis av drink-oppskrifter av meg.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:40   #14
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Men Fjellbekk smaker jo godt Kanskje man bare kan gi det ett annet navn

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:43   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Har du sett her?

Denne hadde jo mye lekkert, men det er grenser for hvor mange Absolutevarianter man har på lager. Vanilje?

- No. 4 -
Gammel 06-11-08, 21:44   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjellbekk smaker bæsj. Jeg er en enkel sjel, drikker lite drinker, men setter pris på mojito, noe så simpelt som gin&appelsinjuice og sånne lettvinte saker.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:46   #17
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Gul genser?

Mine to standard-drinker er Sex on the Beach og San Fransisco. Fra din liste hadde jeg kun bestilt Strawberry Daiquiri. (Men det er et svært godt alternativ, altså! Hadde levd flott på den hele kvelden.)

Gammel 06-11-08, 21:52   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Fnutt. Merker meg at Utakknemlige Elise ikke skal inviteres.

Jeg lager en kick-ass LIIT, Bar Boca version, altså. Uten æsjbæsj sour mix.

- No. 4 -
Gammel 06-11-08, 22:07   #19
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Slakterens Dødssprang Mot Fjøsveggen er jo en gammel røver som bringer barnet frem i staute menn.

Gammel 06-11-08, 22:09   #20
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg liker Moscow Mule veldig godt.

Hørtes ut som noe jeg burde sjekke ut.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.